Ultra X3 1600watt, svenska vägguttag?

Permalänk

Ultra X3 1600watt, svenska vägguttag?

http://ultracases.com/product_details.php?cPath=97&pPath=632&...

Klarar våra svenska vägguttag att leverera ström till dessa bjässar när man använder dess 1600w kabel?

Permalänk
Avstängd

beror ju hur många vägguttag det går till en propp på 10 ampere! en propp ska väl klara 2200watt! rätta mig om jag har fel!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av judge
beror ju hur många vägguttag det går till en propp på 10 ampere! en propp ska väl klara 2200watt! rätta mig om jag har fel!

Stämmer bra man gångrar proppens ampere med spänningen i vägguttaget.

Permalänk

ahh, tack för svaret då blir det ett sådant köp!

Permalänk
Medlem

Men datorn drar inte 1600 Watt bara för att nätaggregatet klarar av det eller kör du något otroligt super server monster på det? annars byt propp till 16ampere? = 220x16... thinking**... 3520Watt? ^^

Permalänk
Avstängd

LOL vad har du i datorn som kräver detta monster??

Visa signatur

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||

Permalänk

Hittar tyvärr ingen återförsäljare, några förslag? Helst inom Sverige.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JimmyLanQ
Hittar tyvärr ingen återförsäljare, några förslag? Helst inom Sverige.

tror inte du behöver i närheten av den powern så ett annat nätagg kanske skulle kunna falla i smaken, kan du berätta vad du ska ha det till?

Permalänk
Medlem

Va har du tänkt driva med den kärnreaktorn?

Permalänk
Medlem

tror att https://www.inet.se/datorkomponenter/naetaggregat/fractal-des... tillgodoser dina behov mycket väl, ett bra aggregat för den kräsne

Permalänk

EVGA 4x Sli Classified, m.m. Bad om redirection till ett ställe i Sverige där man kan köpa den inte köpråd ^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JimmyLanQ
EVGA 4x Sli Classified, m.m. Bad om redirection till ett ställe i Sverige där man kan köpa den inte köpråd ^^

tror inte det finns, hittar inte via prisjakt eller google sökning :/ och quadsli klara vilket 1200+ agg som helst, inte för att jag fattar vad du ska ha quad sli till -.-

Permalänk
Medlem

Han kanske ska folda en överklockad i7 975 och gtx295x4? Samt köra 20 HDDs på samma agg.

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk

Victory vet hur man tänker men annars skulle en Silvertstone Strider ST1500, 1500W PSU sitta fint!

Permalänk
Medlem

Vänta rätta mig om jag har fel men den nyheten som fanns med här om evga när dom vann första omgången i den där formula one tävlingen (tror den hette så) så körde dom väl run 4 st 285 kort osv och vad jag minns så såg det väl ut som att dom använde ett corsair 1000w till det.
Så kanske räcker med ett 1200 som sayzk nämnde.

Har inte sett något 1600w+ i sverige som säjls tror jag det jag har sett som finns är väl 1500w
Thermaltake har ju något 1500w tror jag för ca 3k (vet ej hur bra de är osv)

Annars får du väl handla den från us. (om det finns någon slags konverterare eller va man ska kalla den som funkar)<

Edit btw om du vet alla saker du ska använda osv så kan du ju gå in på en sida och skriva in allt de så kommer den vissa ur mycket du behöver. Minns dock inte vad den heter någon annan kanske minns.

Permalänk
Medlem

Köp ett gammalt Stacker och fläska i 2st 1500W nätagg annars, så får du plats med 16 hårddiskar också om du offrar de mesta i fronten.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dani05
Vänta rätta mig om jag har fel men den nyheten som fanns med här om evga när dom vann första omgången i den där formula one tävlingen (tror den hette så) så körde dom väl run 4 st 285 kort osv och vad jag minns så såg det väl ut som att dom använde ett corsair 1000w till det.
Så kanske räcker med ett 1200 som sayzk nämnde.

