Fyra lyxiga möss för gamers

Permalänk
Medlem

Inget som får mig att vilja hoppa över min G9a iaf.
Testade en rocat kone ett tag innan, den står dock i garderoben nånstans nu och sammlar damm, vilket jävla skit det var.
12 snabbknappar vid tummen? Verkar vara riktigt jävla korkat och onödigt om du frågar mig.

Visa signatur

Intel 7700K @ 5,1ghz (Binned) | Custom H2O Loop | Asus Maximus IX Hero | 32GB Corsair @ 3200mhz | GTX 3080 | Samsung 960 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 2TB | Soundblaster Z-Xr | Asus ROG Swift PG279Q | Corsair 850W-HX | Thermaltake The Tower 900

Permalänk
Medlem

Kan man ha ikopplat 2 usb möss samtidigt? Har en logitech trådlös lasermus nu som jag behöver då ja sitter vid tv:n men skulle vilja ha en sladdmus vid skrivbordet också, funkar det?

Man använder ju såklart bara en i taget men tänkte utifall drivrutinerna krockar eller nåt sådant om man har 2 st, vad vet jag

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skocke
Kan man ha ikopplat 2 usb möss samtidigt? Har en logitech trådlös lasermus nu som jag behöver då ja sitter vid tv:n men skulle vilja ha en sladdmus vid skrivbordet också, funkar det?

Man använder ju såklart bara en i taget men tänkte utifall drivrutinerna krockar eller nåt sådant om man har 2 st, vad vet jag

just nu har jag 3 st i. 1 som ligger vid sängen. min gamla logitech g5 orkar inte leta reda på vilken sladd sen min nya ace

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Hedersmedlem

Saknar verkligen Steelseries Xai i testet men annars var det bra

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming

Permalänk

Fasiken också, har svårt att välja mellan Ace Edge 3200 och Coolermaster Sentinel =/

Permalänk
Avstängd

bra test, fast jag saknade tester utav mina <a href="http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=379" >1100 favoritmöss. </a>
om ni lägger ner lite mer tid nästa gång kanske ni kan ta med dom

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sykes90
bra test, fast jag saknade tester utav mina <a href="http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=379" >1100 favoritmöss. </a>
om ni lägger ner lite mer tid nästa gång kanske ni kan ta med dom

Antar att det där skulle föreställa någon form av pik Naturligtvis fattar jag att man inte kan få med allt men steelseries XAI precis ny lanserad (30 oktober) och i samma prisklass som de andra samt att den redan fått väldigt bra respons. Det hade känts rätt logiskt att ta med den.

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming

Permalänk
Medlem

Testa denna http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=423746
Säkert pris värd.

Visa signatur

/////Beeos (!)

Permalänk
Medlem

Som sagts så ser den där Qpad musen väldigt mycket ut som Steelseries Ikari i formen (vilket är den enda form jag personligen finner vettig att spela med). Hade jag inte redan en Ikari så hade nog denna varit ett givet val.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Avstängd

bra test jag funderar på att byta till ACE när min A4tech X7 XL750BF går sönder men det kan nog dröja ett tag (den var billig iaf 199kr)

Permalänk

Aaah håller på att bli galen ^^ kan inte välja vilken jag ska köpa: Ace Edge 3200 eller Coolermaster Sentinel
Kan inte någon ta bilder på sin Edge 3200 när det är lite mörkt (inte för mörkt), så jag kan se hur LED belysningen ser ut? ;P
Ovissheten om hur Edge musens belysning ser ut är det enda som hindrar mig från att köpa den.. jag gillar nämligen Sentinels belysning..
Finns inga forumdiskussioner, inga bra bilder på LED belysningen, inga tester etc alls om Edge 3200, det är nästan som om musen inte existerade.

Permalänk
Avstängd

kräver svar på detta :

Hur kan folk tycka att razers lite äldre möss (kansken ya också?) är sköna att använda när det lutar INÅT på sidorna? Man har ju ingenstans att göra av handen!!!!!!

Någon?

Visa signatur

lolclockers

Permalänk

Hmm, har för mig Qpad-musen var nån OEM brandad mus.

EDIT: http://www.sweclockers.com/nyhet/9855-svenska_qpad_slapper_ga...

pratas om det här

Visa signatur

joråsåatte

Permalänk
Medlem

Qpaden var rätt lik Ikari men den såg lite högre ut, vilket jag skulle uppskatta. Fast får se vad det blir när jag har nött ut min Deathadder dock.

Visa signatur

ASRock P67 Extreme 6 // Intel Core i7 2600K @4,4Ghz // 32GB DDR3 // ASUS GeForce GTX 1070 Dual 8GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Brodholm

Edit: Någon som vet var qpaden finns i butik så man kan gå och kolla på den?

