Permalänk

Underbart vacker katt

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < )

Permalänk

Har själv Bengal dom e coola dock är den inne känns lite för dyrt att släppa fritt inne i stan (bilar/kattnappare etc) den gick på 8000 och om vi skulle avla på henne skulle det bli 16k...

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Medlem

Sprarta är badass :] : http://www.youtube.com/user/TheMeanKitty#play/uploads/

Jag undrar vad det är för ras: P

Visa signatur

Citera så får du svar :)

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ¤Reason¤
så heter det Norsk SKOGkatt

Rexen är en jäkel på att mörda allt som flyger in i lägenheten, trotts att hon är gravid och stor som ett hus just nu.hehe

Gör din katt av sig ett konstigt ljud när den jagar typ flugor? Min bror har en cornish när han bodde hos min mor så brukade den jämt jaga flugor. Men när den åt upp den gillade den typ inte smaken och spottade ut den

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av svart_smurf
Gör din katt av sig ett konstigt ljud när den jagar typ flugor? Min bror har en cornish när han bodde hos min mor så brukade den jämt jaga flugor. Men när den åt upp den gillade den typ inte smaken och spottade ut den

Vet inte om hans men min gör, 50/50 Norsk skogkatt och vanlig bondkatt. Låter som om hon pratar genom en fläkt. Lite lägre tonläge, hackigt och käken vibrerar som om honhackar tänder. Och så tittar hon på en som om det skulle vara mitt jobb att fånga insekterna åt henne... slöa skrälle

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Vet inte om hans men min gör, 50/50 Norsk skogkatt och vanlig bondkatt. Låter som om hon pratar genom en fläkt. Lite lägre tonläge, hackigt och käken vibrerar som om honhackar tänder. Och så tittar hon på en som om det skulle vara mitt jobb att fånga insekterna åt henne... slöa skrälle

Haha låter som gamla cornishen. dock så jagade hon dom själva:P men en katt jag vill ha är en Maine Coon. Dom kan ej jama dom visslar istället

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av svart_smurf
Gör din katt av sig ett konstigt ljud när den jagar typ flugor? Min bror har en cornish när han bodde hos min mor så brukade den jämt jaga flugor. Men när den åt upp den gillade den typ inte smaken och spottade ut den

Vår Rex kvittrar på nåt vis när han ser fåglar genom fönstret. Mycket fult

¤Reason¤: Ser att Tyra är halvsyskon med våran cornish, samma far
Ser du nån likhet?

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Medlem

Vi har en vanlig bondkatt, men en riktigt liten jävel!

Minst i kvarteret men tar inte skit heller. Tycker om att kela men bara om man har vart borta ett tag, t ex på semester.
Hon är väll en 5 år nu men när hon var liten så tyckte hon också om att springa på väggar och titta på TV... Lite udda kanske?!

Ligger här bakom mig i min fotölj och gottar sig hela dagarna

Små katter tycker jag iaf är mycket häftigare!

Kan också tillägga att HON heter Tarzan.... Dom vi köpte henne av hade inte så bra koll på könet visade det sig efter nån månad!

Permalänk
Medlem

Re: Cool badass-katt?

Orkade verkligen inte läsa igenom alla svar:p Men jag slår ett slag för siames! Det är förstås ingen vidare utekatt, men om enda kraven är att den är cool, lite ovanlig och bästaste bästa så är den helt rätt!;) Har en siameskille på tio månader och han är som en hund, fast bättre. Han kan apport, han kommer så fort man ropar på honom, han klarar hinderbanor som man guidar honom igenom med fingerknäppningar (låter konstigt, men är sjukt coolt:D) och pratar. Mycket.
Siameser är väldigt nyfikna och är gärna med, min kille sitter gärna på axeln när jag är i köket. Väldigt fina i lynnet och finns i diverse snygga färger. Dessvärre kostar de en del, men en siames utan stamtavla får man för två, tre tusen. Owell, kanske inte vad du var ute efter alls, men ändå ett tips på en av de bästa katterna ever!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Billy Bob
Börjar bli dags att fixa en musfångare till hushållet. Bor en liten bit utanför stan så det ska vara en utekatt mestadels. Vad finns det för sköna katter att välja på? Känns sjukt boring med en typ norsk skogskatt och alla dom där femkronorsskrällena.

Dom enda kraven är egentligen att den ska vara cool, lite ovanlig, kunna vara ute men också klara av människor, att vara inne osv (alltså inget riva sönder folk/saker), mysig utan att vara töntig, inte kosta mer än nån tusing eller så, och gärna ha nån häftig tigeraktig färg på pälsen. Eller svart.

Nå?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Nu går det undan! Full fart mot Sherwood skogen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JOnkan
Min badass katt

http://pici.se/485312/?size=medium

Förlåt, men det där är troligen en av de fulaste katterna jag sett.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
Förlåt, men det där är troligen en av de fulaste katterna jag sett.

men den ser ondskefull ut iaf;)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av svart_smurf
Gör din katt av sig ett konstigt ljud när den jagar typ flugor? Min bror har en cornish när han bodde hos min mor så brukade den jämt jaga flugor. Men när den åt upp den gillade den typ inte smaken och spottade ut den

jao alla våra katter låter lite skoj när dom jagar flugor etc, speciellt när dom är lite utom räckhåll

Citat:

Ursprungligen inskrivet av NAD

Vår Rex kvittrar på nåt vis när han ser fåglar genom fönstret. Mycket fult

¤Reason¤: Ser att Tyra är halvsyskon med våran cornish, samma far
Ser du nån likhet?

http://web.telia.com/~u13506818/cornish.jpg

haha fräck bild!
vad heter katten er?
våran är "Tyra Banks!" från kullen.
eller nåt sånt. haha
frugan som är instatt i det där

bilder hittar du här: www.taildragger.dinstudio.se

Citat:

Ursprungligen inskrivet av JOnkan
Min badass katt

http://pici.se/485312/?size=medium

oh.. en Devon Rex kanske?
dom ska se evul ut.. rätt fräcka.. fast liiiite för skrynkliga för min smak

film på kattungarna: http://www.youtube.com/watch?v=W0-zYjrYcs4
kika in katten som får rumpan tvättad. asg
stelare katt kan man nog bara få i en frys!

