Permalänk
Avstängd

Jävligt trist alltså :S :/ Du har inte funderat på att köpa en ny katt?:)(F)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enkronan
Jävligt trist alltså :S :/ Du har inte funderat på att köpa en ny katt?:)(F)

Jo, jag har haft planer på det länge, men av någon anledning blir det aldrig av.

Såg nu vad jag skrev tidigare i tråden, jag satt verkligen som en bäbis på fyllan igår och snyfta. Lite halvskämmigt att det kom folk hem till mig just då också.

Näh, jag har nog förtryckt det under alla åren och inte gråtit en skvätt sen det hände. Det var först igår, på fyllan såklart, som jag insåg hur jävla mycket jag saknade honom. Jag hade ju trots allt växt upp med honom i 13 år.

Det låter säkert helt galet, men han var nästan som min brorsa eftersom jag växt upp ensam med en farsa hela livet. Sov i min säng varje dag och var alltid i sängen när jag vakna också.

Aja, livet går vidare!

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Medlem

Jag kan rekomendera att gå till veterinären och få katten chipmärkt. Kostar några hundringar. Men man känner sig säkrare.

Min katt har också varit borta i flera dagar i sträck 3 gånger i sitt 6 åriga liv. Man blir riktigt rädd och orolig. Men man vet i alla fall att om någon tar katten och ringer djurskyddet eller dylikt att de får fram information om vart jag bor.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pull
Jo, jag har haft planer på det länge, men av någon anledning blir det aldrig av.

Såg nu vad jag skrev tidigare i tråden, jag satt verkligen som en bäbis på fyllan igår och snyfta. Lite halvskämmigt att kom folk hit just då också.

Näh, jag har nog förtryckt det under alla åren och inte gråtit en skvätt sen det hände. Det var först igår, på fyllan såklart, som jag insåg hur jävla mycket jag saknade honom. Jag hade ju trots allt växt upp med honom i 13 år.

Det låter säkert helt galet, men han var nästan som min brorsa eftersom jag växt upp ensam med en farsa hela livet. Sov i min säng varje dag och var alltid i sängen när jag vakna också.

Aja, livet går vidare!

Det är inte pinsamt att gråta över en vän man har haft som "kompanjon" i flera år.:) Det är ju känt att killar vill vara "macho" och ja du vet man ska jaga, knulla fruntimmer, vara ignorant [killar emellan] hård och allvetande, bada bastu" men jag tycker att det är förlegat och att man ska bejaka alla sina sidor som kan tänkas rymmas in i en personlighet.:):) Det där andra machoprylarna jag nämnde är så 70-80-tal tycker jag.:P:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Fick han reda på vad som hänt katten tillslut?

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Schnucky
Nu har jag aldrig haft katt, men vill gärna då en polares katt fått kattungar som är asgosiga. Lugna och sällskapliga!

Iaf, fin historia New! Verkligen! Gullig

heh, min brorsa har en honkatt, hon nonchalerar både han och hans gf och sticker bara ut och in hela tiden och jamar när den vill ha mat.

Kanske en gång på två veckor jag har sett den vilja vara kelig och så.
Helt hispig är den också så man får knappt klappa den

nä ja föredrar hundar mer

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza
Fick han reda på vad som hänt katten tillslut?

Om frågan var tillägnad mig, så nej. Jag har ingen aning vad som hänt honom.

Vem vet, han kanske sitter på något katthem just nu? eller någon familj kanske har tagit hand om honom? Tveksamt, men vem vet.

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Den Maskerade Daskaren:

Om frågan var tillägnad mig, så nej. Jag har ingen aning vad som hänt honom.

Vem vet, han kanske sitter på något katthem just nu? eller någon familj kanske har tagit hand om honom? Tveksamt, men vem vet.

Köpte du någon katt sedan?:):)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Skrivet av MacEnkronan:

Köpte du någon katt sedan?:):)

Nope, jag har faktiskt inte haft något husdjur efter Findus sprang bort.
Visst vill man ha en ny katt, men jag har inte fått tummen ur att fixa det bara, sen vill sambon ha hund istället så det slutar med att inget blir av.

Skulle vilja ha en sån lurvig norsk skogskatt.

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk

Vem vill ha en katt när man kan ha en hynd?

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Den Maskerade Daskaren:

Skulle vilja ha en sån lurvig norsk skogskatt.

Varför inte en maine coon eller sibirisk katt att lägga tillsammans med den norska? Lite mer katt så att säga än en "vanlig" bondkatt

Permalänk
Skrivet av MIFFo_BEast:

Vem vill ha en katt när man kan ha en hynd?