Har inte sett något 1600w+ i sverige som säjls tror jag det jag har sett som finns är väl 1500w
Thermaltake har ju något 1500w tror jag för ca 3k (vet ej hur bra de är osv)

Annars får du väl handla den från us. (om det finns någon slags konverterare eller va man ska kalla den som funkar)<

Edit btw om du vet alla saker du ska använda osv så kan du ju gå in på en sida och skriva in allt de så kommer den vissa ur mycket du behöver. Minns dock inte vad den heter någon annan kanske minns.

Skulle faktist vara otroligt tacksam om det skulle vara så att du eller någon annan kunde få fram convertern är väldigt intresserad av den här otroligt fina produkten!

Permalänk

Tänk på om du använderconverten så ta bort 100-200W eftersom företagen säger mer än vad du egentligen behöver.

Visa signatur

MacKnight - Order XIII, The Last Order. Pirate For Life!
Windows 10 - Pro Edition 64-bit, AMD Ryzen 5 6C 3,6Ghz AM4v3, Powercolor Radeon RX VEGA 56 8GB Red Dragon, Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz CL16, 19 TB HDD, WD Green SSD 240GB M.2, Gigabyte X570 UD, Phanteks Enthoo Pro 2 D-RGB Tempered Glass, Fractal Design Integra M 750W 80+ Guld

Permalänk
Medlem

Inte för att vara besservisser men spänningen i svenska uttag är numera 240V (400V mellan faserna)! Men har varit 220/380V, kraftleverantörerna har höjt spänningen för att minska strömmen om ni fattar

Men annars räknar ni rätt, spänningen x märkströmmen = effekten(240x10=2400W/10A propp) sedan brukar ju flera uttag ligga i serie, dvs samma propp till många uttag.

Om ett nätagg är specat 1600W så är det ju MAX EFFEKTEN dvs hur mycket nätaggregatet klarar att leverera. Om du har en "normal" dator ligger du kanske runt 2-300 W idle och 4-600W vid maxlast givetvis beror det på vilken hårdvara du har.

Edit : Ska man handla från USA så kolla att det sitter en liten röd knapp bak på nätagget, som man kan ställa om från 120V till 240V. För i Usa kör dom 120V mellan fas och nolla och 60Hz tillskillnad från sverige som bekant kör 240V och 50Hz.

Visa signatur

HTPC Antec Fusion remote Corsair 450W Msi z370 Mortar Intel i3 8100 2x4Gb Corsair DDR 3200
Work Corsair Carbide 500R Nätagg 750W Corsair i40 Asus x570 TUF Amd Ryzen 5 3600X 2x8Gb DDR4 3600Mhz cl16 Asus RX 6700XT 12Gb dual

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SayZk
Men datorn drar inte 1600 Watt bara för att nätaggregatet klarar av det eller kör du något otroligt super server monster på det? annars byt propp till 16ampere? = 220x16... thinking**... 3520Watt? ^^

VIKTIGT

Byt inte propp till 16A bara sådär för man kan riskera en en liten brand istället om man har otur, 10A är designat för vanliga kablarna som 99% har dvs 1,5mm2. Vill man öka till 16A måste man byta allar kablar till uttaget till 2,5mm2 och i vissa fall uttaget med.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Myrqie
VIKTIGT

Byt inte propp till 16A bara sådär för man kan riskera en en liten brand istället om man har otur, 10A är designat för vanliga kablarna som 99% har dvs 1,5mm2. Vill man öka till 16A måste man byta allar kablar till uttaget till 2,5mm2 och i vissa fall uttaget med.

Delvis sant, man kan köra 16A på 1,5 kvadrat utan att det händer något men för det första så får/kan han inte göra det och för det andra så räcker det med en 10A

Visa signatur

//Tobbe A.K.A -=[warper]=-

Permalänk
Medlem

Behövs adapter då?

Mitt fina lilla cx400w klarar allt från 90 volt till 250, så ryck en gammal svensk nätaggs sladd och andvänd till det nya uber nätagger!

För nuförtiden finns inte de småa röda söte "switcharna" på baksidan som alla brukar pilla på, utan det är bara och tuta och köra!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fidde66
Inte för att vara besservisser men spänningen i svenska uttag är numera 240V (400V mellan faserna)! Men har varit 220/380V, kraftleverantörerna har höjt spänningen för att minska strömmen om ni fattar

Men annars räknar ni rätt, spänningen x märkströmmen = effekten(240x10=2400W/10A propp) sedan brukar ju flera uttag ligga i serie, dvs samma propp till många uttag.

