Permalänk
Medlem

64GB flashminne till en n900?? Dja tack! :D:D

http://dailymobile.se/2009/10/19/press-sandisk-starts-shippin...

Visa signatur

WS: ASUS TUF X470-PG | Ryzen 3700X | 64GB DDR4 | MSI RTX 3070Ti | 2x 960 EVO 250GB | Fractal Design 750W | Define R7 Compact | Noctua NH-D15
LT: MacBook Pro 14" 16/512
Min fotosida

Permalänk
Medlem

kommer nog kosta klöver =S

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Grymt men kostar väll sådär en del. 32GB korten är ju redan dem dyra. Vågar inte ens tänka på vad en 64GB version kostar :D.

Ni kan ju alltid sponsra mig ett eftersom jag startade N900 tråden här på swec ;).

Visa signatur

Acer Predator G5-793 - [17.3" IPS][i7 6700HQ][GTX1060][16GB DDR4 ram][500GB SSD]

Permalänk
Medlem

32 finns inte i micro sdhc än, men dom är också på G.
16gb kostar ju 400 å uppåt.

EDIT: 500-600kr och uppåt om man går från "kända" affärer.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=342678

Så 64gb kommer kosta... =P

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
32 finns inte i micro sdhc än, men dom är också på G.
16gb kostar ju 400 å uppåt.

Det har du rätt i, kollade visst på vanliga SDHC kort ;).

Ska vi tippa. Blir det under 2000kr vid release på 64GB versionen? Jag tror då inte det.

Visa signatur

Acer Predator G5-793 - [17.3" IPS][i7 6700HQ][GTX1060][16GB DDR4 ram][500GB SSD]

Permalänk
Medlem

knappast under 2000.

räknade lite lätt tex. 2x16gb sandisk säg 1100kr.
och nu när det handlar om nya grejer så kommer fasen 32gb hamna på 1500+-

så säg 2500-3000kr utan problem för 64gb.

delvis pga finns inga andra i den storleken på marknaden, sen när det handlar om nytt.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
knappast under 2000.

räknade lite lätt tex. 2x16gb sandisk säg 1100kr.
och nu när det handlar om nya grejer så kommer fasen 32gb hamna på 1500+-

så säg 2500-3000kr utan problem för 64gb.

delvis pga finns inga andra i den storleken på marknaden, sen när det handlar om nytt.

Mm sant. 64GB lär knappast vara prisvärt. Kanske stora frågan är om vi kommer få se det minneskortet med pris under 3000kr från start. För vissa kanske det är värt den kostnaden, dock inte för mig.

Tror tom det inbyggda 32GB minnet skulle räcka för mig men tror jag hellre installerar program på ett minneskort så det är enkelt att rensa vanliga minnet om så behövs ^^. Eller kanske jag installerar program på inbyggda och har musik på minneskortet.... Tufft val ;).

Visa signatur

Acer Predator G5-793 - [17.3" IPS][i7 6700HQ][GTX1060][16GB DDR4 ram][500GB SSD]

Permalänk
Medlem

vet inte riktigt hur ja kommer göra.
Antingen skaffa 2x 16gb när tillfälle ges, beror lite på hur smidigt det går att byta kort.

köra ett kort med bara snes liren på när man ska plinka vid tvn =P

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
vet inte riktigt hur ja kommer göra.
Antingen skaffa 2x 16gb när tillfälle ges, beror lite på hur smidigt det går att byta kort.

köra ett kort med bara snes liren på när man ska plinka vid tvn =P

Haha, ser det framför mig. En kväll tillsammans med polarna: "Vänta, jag bara hämta sneskortet"

Visa signatur

Acer Predator G5-793 - [17.3" IPS][i7 6700HQ][GTX1060][16GB DDR4 ram][500GB SSD]

Permalänk
Medlem

klart!
så swishar man fram 2 st kontroller med

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Kan man ju alltid hoppas på att 16gbs korten sjunker i pris så jag kan ta mig råd med ett till min nalle

Finns det sätt att få usb/BT pads att funka med nallen? Vet att jag läst om folk som kör en BT gamepad till min telefon å spelar SNES spel iaf Jag har en Touch HD.

