Permalänk
Medlem

Speldatorpaket ~12.000

Det här är vad jag valt. Fått många ideér från tråden:
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=8...

Som ni ser saknar jag cpu-kylare, fast jag undrar om det inte räcker med den medföljande fläkten till cpu:n. Saknar även vanliga SATA diskar men det har jag liggandes.

Kommentarer om vad som kan uppgraderas/nedgraderas för att hamna runt denna prissumma upskattas!

Tack

Visa signatur

Your remark is hip and cool... and it makes me mad

Permalänk
Hedersmedlem

jag kan väl tycka att systemdisken är lite väl liten. Beror på ditt val av OS visserligen.
Själv använder jag ca 50 gig för windows och program med Vista. Ska du dessutom ha spel installerade på denna så är iaf 32 gig för lite.
Men du kanske har koll på detta redan.

Nätagget är väl lite i överkant också. Behövs egentligen inte mer än550W om du så skulle köra med två st HD55870. Men se till att 12V-linorna från nätagget kan hantera två tunga grafikkort i så fall. Kan väl egentligen rekommendera ca 600W för att ha en ordentlig marginal.

Annars ser det ut som ett bra paket. Jag hade kanske valt ett lite billigare moderkort, men det är högst individuellt. Förstår om man vill lägga några extra slantar här.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled