Permalänk
Medlem

HJÄLP, enkel grej om etherent :-(

installerade nytt nätagg. nu fick jag installera om drivrutinerna för mitt moderkort. Internet är problemet, nu när jag installera de får jag upp Network area location 4,5. installerar om och får 6,7 !? jag vill sätta numern till 1,2. hur gör man det? får ingen internetuppkoploing

Visa signatur

SPHX1900XT256mb|250GB@233GBsata2|C2D 1.86@2.1 ghz E6300| MSI Neo-F|DDR2 2x512|Hiper530W|SennhieserPC-150|Creative 7500 mus|Chassie APLUS CaseQubic svart :D
Windows XP + SP2 :D

Permalänk

Ledsen men jag hänger verkligen inte med på vad 4,5 / 6,7 och 1,2 är i sammanhanget...

Visa signatur

Det är tufft att ha anmärkningar

Permalänk
Medlem

Vad spelar det för roll vilken N a l det är, konfiguera 4,5 eller sätt den på att använda 1,2

Visa signatur

Antec 300, ASUS P6T Deluxe V2, Core i7 920 2.66ghz@3.80ghz, Noctua NH-U12P Se 1366, Corsair Dominator Twin3x DDR3 PC12800 1600mhz (3x2gb), VTX3D Radeon HD5850 1gb, Barracuda 320gb, Coolermaster 700W, Benq G2420Hd 1920*1080

Permalänk
Medlem

Vet inte riktigt hur du åtgärdar problemet, men för andra som inte förstår frågan kan jag förtydliga att det han menar är det faktum när man installerar nytt nätverkskort så dyker ett nytt nätverk upp, och har man två nätverkskort så kommer det vid varje uppdatering att bli två nya nummer, efterföljande på varandra.
Internet Connection, Internet Connection 2 etc. Kommer inte ihåg den exakta texten, men det är nåt i stil med det jag skrev.

En lösning som fungerar, men som du kanske inte vill göra, är att installera om Windows. Men det finns ingen bra anledning att inte använda 6:an eller 7:an, de går precis lika fort som de föregående.

/J

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JugsteR
Vet inte riktigt hur du åtgärdar problemet, men för andra som inte förstår frågan kan jag förtydliga att det han menar är det faktum när man installerar nytt nätverkskort så dyker ett nytt nätverk upp, och har man två nätverkskort så kommer det vid varje uppdatering att bli två nya nummer, efterföljande på varandra.
Internet Connection, Internet Connection 2 etc. Kommer inte ihåg den exakta texten, men det är nåt i stil med det jag skrev.

En lösning som fungerar, men som du kanske inte vill göra, är att installera om Windows. Men det finns ingen bra anledning att inte använda 6:an eller 7:an, de går precis lika fort som de föregående.

/J

Exakt..

Visa signatur

Antec 300, ASUS P6T Deluxe V2, Core i7 920 2.66ghz@3.80ghz, Noctua NH-U12P Se 1366, Corsair Dominator Twin3x DDR3 PC12800 1600mhz (3x2gb), VTX3D Radeon HD5850 1gb, Barracuda 320gb, Coolermaster 700W, Benq G2420Hd 1920*1080

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JugsteR
Vet inte riktigt hur du åtgärdar problemet, men för andra som inte förstår frågan kan jag förtydliga att det han menar är det faktum när man installerar nytt nätverkskort så dyker ett nytt nätverk upp, och har man två nätverkskort så kommer det vid varje uppdatering att bli två nya nummer, efterföljande på varandra.
Internet Connection, Internet Connection 2 etc. Kommer inte ihåg den exakta texten, men det är nåt i stil med det jag skrev.

En lösning som fungerar, men som du kanske inte vill göra, är att installera om Windows. Men det finns ingen bra anledning att inte använda 6:an eller 7:an, de går precis lika fort som de föregående.

/J

Tror att man kan genom att titta på de gömda enheter (Hidden Devices) och avinstallera alla som inte används och sedan börjar "eländet" om igen.

Googla lite på det så kommer du att hitta en del <- Till trådskaparen!

Visa signatur

/m
Core i7 920@3,9Ghz|12GB|Rampage III Formula|Corsair H80|>1TB|GTX 570Ti|Antec P182|Corsair TX850M
Core i7 4770K @4,2Ghz|16GB|Sabertooth Z87|Corsair H100i|>5TB|GTX 770|Corsair 800D|Corsair TX850M