Windows 7 gratis till studerande 6 Agusti

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heande
ja

Tackar Har installerat Win 7 och hittills verkar det bra dock är brandväggen lite seg att ställa in, den kunde åtminstone ge lite notifikationer när program försöker ansluta till internet. Dessutom så slutade nätverket att fungera EFTER att jag hade kör windows update.

Permalänk
Medlem

kanske en korkad fråga men vad är det för skillnad på x64 och x86?

Permalänk
Medlem

x64 är 64-bit medan x86 är gamla 32-bit

Fick reda på idag att statistiskprogrammet tydligen tillhör IDA sektionen på Linköpings Universitet och kan därför ta del av MSDNAA. Är det någon från LiU som fått Windows 7 genom det? Hur fungerar det? Hur får man det?

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

Windows 7 Pro Swedish dök upp idag på LiTH. Väntar dock fortfarande på att Enterprise ska släppas också.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av M4RTiN
Windows 7 Pro Swedish dök upp idag på LiTH. Väntar dock fortfarande på att Enterprise ska släppas också.

Underbart, det innebär att man har fått 4 nycklar totalt nu

Visa signatur

Don't drink and drive, you might spill your drink.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hilton
Underbart, det innebär att man har fått 4 nycklar totalt nu

8 på KTH.

x86 och x64 av Engelska, Franska, Tyska och Kinesiska (!).

Svenska bör nog också dyka upp och då är man uppe på 10. Darn... måste skaffa fler datorer!

Visa signatur

"Nothing is impossible because impossible itself says I M Possible..."

Permalänk
Medlem

BTH hade bara Win7 Professional, sitter och tankar x86 och x64 nu^^

Visa signatur

PS3 Slim 750GB PSN: Asseroth
Dator:
i7 4790k | Gigabyte GA-Z97P-D3 | 32GB DDR3 | SanDisk SSD 128GB, OZC SSD 256MB, Toshiba 4TB, Toshiba 3TB | AMD Radeon R9 290x 4GB| Corsair CS650W | Fujitsu 27" 1080p & AOC 24" 1080p | Windows 10 Pro x64

Permalänk

Ha fått nyckel via pellesoft och laddat hem och installerat, funkar fint! Dock undrar jag om det går att installera om OS flera ggr med samma nyckel?

Skulle det funka att använda nyckeln (engelsk) till en svensk version av Win 7 pro?

Eller så byter man språk enligt http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=951... , kan det bli problem senare om man gör på detta sätt? Vid installation av exempelvis service pack osv?

Visa signatur

[Intel i5 - 750 @ 3,2 ghz] [MSI P55-GD65] [Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 4GB] [Western Digital Caviar® Black™ 500GB] [Gigabyte GTX460 OC 1 GB][Corsair VX 550W] [BenQ B2420HDB] [Razer Deathadder, fUnc sUrface 1030]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av M4RTiN
Windows 7 Pro Swedish dök upp idag på LiTH. Väntar dock fortfarande på att Enterprise ska släppas också.

Var!? Jag visste inte att LiTH hade tillgång till MSDNAA. När jag mailade supporten för ett år sen sa de att det troligtvis inte kommer hända.

Eller går du på IDA?

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Är det någon som har provat att installera SUA(Services for Unix) i 64 bitars Windows 7 Professional? SUA funkar ju inte för 64 bitars Vista. Jag har inte lyckats iaf och på microsofts hemsida finns ju bara IA64, AMD64 och x68 versioner att ladda hem. Ingen av dessa fungerar på x64 Vista. Har hittat en massa trådar angående detta på nätet också.

Hörde också ett rykte om att SUA bara skulle finnas för ultimate versionen av Windows 7. Är det så eller? Vill väldigt gärna kunna använda SUA. Har fullt upp i skolan för tillfället men planerar att installera Windows 7 nästa vecka. Vore intressant att veta då hur det ligger till med Windows 7 Professional och SUA.

Permalänk
Medlem

På JTH kan man också skaffa w7 : )

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av freeski

Hörde också ett rykte om att SUA bara skulle finnas för ultimate versionen av Windows 7. Är det så eller? Vill väldigt gärna kunna använda SUA. Har fullt upp i skolan för tillfället men planerar att installera Windows 7 nästa vecka. Vore intressant att veta då hur det ligger till med Windows 7 Professional och SUA.

Det finns stöd i Ultimate och Enterprise-versionen, men inte i Pro.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edman
Var!? Jag visste inte att LiTH hade tillgång till MSDNAA. När jag mailade supporten för ett år sen sa de att det troligtvis inte kommer hända.

Eller går du på IDA?

Det är IDA som har avtal, ja.

Permalänk
Medlem

Kommer languagepacket släppas till alla som har MSDNAA eller? Drog ner Windows 7 och visst funkar det bra med engelska, men vore nice med svenska bara för att. Så, vad tror ni, kommer alla få det? Eller kommer inte professional få något stöd för språkbyte? Vet att jag läst att så är fallet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dreas89
Kommer languagepacket släppas till alla som har MSDNAA eller? Drog ner Windows 7 och visst funkar det bra med engelska, men vore nice med svenska bara för att. Så, vad tror ni, kommer alla få det? Eller kommer inte professional få något stöd för språkbyte? Vet att jag läst att så är fallet

Det är bara Enterprise och Ultimate som har inbyggt stöd för multilanguage, men det går att ändra språk i Pro också med lite pill. Tror det finns någon guide i denna tråden om detta.

Permalänk

Om windows 7 med svenskt språk släppts till vissa högskolors/universitet borde man inte då kunna ta en nyckel från den engelska versionen och sedan använda den för att installera en svensk version?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av M4RTiN
Det är bara Enterprise och Ultimate som har inbyggt stöd för multilanguage, men det går att ändra språk i Pro också med lite pill. Tror det finns någon guide i denna tråden om detta.

Jo jag vet att det går, men jag tycker det kostar mer än det smakar, inte så svårt men jag har inga problem med engelska, mest en bekvämlighetsgrej.

Permalänk
Medlem

Jag hade inga problem med frakt och betalning på overclockers.

Betalade i förrgår och fick paketet idag med dhl express.Fungerade ypperligt

Permalänk

Vilken version är det man får genom msdn , retail eller oem? (hörde något om en speciel "msdn" version men hittade inte vad det menas med det)

mvh

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zvenning123
Vilken version är det man får genom msdn , retail eller oem? (hörde något om en speciel "msdn" version men hittade inte vad det menas med det)

mvh

Återigen, MSDN.

Det enda som skiljer sig mellan versionerna är licenstexten. MSDN har en annan licenstext än Retail och OEM (t.ex. restriktioner angående kommersiellt bruk).

Visa signatur

"Nothing is impossible because impossible itself says I M Possible..."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zvenning123
Vilken version är det man får genom msdn , retail eller oem? (hörde något om en speciel "msdn" version men hittade inte vad det menas med det)

mvh

Retail, det är ingen OEM iaf, du får ha den tills du dör

Permalänk
Medlem

Nu jävlar kom det upp en svensk version för mig på MSDNAA, kan man göra på något smidigt sätt, förutom att omformatera för att få svenska? Alltså typ byta key på nuvarande version och sen få ladda hem rätt språk eller kanske smälla i skivan och köra en update genom den? Låter som ett nej i mina öron, men tänkte att någon kanske testat?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dreas89
Nu jävlar kom det upp en svensk version för mig på MSDNAA, kan man göra på något smidigt sätt, förutom att omformatera för att få svenska? Alltså typ byta key på nuvarande version och sen få ladda hem rätt språk eller kanske smälla i skivan och köra en update genom den? Låter som ett nej i mina öron, men tänkte att någon kanske testat?

Byta key och fortfarande ha en äkta version? goodluck.

Nycklarna är inte låsta till språk eller om du har 32/64bit utan version.

Va har du för version nu? Ultimate ? isf har du windowsupdate där du kan ladda ner nya språk om inte så finns det sätt i cmd att byta språk till valfritt..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
Byta key och fortfarande ha en äkta version? goodluck.

Nycklarna är inte låsta till språk eller om du har 32/64bit utan version.

Va har du för version nu? Ultimate ? isf har du windowsupdate där du kan ladda ner nya språk om inte så finns det sätt i cmd att byta språk till valfritt..

Har två äkta professional keys, är student och har fått dom genom MSDNAA, har en för svensk och en för engelskt 64bit Vet att professional bara har ett språk, tänkte ifall man kan byta eller vad fan som helst då man har en svensk key

Permalänk
Medlem

Har registrerat mig hos Pellesoft och väntar nu på ett mail från Microsoft. Gissar på att det inte kommer innan Måndag / Tisdag då det ska hanteras manuellt.

Vad är det jag kommer hitta genom mitt MSDNAA konto sen? Finns det svenska utgåvor av Windows 7 eller bara engelska?

Någon som snabbt kan säga om jag kan ha 64bits versionen? Laptop m1330 med Core2Duo T7250 @ 2.00GHz, 2 gig ram. För tillfället kör jag Vista 32 bits.

Vad är det smidigaste alternativet vid installationen? Är uppgradering smärtfritt eller bör jag välja en helt ny installation?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Velon
Har registrerat mig hos Pellesoft och väntar nu på ett mail från Microsoft. Gissar på att det inte kommer innan Måndag / Tisdag då det ska hanteras manuellt.

Vad är det jag kommer hitta genom mitt MSDNAA konto sen? Finns det svenska utgåvor av Windows 7 eller bara engelska?

Någon som snabbt kan säga om jag kan ha 64bits versionen? Laptop m1330 med Core2Duo T7250 @ 2.00GHz, 2 gig ram. För tillfället kör jag Vista 32 bits.

Vad är det smidigaste alternativet vid installationen? Är uppgradering smärtfritt eller bör jag välja en helt ny installation?

Det finns iaf svenska versioner för mig. Men vad ska du med 64bit till då du bara har 2gb i ram?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dreas89
Det finns iaf svenska versioner för mig. Men vad ska du med 64bit till då du bara har 2gb i ram?

Varför ska jag inte ha 64bit? Frågan går att ställa åt båda hållen och jag har än så länge inte hittat något bra svar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Velon
Varför ska jag inte ha 64bit? Frågan går att ställa åt båda hållen och jag har än så länge inte hittat något bra svar.

det är klart att du ska ha 64bitars versionen. Jag har också "bara" 2gb ram och har haft 64bitars versioner av windows ett bra tag och ser ingen anledning att byta till 32bitars versionen.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem

Hittade en Microsoft sida med lite information om 32 respektive 64bits versioner. Den springande punkten i mitt fall är att det inte tycks gå att uppgradera en 32bits Vista installation till 64bits Win 7 installation.

Vill för tillfället slippa formatera C så håller mig till en uppgradering och då även 32bits versionen av Win 7.

http://windows.microsoft.com/en-US/windows-vista/32-bit-and-6...

Permalänk
Medlem

Väldigt tacksam för detta tips. Ansökte om tillgång till msdnaa i onsdags, nu
ikväll har jag installera windows 7 professional! GRATIS! = GOTT!.
Tack så mycket.