Ingen aning om butik, men på Playz vid skanstull finns den vid ungefär 10 datorer.

Visa signatur

AW3423DW QD-OLED - Ryzen 5800x - MSI Gaming Trio X 3090 - 64GB 3600@cl16 - Samsung 980 Pro 2TB/WD Black SN850 2TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lakej
kräver svar på detta :

Hur kan folk tycka att razers lite äldre möss (kansken ya också?) är sköna att använda när det lutar INÅT på sidorna? Man har ju ingenstans att göra av handen!!!!!!

Någon?

Du borde kanske prova att ha handen ovanpå musen istället för på sidan utav den?

Vidare borde du ta det lugnt med kraven. Jag kräver att du äter din egna avföring!

Trots den mindre inbjudande början på ditt inlägg kan jag ändå inte hålla mig från att svara.

Jag tolkar fritt det du skrev och antar att du undrar vad vi gör av de yttersta två fingrarna. Jo: Antingen låter jag dem ligga mot musmattan eller så håller jag i musen med dem. Båda två låter kanske lite dumt, men om exempelvis tummen och lillfingret ligger mot musmattan får jag lite mer stadga i musrörelserna (jag använder överlag rätt hög "sens" och rör sällan handleden särskilt mycket, mitt mesta musrörande kommer från fingrarna), i det andra fallet nyper man åt bättre och det blir enklare att göra större rörelser med någon slags precision, men det tär lite efter ett par timmar.

Nu låter det ovanstående rätt bajsnödigt progayming kan jag föreställa mig, men jag observerade bara hur jag själv använder musen och lade till någon slags kvasikvalificerad gissning. Kontentan tycks i.a.f. bli att jag tror att det antingen är en vanesak... eller för att vi använder möss på ett annat sätt än vad du gör, lake.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Invectus
fin recension.

Ingen ROOOCCCAAAAATTTT?!?!? ehehe ni som var på DH förstår

Cöme pläy söme PC!

;D

Visa signatur

Corsair Crystal 280X Chassi// AMD Ryzen 5800X3D// PowerColor RX 6900 XT// Corsair 3200Mhz 64GB// Asus X570-I // Corsair AX 760W // Samsung 960 EVO 250GB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Windows 11 Pro X64

Permalänk

Jag förstår inte riktigt varför de klagar i testet om att Ace Edge 3200 inte har en separat plattform för lillfingret.
Det medföljer ju ett utbytes-grepp så man kan byta till ett sidogrepp som har en separat plattform för både ringfingret och lillfingret! De nämner ju detta själv men ändå så klagar de över att ringifngret och lillfingret får dela på samma plattform .. makes no sense..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Hm, har testat flera nya möss i toppskiktet bland annat, men det är något med MX518 som får mig att ogilla alla andra datormöss, daturmusar, möss?

Har samma problem, har G5 och lita andra möss ligger nya i garderoben men min slitna 518 är underbar ;-D

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas D
Jag tycker precis tvärt om. Det är skärm, tangentbord och mus som är helt avgörande för hur datorn upplevs. Folk som köper ett grafikkort för 5000 kr och sedan lirar på en sunkig noname-skärm från Elgiganten har helt fel prioriteringar (finns många exempel i forumet).

Har ungefär samma värderingar att datorn har nästan standardgrejor medans skärmen och stolen är de dyraste "komponenterna" i min "rigg".

Dessutom brukar skates och scrollhjul slitas mycket snabbt på billiga musar.

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk

varför ska dom alltid överdriva grafiken i inställningsprogrammen?

Visa signatur

Livet är en fesk!

Permalänk
Medlem

Tack för en bra test

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ihmrat
Du borde kanske prova att ha handen ovanpå musen istället för på sidan utav den?

Vidare borde du ta det lugnt med kraven. Jag kräver att du äter din egna avföring!

Trots den mindre inbjudande början på ditt inlägg kan jag ändå inte hålla mig från att svara.

Jag tolkar fritt det du skrev och antar att du undrar vad vi gör av de yttersta två fingrarna. Jo: Antingen låter jag dem ligga mot musmattan eller så håller jag i musen med dem. Båda två låter kanske lite dumt, men om exempelvis tummen och lillfingret ligger mot musmattan får jag lite mer stadga i musrörelserna (jag använder överlag rätt hög "sens" och rör sällan handleden särskilt mycket, mitt mesta musrörande kommer från fingrarna), i det andra fallet nyper man åt bättre och det blir enklare att göra större rörelser med någon slags precision, men det tär lite efter ett par timmar.