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
Förlåt, men det där är troligen en av de fulaste katterna jag sett.

Haha, jaa han ser lite annorlunda ut
tror de är en sån modell, antingen tycker man dom e söta eller skit fula.

Japps är en Devon Rex.

Visa signatur

Nu går det undan! Full fart mot Sherwood skogen.

Permalänk

Tycker våran katt är rätt så badass... (brittisk korthår)

Men den där fiskarkatten hade ju inte vart fel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JOnkan
Min badass katt

http://pici.se/485312/?size=medium

Han ser ut som "I'm not amused, please, go away."

Visa signatur

Nikon D700 | Nikon 50mm/1.8D | Nikon 135mm/2.8E | Nikon F2 x 2
Bildblogg
Flickr

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fuzzmeister
brittisk korthår

Tycker våran katt är rätt så badass... (brittisk korthår)

Men den där fiskarkatten hade ju inte vart fel

Haha sån härlig uppsyn, riktigt oförarglig :).

Citat:

Ursprungligen inskrivet av JOnkan
Min badass katt

http://pici.se/485312/?size=medium

"Var det nåt eller din lilla fjant?" Ingen katt man skojar bort det där ;).

Personligen tycker jag att Bengal är riktigt häftiga, men samtidigt kan en vanlig bondkatt vara nog så fin i mitt tycke!

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 | Intel Core i7 950 | Prolimatech Super Mega | Corsair XMS3 Vengeance 12GB | Asus GeForce GTX 970 Strix DCII | Samsung 830 256GB | Samsung F3 500GB | Corsair AX 1200W | Corsair 800D | Scythe Kaze Master Pro | Windows 10 | Ducky Shine Mech Brown | Logitech G502 Proteus Spectrum | Acer Predator XB241H | Samsung Galaxy S6 Edge 64GB
"Carai an Caldazar! Carai an Ellisande! Al Ellisande!"

Permalänk

En kompis familjs katt heter Stalin. Det gör katten badass så det räcker!
"Naw, här kommer Stalin! Kssksskss, är lilla Stalin huungriiig?".

Permalänk
Medlem

haha

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk
Medlem

Badass-katt vi tog bild på när vi var på Bali. Mår nog inte så bra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CloX
http://yoakim.se/files/random/PICT1237.JPG

Badass-katt vi tog bild på när vi var på Bali. Mår nog inte så bra

Det där är ju bara hemskt borde ju avlivas på en gång, ser ju ut som rävskabb eller nåt.

Permalänk
Medlem

lägger en röst på bondkatt

lolcat watching master eat

chillmode

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ¤Reason¤

haha fräck bild!
vad heter katten er?
våran är "Tyra Banks!" från kullen.
eller nåt sånt. haha
frugan som är instatt i det där

bilder hittar du här: www.taildragger.dinstudio.se

Liiite sent svar men vafasen

Hugo Boss heter han i stamtavlan, hemma hos oss heter han bara Hugo

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Laptop - MacBook 2.0GHz, 4GB ram, Intel GMA 950
Stationär - i5 3570k @ 4ghz, 8gb ram, 120gb ssd + 2tb hdd, Windows 8 64bit, fractal design arc
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av E_maN
denna katten är mest badass http://www.break.com/index/cat-attacks-pit-bull.html

Den var ganska badass ja. Men och andra sidan är det tur att hundar ofta är så jävla snälla. Jag menar, hade hunden i videon fått spel hade ju den katten varit mindre kaxig ^^.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Generalkyckling
Den var ganska badass ja. Men och andra sidan är det tur att hundar ofta är så jävla snälla. Jag menar, hade hunden i videon fått spel hade ju den katten varit mindre kaxig ^^.

Men han har ju en tröjja på sig!

Visa signatur

Laptop - MacBook 2.0GHz, 4GB ram, Intel GMA 950
Stationär - i5 3570k @ 4ghz, 8gb ram, 120gb ssd + 2tb hdd, Windows 8 64bit, fractal design arc
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Generalkyckling
Den var ganska badass ja. Men och andra sidan är det tur att hundar ofta är så jävla snälla. Jag menar, hade hunden i videon fått spel hade ju den katten varit mindre kaxig ^^.

Jag tycker ju dock att det var helt klart coolt att katten åker roomba
DET är badass, på sitt eget lilla sätt. Ungefär som när vi nördar uppskattar ett riktigt bra grafikkort även fast det egentligen bara är en hög kretsar.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk

Efter gympan mäter man snoppar och på sweclockers mäter man badass katter

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Laars
Sprarta är badass :] : http://www.youtube.com/user/TheMeanKitty#play/uploads/

Jag undrar vad det är för ras: P

han/hon ser ut som en Abbesinier, liknar den vi hade iaf

Visa signatur

hooho säjjer en uggla i skogen eller tomten. vem vet

"Ja, med tanke på hur oviktig titeln är för Blizzard lär dom hyra in Tjeckiens bagarlandslag för att utveckla spelet med fria tyglar //Icetec"