Visa signatur

Linux Manjaro XFCE på en MacBook Pro late 2013, gammal slö Asus X202E, Nintedo Switch, gamla Huawei 20Pro

Intel är apartheid

Permalänk
Medlem

till N900 körde dom en Wiimote.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
till N900 körde dom en Wiimote.

Wiimote körs via bluetooth vilket innebär att alla bluetooth kontroller bör gå att få att fungera till den. Detta bör även inkludera andra trådlösa Bluetooth kontroller som PS3 kontroller :).

Visa signatur

Acer Predator G5-793 - [17.3" IPS][i7 6700HQ][GTX1060][16GB DDR4 ram][500GB SSD]

Permalänk
Medlem

Måså vara, ska bli intressant och testa hur det fungerar.

Finns bara 3st BT kontroller. PS3 , Wii & krysslåda 360.
enligt prisjakt

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Kewlt.. tack för infon grappar

Visa signatur

Linux Manjaro XFCE på en MacBook Pro late 2013, gammal slö Asus X202E, Nintedo Switch, gamla Huawei 20Pro

Intel är apartheid

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
Tycker ni ska speja in detta:
Dock är det på en N800.
Tidsfråga innan det hamnar på en N900

N800:
http://www.youtube.com/watch?v=icyAgs3dFqU

N810:
http://www.youtube.com/watch?v=UUwUDoC3vc4&feature=related

Well, Baldur's gate was working almost acceptably on N800, so probably will be better on N900 if someone compiles and adapts GemRB for it...

The aim of GemRB is to support all games supported by the Bioware engine, which includes the Baldur's Gate and Icewind Dale series plus Planescape Torment. Many addons should work too.

At least that's the official statement

www.maemo.org

Sen finns ju warcraft 2 rullandes på N800.
http://www.youtube.com/watch?v=trLH7UsZ3L0

Så möjligheterna finns till goda lir

Stort tack för tipset Toivo83!

Jag har inte lusläst tråden men tänkte ändå poängtera att det finns en del andra maskiner som använder så gott som samma hårdvara (SoC) vilket borgar för många lättportade program/spel.

Beagleboard; http://beagleboard.org/

Open Pandora; http://openpandora.org/

iPhone 3Gs; http://www.apple.com/se/iphone/iphone-3gs/

Palm Pre; http://www.palm.com/us/products/phones/pre/

Det finns fler. Sen vill jag också påpeka att N900 inte har 1 gig ram, den har 256mb ram och ca 768mb virtuellt minne, vilket tillsammans ger den ca 1 gig "arbetsminne". De flesta kanske vet om det men med tanke på hur många felskrivningar det finns i alla previews där ute så var det värt att nämna.

Ser fram emot denna

Visa signatur

Lenovo Thinkpad T14 gen 2 - i7 1165G7 - 32Gb ram - 512Gb OPAL2 ssd - 300 nit 1080p

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arkenklo
[B]Vad pratar du om? Maemo är inte på något sätt begränsat till Nokia. Det överraskar mig att du är en programmerare (och dessutom har programmerat för Maemo) och anser att Nokia på något sätt har monopol på operativsystemet. Maemo är Linuxbaserat och öppet från botten upp. Ett undantag som är värt att notera är att modulerna som har hand om GSM-kommunikationen, och viss annan hårdvaru-relaterad mjukvara inte är öppna. Detta är en konsekvens av att hårdvarutillverkare inte förrän nu har haft någon anledning att göra något annat än proprietära drivrutiner, av den enkla anledning att inga icke-proprietära operativsystem funnits. Vad jag vill komma fram till är att ingen mjukvara utvecklad av Nokia är proprietär, och därmed inte är låst till en specifik hårdvaru-plattform eller tillverkare. Det enda hindret en potentiell tillverkare har att komma över är överenskommelser med sagda tillverkare, och det är något som dom ändå är tvungna till.

Jag har inte utvecklat för maemo, utan för deras symbian-telefoner, så du får ursäkta min ignorans. Vad jag har lyckats snappa upp är dock att trots att maemo är öppet för UTVECKLARE att leka med, så är det inte öppet för andra TILLVERKARE att fritt implementera i sina egna mobiler - trots att det bygger i grund och botten på linux. Är detta fel uppfattning?

