Svårt att connecta till polare vid onlinespel.

Permalänk
Medlem

Svårt att connecta till polare vid onlinespel.

Döper kompisarna till 1 och 2 för att kunna hålla reda på dem.

Krångligt att hitta på en bra rubrik. Problemet är iaf väldigt skumt. Jag vill just nu spela Saints Raw 2 med kompis 1, men det är väldigt random med att connecta till varandra. Vi ser alltid den andres game, men ibland går det ej att connecta till det.
Igår startade jag om datorn, och då funkade det, men idag testade jag samma sak, utan framgång.

I CoD:WaW blir det också krångel, den ene lägger upp och skickar invite, men den andre kan ej joina, förrän man switchat från Co-op till MP och sedan tillbaka. Ibland funkar det utan att göra den proceduren.

Vi kan joina kompis 2 i CoD:WaW iaf, utan att någonsin göra det där.

Nu undrar jag varför jag och kompis 1 har så svårt att få kontakt, i hamachi kan vi inte ens se varandra :/

Nämn inget om router eller brandvägg, för det är inte problemet, ingen av oss använder router och vi kan ju joina andras game, men inte våra egna...

Jag vet att detta är väldigt rörigt att läsa, jag tycker att jag kan skriva bra svenska, men i fall som detta är det ursvårt att formulera sig bra.

Hoppas att någon förstod och har tips på lösningar.
Tack på förhand!

Visa signatur

GTX1070 - i7 4790 - 32GB RAM

Permalänk

då du nämner hamachi i inlägget så är det hands off eftersom det är regelbrott att diskutera det.

Men det låter som brandvägg/router problem i övrigt. Kanske inte i maskinerna men i switchen/routern mellan er. Nåt nätverksprob e det ju helt klart.