Beställa 5850 nu och köpa resten sedan?

Permalänk
Medlem

Beställa 5850 nu och köpa resten sedan?

Jag funderar på att köpa ett 5850 kort nu tillsammans med minnen från komplett. Minnena är ruskigt billiga denna veckan det är därför. Sedan när man fått sitt 5850 tänker jag köpa resten av mina prylar. Känns som en tänkbar strategi för de som jag som verkligen vill ha ett 5850.

XFX Radeon 5850 1Gb
Corsar XMS3

Min fråga är om vilket märke på 5850 korten som ni föredrar. Är det någon som har något som kan berätta om garantier, klockvänlighet och hur bra drivrutiner och hemsida för korten är? Själva korten i sig är lika bara det ett annat klistermärke som jag förstått?

Visa signatur

Bara den som sover gör inga misstag. Problem är en möjlighet "Ingvar Kamprad"

Permalänk
Inaktiv

Re: Beställa 5850 nu och köpa resten sedan?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobnyb

Min fråga är om vilket märke på 5850 korten som ni föredrar. Är det någon som har något som kan berätta om garantier, klockvänlighet och hur bra drivrutiner och hemsida för korten är? Själva korten i sig är lika bara det ett annat klistermärke som jag förstått?

Alla märken är samma sak egentligen, det är väl garantierna osv som skiljer dom åt. Samma drivrutiner har de alla (uppenbarligen). Alla kort använder referenskylaren fortfarande vad jag vet, så klockvänligheten kan det ju knappast vara större skillnad på. Men det är nog lite där man får vad man betalar för

XFX har jävligt bra garanti, du kan klocka sönder kortet och ändå få ett nytt till exempel.

Permalänk

Hittils så har alla korten referenskylaren (iaf 5850)
angående klockvänlighet så är nog ett asus kort bäst då den har support för voltage tweak men det kommer förmodligen till alla märken i sinom tid.
drivrutinerna är lika för alla kort och kan tankas ifrån ati's hemsida.
SprengdPanda har nog rätt i att xfx har bästa garantier.

Visa signatur

Intel i7 4790k @ 4.9Ghz, Asus z97-A, Palit RTX 2080 TI, 16 gb ram, O11 Dynamic, 750w PSU.