Visa signatur

Bro!

Permalänk
Medlem

Får nog nöja mig med min n95 + 8gb Micro-SD

http://www.dustinhome.se/pd_5010332860.aspx
Intressant med 256mb ram också, verkar som en riktigt vass telefon!

Visa signatur

R7 5800X - RTX 3080

Permalänk

Nu när vi ändå pratar om storlekar på minnen så tänkte jag ta upp en VIKTIG sak.
Det är ju 32gb inbyggt minne.
MEN;
På alla andra nokia telefoner med inbyggda minnen så är överföringshastigheten runt 768kb/sek via usb.
Det tar alltså flera timmar att fylla minnet med film och musik.
Jag ser framför mig en mardrömsvision där jag får lämna telefonen vid datorn i 2 dagar för att fylla upp minnet med musik och film
Tyvärr så pratas det inte om det här, vare sig från nokia eller konsumenternas håll.
Ett microsdhc kort går ju att plugga in direkt i usb-porten och få runt 10x högre hastigheter.
Är det någon som vet om överföringshastigheten på det inbyggda kortet blir snabbare på den här?
Eller tycker alla här helt enkelt att det är en bra lösning att tvingas lämna telefonen vid datorn ett dygn för att utnyttja det stora inbyggda minneskortet som man ändå inte har någon nytta av pga överföringshastigheten?
Synpunkter tack.

Permalänk

Jag har inte hört/läst nåt om såna problem, ännu åtminstone. Om inte annat borde det väl gå att tanka via WLAN.

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobbe Nukem
Jag har inte hört/läst nåt om såna problem, ännu åtminstone. Om inte annat borde det väl gå att tanka via WLAN.

Vad har för telefon?
Han du provat tanka över wlan och fått högre överföringshastigheter än 768kb/s.
Vilken telefon i så fall och hur har du gjort?
Jag har en n958gb och har aldrig kommit upp i över 768kb/s.
Via wlan är det inte ens halva hastigheten.

Kastade du bara ur dig en gissning nu eller vet du något som inte jag vet?

Klart att du inte har hört om några sådana problem, pga att precis som jag sa så talar ingen om det.

Permalänk

Jag kastade ur mig en gissning.
Men det är faktiskt första gången jag hört talas om det här problemet också. Jag har kopierat de fåtal filer jag har på N73an via BT, så det säger inte mycket.

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av danielinterius
Nu när vi ändå pratar om storlekar på minnen så tänkte jag ta upp en VIKTIG sak.
Det är ju 32gb inbyggt minne.
MEN;
På alla andra nokia telefoner med inbyggda minnen så är överföringshastigheten runt 768kb/sek via usb.
Det tar alltså flera timmar att fylla minnet med film och musik.
Jag ser framför mig en mardrömsvision där jag får lämna telefonen vid datorn i 2 dagar för att fylla upp minnet med musik och film
Tyvärr så pratas det inte om det här, vare sig från nokia eller konsumenternas håll.
Ett microsdhc kort går ju att plugga in direkt i usb-porten och få runt 10x högre hastigheter.
Är det någon som vet om överföringshastigheten på det inbyggda kortet blir snabbare på den här?
Eller tycker alla här helt enkelt att det är en bra lösning att tvingas lämna telefonen vid datorn ett dygn för att utnyttja det stora inbyggda minneskortet som man ändå inte har någon nytta av pga överföringshastigheten?
Synpunkter tack.

Jag håller med om att det låter lågt. Jag har ingen Nokia att jämföra med men om ett par dagar finns det säkert nån vänlig själ som kan bencha lite åt dej. Här kanske är ett bra ställe att fråga om du vill: http://talk.maemo.org/showthread.php?p=351978

Visa signatur

Lenovo Thinkpad T14 gen 2 - i7 1165G7 - 32Gb ram - 512Gb OPAL2 ssd - 300 nit 1080p

Permalänk
Medlem

Någon som vet om det kommer gå bra att höra på stream m3u filer på N900? Vet att detta ej fungerar på 5800 i varje fall.

