Catalyst 9.11 accelererar Adobe Flash-video

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zotamedu
Varför sluta utveckla drivrutiner till ett av de mest stabila operativsystemen Micrsosoft har gjort? Hade det inte varit för att jag behövde mer än 4 GB RAM hade jag fortfarande kört XP pro. Vore ju bättre att sluta utveckla till Vista i så fall och bara satsa på vettiga OS som XP och 7.

XP-drivare lär nog uppdateras ett bra tag till, med tanke på att det är otroligt många som fortfarande kör det, och jag vet många som alltid väntar till åtminstone SP1 av nästa Windowsversion finns ute innan de uppgraderar. Jag är själv sån (förutom när det gäller just Win7, det var ganska mycket för bra för att inte uppgraderas till direkt).

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Hmm har fått ngn konstig bug efter jag installerade drivrutinerna. när jag startader Borderlands så är det grått på alla väggar inuti hus och även vissa utanpå. Har testat å starta om spelet. Startade om datorn efter installationen, men hjälpte inte. ngn som vet vad felet är?

http://img690.imageshack.us/img690/7381/borderlands2009111723...
http://img693.imageshack.us/img693/7381/borderlands2009111723...
Så kan det se ut

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lazzerman
God damn! Installerade nya ATI Radeon x64 drivisen + Flash 10.1 - Säger bara WoW!

Flashtunga sidor(läs Aftonbladet) Laddar typ dubbelt så snabbt!

// Lazze

Sweet.

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HoBb3
Hmm har fått ngn konstig bug efter jag installerade drivrutinerna. när jag startader Borderlands så är det grått på alla väggar inuti hus och även vissa utanpå. Har testat å starta om spelet. Startade om datorn efter installationen, men hjälpte inte. ngn som vet vad felet är?

http://img690.imageshack.us/img690/7381/borderlands2009111723...
http://img693.imageshack.us/img693/7381/borderlands2009111723...
Så kan det se ut

Har också det felet, vilket gfx kort har du? Jag kör 5770

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem

Optimeringen verkar funka iaf, kollade inga siffror innan jag uppdaterade men jag får ett irriterande hack när jag laddar sidor med flash på. Andra som får samma problem? Win7 x64 4870

Visa signatur

Gör mitt bästa för att bemöta alla med respekt och vänlighet. Ha det fint!

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SprengdPanda
Fast nu är det så att Vista och 7 använder samma drivrutiner.

Och bara för att nåt är stabilt så betyder det inte att man inte kan köra vidare. D

Dessutom om det är så stabilt som det är nu, och med nuvarande drivrutiner varför ska man då fortsätta utveckla när det är bra som det är? Vill man ha det stabilt så ska man väl troligen bara låta det vara.

För övrigt är 7 jävligt stabilt, har inte haft ett enda problem jämfört med XP. Nej fyfan, XP och dess jobbiga installationer kan stanna kvar i året det kom

För att väldigt mycket folk inte känner för att lägga 1000kr på att laga något som inte är trasigt? Med samma motivering borde ju Ati sluta skriva drivrutiner till alla kort äldre än 4000-serien. Det finns ju nyare och bättre?
Alla får ju helt enkelt köpa ett 5850 eller vara utan...

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk

Installerade allt, det gick skitbra, nackdelen är att allt laggar fast så fort jag öppnar en youtube film!
sedan efter 2minuter spam på ctrl+alt+del så lyckades jag tillslut stänga av firefox!

kör med 4890, w7 64, senaste drivrutiner.

Några tips på vad jag kan göra?

Visa signatur

Ryzen m-atx:
|| Windows 10 || MSI B350M || Ryzen 1700X OC@ 3.8GHz || Nvidia 1060 6GB || 32GB RAM || EVGA P2 750W ||
HTPC:
|| Windows 10 || Asrock Z77m-itx || I7 3770k || 8GB RAM || Corsair 620W ||
________________________________________________________________________________________________

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zotamedu
För att väldigt mycket folk inte känner för att lägga 1000kr på att laga något som inte är trasigt? Med samma motivering borde ju Ati sluta skriva drivrutiner till alla kort äldre än 4000-serien. Det finns ju nyare och bättre?
Alla får ju helt enkelt köpa ett 5850 eller vara utan...

Fast nu är det ju så att XP har funnits bra mycket längre än 4000 serien. Hade 4000 serien varit lika gammal som XP så hade jag tyckt samma sak, ja.

En del av det här har dom ju redan gjort, inga drivrutiner utvecklas ju (eller lika snabbt iallafall) till 2000, 1000 serien osv. Det slutade dom väl med för ungefär ett halvår sen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SprengdPanda
Fast nu är det så att Vista och 7 använder samma drivrutiner.