Jag var hundvakt mot min vilja för några veckor sen, i 2-3 veckor underfär. En 1-årig Jack Russel.
Fyfan, creds till alla som tar på sig "jobbet" med hund alltså.
Dom sabbar lägenheten, hårar ner precis överallt. Stressar och skäller, man kunde inte gå ut från lägenheten. Jag testade gå ut en kväll och fick samtal av grannen att Securitas stod och slog på min dörr för hunden hade gapat så det ekat genom hela huset. Pissade på mina mattor, sket under bordet konstant.
Och då har jag inte ens nämt att man ska gå ut med honom var 4'e timme också.

Man fick liksom inte en enda lugn stund överhuvudtaget, det var bara ett stort kaos i min skalle och lägenhet i 2-3 veckor.

Jag har diskuterat detta med vänner och så, hur fan dom kan skaffa hund, för jag förstår mig faktiskt inte på det? Visst finns det snälla hundar som bara ligger och chillar men dom hårar väl? Ingen kan väl tycka det är trevligt med hundhår överallt i lägenheten?

Jag menar, varför offrar man sitt liv åt ett djur så pass mycket?. Varför utsätter man sig frivilligt att acceptera det ansvaret och jobbet en hund för med sig?

Nu förstår jag att hundägare som läser detta lär lacka, men jag har nog blivit traumatiserad efter Jack Russeln's vistelse hos mig. Det var ett Rent helvete.

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Medlem
Skrivet av Den Maskerade Daskaren:

Jag var hundvakt mot min vilja för några veckor sen, i 2-3 veckor underfär. En 1-årig Jack Russel.
Fyfan, creds till alla som tar på sig "jobbet" med hund alltså.
Dom sabbar lägenheten, hårar ner precis överallt. Stressar och skäller, man kunde inte gå ut från lägenheten. Jag testade gå ut en kväll och fick samtal av grannen att Securitas stod och slog på min dörr för hunden hade gapat så det ekat genom hela huset. Pissade på mina mattor, sket under bordet konstant.
Och då har jag inte ens nämt att man ska gå ut med honom var 4'e timme också.

Man fick liksom inte en enda lugn stund överhuvudtaget, det var bara ett stort kaos i min skalle och lägenhet i 2-3 veckor.

Jag har diskuterat detta med vänner och så, hur fan dom kan skaffa hund, för jag förstår mig faktiskt inte på det? Visst finns det snälla hundar som bara ligger och chillar men dom hårar väl? Ingen kan väl tycka det är trevligt med hundhår överallt i lägenheten?

Jag menar, varför offrar man sitt liv åt ett djur så pass mycket?. Varför utsätter man sig frivilligt att acceptera det ansvaret och jobbet en hund för med sig?

Nu förstår jag att hundägare som läser detta lär lacka, men jag har nog blivit traumatiserad efter Jack Russeln's vistelse hos mig. Det var ett Rent helvete.

Det där beror endast på dålig uppfostran hos ägaren och inget annat!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Den Maskerade Daskaren:

Jag var hundvakt mot min vilja för några veckor sen, i 2-3 veckor underfär. En 1-årig Jack Russel.
Fyfan, creds till alla som tar på sig "jobbet" med hund alltså.
Dom sabbar lägenheten, hårar ner precis överallt. Stressar och skäller, man kunde inte gå ut från lägenheten. Jag testade gå ut en kväll och fick samtal av grannen att Securitas stod och slog på min dörr för hunden hade gapat så det ekat genom hela huset. Pissade på mina mattor, sket under bordet konstant.
Och då har jag inte ens nämt att man ska gå ut med honom var 4'e timme också.

Man fick liksom inte en enda lugn stund överhuvudtaget, det var bara ett stort kaos i min skalle och lägenhet i 2-3 veckor.

Jag har diskuterat detta med vänner och så, hur fan dom kan skaffa hund, för jag förstår mig faktiskt inte på det? Visst finns det snälla hundar som bara ligger och chillar men dom hårar väl? Ingen kan väl tycka det är trevligt med hundhår överallt i lägenheten?

Jag menar, varför offrar man sitt liv åt ett djur så pass mycket?. Varför utsätter man sig frivilligt att acceptera det ansvaret och jobbet en hund för med sig?

Nu förstår jag att hundägare som läser detta lär lacka, men jag har nog blivit traumatiserad efter Jack Russeln's vistelse hos mig. Det var ett Rent helvete.

Jag håller med dig: hundar är väl sådär (har funderat på att skaffa hund men ångrade mig) just för att du kan få en "Polishund" (Läs: en hund som kan och lyder minsta vink) och min morbror har 3 schäfrar som är just sådana. MEN: han har lagt ner sjukt många timmar och år på att få vovvarna på detta vis.

Personligen lägger jag hellre min tid och pengar på annat än att investera i en hund som...ja...lyder dig...:P Känns som att man får lägga ut massor för så lite som är glädjande i slutändan. Dock är det ju bra för de som *skaffar* hund att de lägger ner lite lydnad på hunden...:P Så att vi slipper Russel-hundar enligt beskrivningen ovan.:)^^

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!