Fönstergränssnitt i Vista ändras

Permalänk
Medlem

Fönstergränssnitt i Vista ändras

Har ett irriterande problem i Vista... ibland när jag öppnar mappar så ändras fönstrets gränssnitt. Från t.ex. detaljerad vy (miniatyrer) till mellan-ikoner etc. Ibland blir de av någon anledning sorterade i alfabetisk ordning o.s.v.

Hur avaktiverar jag detta? Det är bara jobbigt. "Remember each folder's view settings" fungerar ju inte!

Visa signatur

Ryzen 1700 | ASRock X370 Gaming K4 | 16 GB G.Skill Flare X | Corsair AX 750W | Noctua NH-D15 | Samsung EVO 960 | Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem

Sådär är det för dom flesta.
Man skulle kunna tro att microsoft har byggt in en slumtalsgenerator
som presenterar en ny spännande vy varje gång man öppnar ett fönster

Jag fick heller aldrig nån ordning på detta så jag gav upp försöka.
Win 7 är i detta avseende betydligt bättre.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Väldigt irriterande i alla fall. Speciellt mappar med många mp3-filer eller dokument!

Visa signatur

Ryzen 1700 | ASRock X370 Gaming K4 | 16 GB G.Skill Flare X | Corsair AX 750W | Noctua NH-D15 | Samsung EVO 960 | Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem

Hade samma problem när jag körde vista. Hittade dock en guide som visade vart i regedit man skulle pilla för att det skulle bli bättre. Tyvärr så har jag dock inte kvar den länken :/ Väldigt konstigt av MS att dom inte klarade av att göra en sån enkel detalj.

Visa signatur

Desktop - Intel i7 6700K | Asus Z170-A | 32 GB Corsair DDR4 | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - Thinkpad X1 Carbon Gen. 4 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core

Permalänk
Hedersmedlem

Hade samma problem innan, efter att jag installerade SP2 så försvann dock problemet. Läste även någonstans att det ska ha blivit fixat i SP2.

Permalänk
Medlem

Umm..

Den här datorn->Organize->folder and search options->Apply to folders? Win 7 iofs.

Visa signatur

4690k 1.25V 4.8 ghz |16 gb Corsair Plat|Slitmoddat 780TI 1250 mhz|Z97x SOC force|Seasonic plat 750W|Evo 850 250 gb.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ovard
Umm..

Den här datorn->Organize->folder and search options->Apply to folders? Win 7 iofs.

Om det vore så enkelt

Visa signatur

Ryzen 1700 | ASRock X370 Gaming K4 | 16 GB G.Skill Flare X | Corsair AX 750W | Noctua NH-D15 | Samsung EVO 960 | Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem

Hittade äntligen lösningen - http://www.tweakguides.com/VA_4.html (bläddra ner till Constantly Changing Folder Views)

Visa signatur

Ryzen 1700 | ASRock X370 Gaming K4 | 16 GB G.Skill Flare X | Corsair AX 750W | Noctua NH-D15 | Samsung EVO 960 | Fractal Design Define C