Och bara för att nåt är stabilt så betyder det inte att man inte kan köra vidare. D

Dessutom om det är så stabilt som det är nu, och med nuvarande drivrutiner varför ska man då fortsätta utveckla när det är bra som det är? Vill man ha det stabilt så ska man väl troligen bara låta det vara.

För övrigt är 7 jävligt stabilt, har inte haft ett enda problem jämfört med XP. Nej fyfan, XP och dess jobbiga installationer kan stanna kvar i året det kom

Jobbiga installationer? Uhm... ok?

XP är stabilt, moget och fungerar alldeles utmärkt.

Men 7:an är bättre, ja.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DilluTioN
Installerade allt, det gick skitbra, nackdelen är att allt laggar fast så fort jag öppnar en youtube film!

kör med 4890, w7 64, senaste drivrutiner.

Några tips på vad jag kan göra?

Jag har ett: sluta glo på oooooTooorb och gör nåt vettigt istället. Hehehehe. Juz kiddin.

Borde väl gå att slå av GPU-accelerationen av Flash nånstans?

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SprengdPanda
Ser ju bra ut tycker jag

Kanske lite offtopic.

Men fyfan vad härligt om dom kunde skippa utvecklingen av drivrutiner i XP och kan fokusera helt på vista,7 och kanske lite mer på linux operativsystem (som är välbehövligt)

Tyvärr är kanske för många kvar på XP fortfarande? Men borde slutas med drivrutiner till XP för att sätta näven i bordet och säga stopp, nu är det nyare OS som gäller framtiden på ingång.

Ser likadan ut som vanligt? Eller hur länge sen var det du uppgraderade rutiner egentligen? ^^

kanske har något att göra med att xp är värlens vanligaste os?*

*ingen säker fakta, bara ett antagande från min sida

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av backfeed
Jag har ett: sluta glo på oooooTooorb och gör nåt vettigt istället. Hehehehe. Juz kiddin.

Borde väl gå att slå av GPU-accelerationen av Flash nånstans?

Jo, det borde ju gå!.. Får leta lite!

Vart ska man börja leta då?
Hittar inget på google Oo

Visa signatur

Ryzen m-atx:
|| Windows 10 || MSI B350M || Ryzen 1700X OC@ 3.8GHz || Nvidia 1060 6GB || 32GB RAM || EVGA P2 750W ||
HTPC:
|| Windows 10 || Asrock Z77m-itx || I7 3770k || 8GB RAM || Corsair 620W ||
________________________________________________________________________________________________

Permalänk
Medlem

Varför har inte det här implementerats till HD3000 serien? Är ju ingen större skillnad mellan kärnorna förutom att 4000serien har mer av allt?
Det här är precis vad jag skulle behövt ju=/

Visa signatur

l Lian Li O11 Evo l Ryzen 7800x3d l Asus Rog Strix B650E-F l Lian Li Galahad SL 360 l 32GB G.Skill Trident Z5 6000Mhz cl30 CL9 l MSI 1080TI Gaming X l Samsung 970 evo plus 2tb l WD Black SN850X 2tb l Corsair TX750M 750w l

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alibababert
kanske har något att göra med att xp är värlens vanligaste os?*

*ingen säker fakta, bara ett antagande från min sida

Tror det också, men majoriteten av alla Svenssons lär ju säkert inte märka någon skillnad eftersom dom inte vet vad en drivrutin är ^^

Men någon gång måste man säga stopp, dock tror jag tyvärr det dröjer minst ett år innan Nvidia eller ATi vågar göra detta.

Permalänk
Avstängd

Den här drivrutinen fixade inte problemet med skuggor i vissa spel. Det är fortfarande randig grafik

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
Den här drivrutinen fixade inte problemet med skuggor i vissa spel. Det är fortfarande randig grafik

Hur menar du med randig grafik? Är det skuggorna som är bekymret?
Jag undrar eftersom jag kommer ihåg att ett spel, som jag inte nu minns, hade just randig grafik och jag fick lämna tillbaka det...Det var något viktigt spel för mig (förbaskade trötthet).
Några tester av 9.11?

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
Den här drivrutinen fixade inte problemet med skuggor i vissa spel. Det är fortfarande randig grafik

Är det inte så att Nvidia och ATi hanterar skuggor olika och vissa speltillverkare orkar bara implementera den ena metoden. Det har jag hört iaf. T ex i BF2 har jag alltid haft taggiga skuggor med ATI men inte med Nvidia.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DilluTioN
Jo, det borde ju gå!.. Får leta lite!

Vart ska man börja leta då?
Hittar inget på google Oo

Högerklicka på flash-rutan, väljt settings och tryck av "Enable hardware acceleration".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wRRM
Ställ in manuel fläktreglering då? Så slipper du oljud.

