"quick toolbar" har försvunnit

Permalänk
Medlem

"quick toolbar" har försvunnit

Så jag gjorde en uppdatering igår på windows som vanligt, tror det var en uppdatering på win defender. Det enda förutom win uppdateringen som installerades igår var en uppdatering till firefox! I alla fall, när jag sätter på datorn idag så är alla mina program nere i min quick toolbar (vad det nu heter på svenska) borta. Hela quick toolbaren är ju borta...

Jag hade alltså som många andra lagt till en toolbar själv, så att det såg ut typ som i xp... visst så kan jag ju bara göra om det igen, men vore ändå lättare om det går att lösa på annat sätt, eller om någon i alla fall vet vad det beror på!?

/N

EDIT: Kanske borde skrivit "quick launch" istället, så vet folk vad jag pratar om...

Visa signatur

Asus M4N82 DELUXE, SAM3 | AMD Phenom II-X4 940 BE @ 3 GHz | 4 GB RAM | GTX260-216
600W Zalman WZM600-HP | BenQ TFT 21.5'' G2200HD | Antec Three Hundred | 750GB Samsung SpinPoint

Permalänk

Vad jag vet finns det ingen riktig quick launch toolbar som fungerar likadant som i tidigare version av windows. Detta är ersatt av att man kan låsa program till startmenyn.

Du kan högerklicka på alla öppna program och välja "pin this program to taskbar". Detta ger typ samma effekt. Du kan även högerklicka på startmenyn, välja properties sedan under fliken "start menu" finns det ett option som heter "use small icons". På detta sätt ser det ganska precis ut som gaml quick launch menyn.

Permalänk
Medlem

"Detta ger typ samma effekt."

Nej, fast det gör det ju ändå inte. Om man väljer pin to taskbar så blir för det första ikonen STOR, för det andra så lägger sig inte programmen som är igång till höger och de som är avstängda till vänster. Istället så ligger alla helt blandade vilket inte skapar stringens i min lilla värld.

Det jag pratar om är detta:

http://www.sevenforums.com/tutorials/888-quick-launch-enable-...
eller
http://www.howtogeek.com/howto/windows-7/add-the-quick-launch...

Jag vet alltså hur jag lägger till det. Frågan är bara varför det försvann, och vad jag ska göra för att det inte försvinner igen om jag nu lägger dit den igen!?

/N

Visa signatur

Asus M4N82 DELUXE, SAM3 | AMD Phenom II-X4 940 BE @ 3 GHz | 4 GB RAM | GTX260-216
600W Zalman WZM600-HP | BenQ TFT 21.5'' G2200HD | Antec Three Hundred | 750GB Samsung SpinPoint

Permalänk
Medlem

Jag har också detta problem. någon som har funnit på en lösning? det är HÖGST irriterande!