Om ett nätagg är specat 1600W så är det ju MAX EFFEKTEN dvs hur mycket nätaggregatet klarar att leverera. Om du har en "normal" dator ligger du kanske runt 2-300 W idle och 4-600W vid maxlast givetvis beror det på vilken hårdvara du har.

Edit : Ska man handla från USA så kolla att det sitter en liten röd knapp bak på nätagget, som man kan ställa om från 120V till 240V. För i Usa kör dom 120V mellan fas och nolla och 60Hz tillskillnad från sverige som bekant kör 240V och 50Hz.

Tack för kunskapen! Varför kör USA 120V/60hz och vad är det för för och nackdelar med det jämfört med sveriges?

Visa signatur

Linux Manjaro XFCE på en MacBook Pro late 2013, gammal slö Asus X202E, Nintedo Switch, gamla Huawei 20Pro

Intel är apartheid

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fidde66
Inte för att vara besservisser men spänningen i svenska uttag är numera 240V (400V mellan faserna)! Men har varit 220/380V, kraftleverantörerna har höjt spänningen för att minska strömmen om ni fattar

Normvärdet för spänningen i våra vägguttag 230V inte 240V, men det tillåts en rätt stor variation, så det kan mkt väl vara under 220V och fortfarande vara ok.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hobs0n
Tack för kunskapen! Varför kör USA 120V/60hz och vad är det för för och nackdelar med det jämfört med sveriges?

Varför, vet jag inte. Men fördelen är att högre effektivitet uppnås med 220-240V jämfört med 90-120V.

Anandtech gör det mesta väldigt bra. Kolla in denna recension av Cooler Master Silent Pro (nätagg) så ser du skillnaden i effektiviteten:
http://www.anandtech.com/casecoolingpsus/showdoc.aspx?i=3402&...

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leedow
Varför, vet jag inte. Men fördelen är att högre effektivitet uppnås med 220-240V jämfört med 90-120V.

Anandtech gör det mesta väldigt bra. Kolla in denna recension av Cooler Master Silent Pro (nätagg) så ser du skillnaden i effektiviteten:
http://www.anandtech.com/casecoolingpsus/showdoc.aspx?i=3402&...

Ok, det verkar dock inte skilja vidare mkt mellan 120v å 240v, nåra få procent men klart, ser man det på miljoner datorer så klart det är stor skillnad

Visa signatur

Linux Manjaro XFCE på en MacBook Pro late 2013, gammal slö Asus X202E, Nintedo Switch, gamla Huawei 20Pro

Intel är apartheid

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hobs0n
Ok, det verkar dock inte skilja vidare mkt mellan 120v å 240v, nåra få procent men klart, ser man det på miljoner datorer så klart det är stor skillnad

Ja, precis. Per timme gör det ingen större skillnad. Per år är det som dag och natt.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av warper_89
Delvis sant, man kan köra 16A på 1,5 kvadrat utan att det händer något men för det första så får/kan han inte göra det och för det andra så räcker det med en 10A

Sant, det är ju inte förens man överbelastar kablarna det är fara, där spelar många faktorer in som sträcka mm. Men bottom line är att det är farligt om man inte vet vad man gör...

Permalänk
Medlem

Låt snubben köpa vilket nätagg han vill.

JimmyLanQ: Jag skulle nog köpa ett Strider 1500 W. Du borde utan problem kunna köra en kvävekyld Bloomfield tillsammans med ett par kvävekylda grafikkort på det, om det är det som är tanken. Ett luftkylt system blir dock väldigt svårt att få upp i den belastningen.

Visa signatur

R7 5800X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | 16 GB RAM | RTX 3080 | 2 TB SSD | CM NF200P | Corsair SF600

Permalänk

Det verkade som att ni efterfrågade en psu-kalkylator förut så här kommer länken:
http://extreme.outervision.com/psucalculatorlite.jsp

Visa signatur

Spelar Eve Online, om du vill ha en 21-dagars trial så PMa mig din e-mail ;)