Permalänk
Medlem

Belkin Gigabit Powerline HD

Är det nån som har testat Belkin Gigabit Powerline HD (F5D4076)? Vore ju riktigt grymt om man kan lyckas få ut 100Mbit via sina elkablar. Tyvärr verkar inte några av de stora butikerna sälja dom.

http://catalog.belkin.com/IWCatProductPage.process?Product_Id...

Permalänk
Medlem

Sök efter recensioner. Jag vet att de första sådana moduler som kom (som bara för speccade för omkring 50mbit/s) inte klarade ens 10..

Permalänk
Medlem

Jag sprang tillslut och köpte en Belkin Gigabit HD på Computer City. Är väl inte helt nöjd. Hastigheten är nog i bästa fall hälften av vad jag hade med vanlig kabel (100Mbit BBB) trots att windows glatt säger att jag är uppkopplad med 1GB/s. Det som dock är värre är att det efter en stunds användning blir helt sjukt segt! Går inte att ladda in den enklaste websida. Kan ibland hjälpa att starta om applikationen man laddar med. Hade aldrig några liknande problem innan. Nån som har nåt tips?

Permalänk
Medlem

Har provat nätverk via eluttaget innan (dock inte modellen du talar om) men denna teknik verkar verkligen vara bottenskrap. Överförningen är inte alls stabil eller ens acceptabel.

Jag kan inte peka exakt på vad som orsaken om det är mycket belastning i strömnätet eller strömspikar som orsakar detta, men det verkar inte spela någon roll om man kopplar via samma uttag via en fögreningsdosa - fortfarande dålig överförning.

Min erfarenhet av denna teknik är att datanätverk inte ska gå via elkablage.

Visa signatur

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Poison

Min erfarenhet av denna teknik är att datanätverk inte ska gå via elkablage.

En lite fråga till dig som verkar kunnig. Tror du att det är stabilt nog att agera printserver till en skrivare som bara har ethernet-uttag?

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Deathdancer
En lite fråga till dig som verkar kunnig. Tror du att det är stabilt nog att agera printserver till en skrivare som bara har ethernet-uttag?

Men vad tror du, hur mycket bandbredd behöver en skrivare, några ynka kBit/s under några sek., klart det kommer att funka.

Visa signatur

Your COMMODORE 64 computer is equipped with one of the most sophisticated electronic music synthesizers available on any computer.
This chapter is an introduction to using your computer's sound chip, the SID chip.

Permalänk
Medlem

Idag lämnade jag tillbaka skräpet till butiken! Inte ens ip-telefonin funkade ok. Testade tptest och fick allt mellan 72Mbit till 0,8Mbit (efter en stunds användande). Har förstått att el-ledningarna fungerar som antenner och fångar upp alla möjliga störningar. Stor varning för denna produkt!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Hehe den får nån annan testa, själv är jag klar med powerlinelösningar. Blir kabellister i taket istället.

Permalänk

Jag köpte Belkin lortet fast än att jag aldrig rört en bra belkin grej. 2 meter mellan uttagen i samma rum. Ping 30ms och ftp överföringen maxar på 1.7MB/s. Mitt trådlösa är snabbare.