Nu låter det ovanstående rätt bajsnödigt progayming kan jag föreställa mig, men jag observerade bara hur jag själv använder musen och lade till någon slags kvasikvalificerad gissning. Kontentan tycks i.a.f. bli att jag tror att det antingen är en vanesak... eller för att vi använder möss på ett annat sätt än vad du gör, lake.

Ok får väll lunka iväg och ta en tugga av min avföring nu då.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Brodholm
Trevligt test!

Sitter här och funderar på att byta bort min 3.0a, men jag är väldigt osäker. Har själv inte testat en mus än som kan mäta sig med den. Den gör precis det den ska och inte massa annat krafs och skit. Den är simpel och bra för spelande.

Har testat flera av Logitech möss och även razors. Har inte fastnat för någon av dem.

Dock så funderar jag på att göra ett byte då det troligen har hänt lite på de senaste 5-6 åren?! (när nu 3.0an kom?).

Tycker att Qpad musen känns väldigt intressant! Gillar formen på den. Ska nog försöka gå och klämma lite på den någon dag.

Är det någon här som bytt sin 3.0a mot nya qpaden?!

Edit: Någon som vet var qpaden finns i butik så man kan gå och kolla på den?

Jag la precis en beställning på qpad 5k och har just nu 3.0a, kan skriva vad jag tycker om den imon när jag hämtat ut den

Visa signatur

Asus X99-A | i7 5820k @ 4.2ghz | Kelvin S24 | 4x4GB 2133mhz | MSI GTX 980ti gaming @ 1450 / 3900 Mhz | Evga 850w Gold G2 | 256Gb 850 Pro SSD x2 | Corsair 550D | Acer XB270HU

Permalänk
Medlem

Bara jag som tycker Qpad 5K är förvånansvärt lik Steelseries Ikari?

Visa signatur

Main>> Lancool II Mesh | B550 Aorus Elite V2 | 5800X | NH-D15 | 2x16GB @ 3800c16 | RTX 3060 Ti | 2TB SSD | Corsair RM850x
HIDs>> Y27q-20 + 2x G27q-20 1440p | Model O @ QcK+ | ROG Claymore | Arctis Pro Wireless | Audioengine A5+ Misc>> Pixel 7a
HTPC>> Antec Fusion Remote | i5-6600K | GTX 1050 Ti | 8GB | 240GB SSD + NAS | Sony STR-DN860 | Samsung UE60KS7005
Server/NAS>> MS G8 @ TrueNAS SCALE | E3-1260L | 16GB | 4x3TB Z1 + 240GB SSD  pfSense>> KingNovy J4125 | 6x i225-V B3

Permalänk
Medlem

Är det samma Ace som tillverkar skitmössen som pajar innan man ens plockat dom ur kartongen?

Skeptisk är bara förnamnet!

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk

svart_smurf: du har ju en Ace Edge 3200, skriv i den här tråden om/när den pajar

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olafett
Är det samma Ace som tillverkar skitmössen som pajar innan man ens plockat dom ur kartongen?

Skeptisk är bara förnamnet!

Japp men dem kan ju iofs släppt en dyrare (bätte) produkt för att hjälpa sitt rykte lite

Kan annars meddela att min nya steelseries XAi nog är den bästa musen jag haft någonsin och det säger en hel del

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming

Permalänk

Om Nagan så skriver ni att man tänkt ”out of the box” - det uttrycket används för att beskriva nåt som är körklart direkt ur kartong. Vad som säkert åsyftades var ”outside the box”, dvs att tänka "utanför ramarna" vilket kanske hade varit ett bättre uttryck att använda?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olafett
Är det samma Ace som tillverkar skitmössen som pajar innan man ens plockat dom ur kartongen?

Skeptisk är bara förnamnet!

Håller med. Mamma och pappa köpte ett Ace tangentbord och mus. Det gick sönder efter någon dag ...

Visa signatur

Spelar: Battlefield 4, DayZ SA, Guild Wars | Moderkort: Asus Maximus VI Hero | RAM: 8GB Corsair Vengeance | CPU: i7 4770k @ 3.5 GHZ | CPU-Kylare: Corsair H80i | Chassi: Fractal Design Define R3 | GPU: Gigabyte GTX 780 Ti Windforce OC | Nätaggregat: Corsair AX 850W 80+ GOLD | Operativsystem: Windows 8.1 Pro 64-Bit

Permalänk
Medlem

Lite kasst att inte ha med några symmetriska möss i de högre segmentet, detta test blir rätt meningslöst för bl.a. mig..

Visa signatur

Spel/Multimediaburk: Antec P182b | Gigabyte EX58-UD5 | Core i7 920 | 3x1GB Kingston HyperX 1600mhz | Asus 9600GT Silent | 3x500gb Spinpoint | Corsair VX450 | XP Pro x86 | iPhone 3GS 16gb