Du missförstod nog min ironi, det jag menar är att jag tycker GPU-acceleration av Flash är något av det mest onödiga jag hört på länge.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SprengdPanda
Tror det också, men majoriteten av alla Svenssons lär ju säkert inte märka någon skillnad eftersom dom inte vet vad en drivrutin är ^^

Men någon gång måste man säga stopp, dock tror jag tyvärr det dröjer minst ett år innan Nvidia eller ATi vågar göra detta.

Det vore ju rent ut sagt korkat att sluta göra drivrutiner till XP innan folk har slutat använda det. Bakåtkompatibilietet är extremt viktigt för många som inte köper ny dator en gång om året.

Det finns ju två OS som är vettiga att använda från MS och det är XP och 7. Det kommer ta ett år eller två innan folk i allmänhet har hunnit byta så att sluta stödja det tidigare är att hugga sina konsumenter i ryggen. Något som inte uppskattas alls.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lazzerman
God damn! Installerade nya ATI Radeon x64 drivisen + Flash 10.1 - Säger bara WoW!

Flashtunga sidor(läs Aftonbladet) Laddar typ dubbelt så snabbt!

// Lazze

Kan tyvärr inte låta bli, jag vet att Hjärndödsblaskan bara var ett exempel, men:

1. Kör en bra reklamdräpare så kommer Hjärndödsblaskan att ladda ännu snabbare.

2. Gå aldrig någonsin in på Hjärndödsblaskans hemsida, det är det bästa prestandatipset och som bonus ökar den mentala hälsan markant.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Osis att man har en laptop med ett HD 2600 så att man inte kan installera drivrutinerna... suck

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zotamedu
Varför sluta utveckla drivrutiner till ett av de mest stabila operativsystemen Micrsosoft har gjort? Hade det inte varit för att jag behövde mer än 4 GB RAM hade jag fortfarande kört XP pro. Vore ju bättre att sluta utveckla till Vista i så fall och bara satsa på vettiga OS som XP och 7.

Du, tom Vista kanske kanske kan kallas för en av dom mest stabila operativsystem som gjorts om 9år XP hade en del beskymmer till en början. Nu är det uråldrigt. En av dom bästa OS Microsoft har gjort är Server 2003. Stödjer även mer än 4GB med 32-bit versionen tack vare PAE och ingen RAM begränsning på 4GB i kerneln.

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk

Tror ni detta kommer att fungera på netbooks också? Det hade varit perfekt, då
flash rullar ganska dåligt på en Atom-processor...

Artikeln nämner att nvidia kommer att lansera dessa optimeringar också, frågan
är då om detta kommer att fungera på GMA-kort.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av backfeed
Du missförstod nog min ironi, det jag menar är att jag tycker GPU-acceleration av Flash är något av det mest onödiga jag hört på länge.

Du missade nyheten om att YouTube börjar med 1080p eller?

Visa signatur

Tillgänglig Python/Django utvecklare - www.roiio.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lazzerman
God damn! Installerade nya ATI Radeon x64 drivisen + Flash 10.1 - Säger bara WoW!

Flashtunga sidor(läs Aftonbladet) Laddar typ dubbelt så snabbt!

// Lazze

Underligt, då det bara accelererar flashvideo i H264-formatet.
Finns väl iofs. prestandaförbättringar i själva flashversionen också, som inte har med grafikkortet att göra

Permalänk

lol, fick sämre resultat på Windows 7's klassificeringstest på grafikkortet efter att ha installerat dom här drivisarna från 7.6 till 7.5 haha! och Borderlands blev buggat :S

Någon som kan länka 9.10 drivisar till Windows 7 x64?

EDIT: Hittade dom http://support.amd.com/us/gpudownload/windows/9-10/Pages/rade...

Visa signatur

HTPC: Late 2014 Mac Mini
Bärbar: Mid 2012 MacBook Air

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Supermotard
lol, fick sämre resultat på Windows 7's klassificeringstest på grafikkortet efter att ha installerat dom här drivisarna från 7.6 till 7.5 haha! och Borderlands blev buggat :S

Någon som kan länka 9.10 drivisar till Windows 7 x64?

EDIT: Hittade dom http://support.amd.com/us/gpudownload/windows/9-10/Pages/rade...

Tycker helt ärligt man inte ska ta windows klassificeringstest seriöst Polarens 295:a fick typ 6.5 av någon underlig anledning (troligen en bugg, men ändå)

Jag får förövrigt 6.2 med samma grafikkort som dig, då med bara 10mhz mindre clock på GPU'n, annars helt lika.

Permalänk

nice precis installerat

Visa signatur

Allting går upp för mig när solen går ner.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mezzo_
Optimeringen verkar funka iaf, kollade inga siffror innan jag uppdaterade men jag får ett irriterande hack när jag laddar sidor med flash på. Andra som får samma problem? Win7 x64 4870

Får liknande hack med "flashvideo". 5850 o Win7 x64

Låter som drivrutinen inte är 100% än

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer