Reset Vista fonts till default

Permalänk
Medlem

Reset Vista fonts till default

Är helt loco. Photoshop crashar när jag väljer (och börjar skriva med) text-verktyget. Uppenbart problem med en font som bråkar.

1. Finns det något diagnostiseringsverktyg i Photoshop för felaktiga fonter?

2. Kan jag på något #34"%"!"# sätt sortera Vista-fonterna efter skapat-datum? I Utforskaren går det inte. I CMD (dir /o:d) listas de efter när fonten skapades, alltså tex 1993, och inte när jag skapade den på datorn. I Fontexpert 2009 går det inte, iaf vad jag sett(?)
Om jag kan sortera efter datum jag skapat fonterna är det ju en smal sak att ta bort alla som skapats efter att jag installerat Vista.

3. Har Fontexpert 2009 installerat om det skulle hjälpa. Har redan använt det för att söka efter problem, men det tyckte allt var bra.

4. Resettar gärna Vistafonts till default, men vet fan inte hur. Har sökt som en madman, men är så jävulskt upprörd över saker och tings beskaffenhet att jag säkert missar någonting uppebart.

Permalänk
Medlem

Kom på vilken font som var sämst. Fråga mig inte hur, men det var GuitarPro5... frågan kvarstår dock eftersom jag gärna vill ha reda på ovanstående till framtida behov.