Visa signatur

Acer Predator G5-793 - [17.3" IPS][i7 6700HQ][GTX1060][16GB DDR4 ram][500GB SSD]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av danielinterius
Nu när vi ändå pratar om storlekar på minnen så tänkte jag ta upp en VIKTIG sak.
Det är ju 32gb inbyggt minne.
MEN;
På alla andra nokia telefoner med inbyggda minnen så är överföringshastigheten runt 768kb/sek via usb.
Det tar alltså flera timmar att fylla minnet med film och musik.
Jag ser framför mig en mardrömsvision där jag får lämna telefonen vid datorn i 2 dagar för att fylla upp minnet med musik och film
Tyvärr så pratas det inte om det här, vare sig från nokia eller konsumenternas håll.
Ett microsdhc kort går ju att plugga in direkt i usb-porten och få runt 10x högre hastigheter.
Är det någon som vet om överföringshastigheten på det inbyggda kortet blir snabbare på den här?
Eller tycker alla här helt enkelt att det är en bra lösning att tvingas lämna telefonen vid datorn ett dygn för att utnyttja det stora inbyggda minneskortet som man ändå inte har någon nytta av pga överföringshastigheten?
Synpunkter tack.

Står i N900ans spec: upp till 10MB/s.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zidust
Någon som vet om det kommer gå bra att höra på stream m3u filer på N900? Vet att detta ej fungerar på 5800 i varje fall.

jajjemen : http://talk.maemo.org/showthread.php?t=1421

Visa signatur

Lenovo Thinkpad T14 gen 2 - i7 1165G7 - 32Gb ram - 512Gb OPAL2 ssd - 300 nit 1080p

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av murak
jajjemen : http://talk.maemo.org/showthread.php?t=1421

Nice :).

Har svårt att välja mellan 3 pott 199kr (-90kr mobilsurf obegränsat) och Tele2 snackis + 80kr mobilsurf medium (2GB/mån max). Som det är nu så blir det dock tele2 snackis skulle jag tro :).

Visa signatur

Acer Predator G5-793 - [17.3" IPS][i7 6700HQ][GTX1060][16GB DDR4 ram][500GB SSD]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zidust
Nice :).

Har svårt att välja mellan 3 pott 199kr (-90kr mobilsurf obegränsat) och Tele2 snackis + 80kr mobilsurf medium (2GB/mån max). Som det är nu så blir det dock tele2 snackis skulle jag tro :).

var hittar du tele2s surf 80kr/mån för 2gb?

dom har 1gb för 89kr mån.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Om du ska ta 3 så är det väl lite mer nice att ta turbosurf för 150 i månaden...fast det är klart, i Kalix blir det kanske inte de hastigheterna iaf.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ojva
Om du ska ta 3 så är det väl lite mer nice att ta turbosurf för 150 i månaden...fast det är klart, i Kalix blir det kanske inte de hastigheterna iaf.

Just precis ^^. Tror man kan uppnå det på vissa ställen men inte överallt. Därför skulle jag kört på vanliga 0.364Mbit/s versionen eller vad det nu var.

Toivo83 du har rätt, jag läste fel. 1GB ska det vara. Pratade med en på tele2 som sa att man med medium varianten klarar av att höra på 50+ timmar streamad 32kbit/s radio innan det sker några begränsningar.

Väldigt osäker som sagt om man kommer kunna lyssna på radion utan "lagg" efter detta då man bara har 64kbit/s. Skulle vara intressant om någon fick detta testat och såg om det trots allt går att lyssna på radion utan lagg så länge man inte gör någonting annat på telefonen.

______________________________________________________

Någon som känner till något annat intressant abonnemang förutom tele2 och 3 pott varianten som ni själva kanske kommer välja? Gärna med något bra och billigt internet erbjudande till för under 200kr/mån ^^. Ska det kosta mer så ska det vara något riktigt bra erbjudande där telefonen medföljer.

Visa signatur

Acer Predator G5-793 - [17.3" IPS][i7 6700HQ][GTX1060][16GB DDR4 ram][500GB SSD]