Nya hörlurar ev headset, tips?

Permalänk
Hedersmedlem

Nya hörlurar ev headset, tips?

Har nu tyvärr blivit så att mina Skullcandy GI nu börjat glappa efter lång och trogen tjänst. Så nu söker jag nya hörlurar ev headset.

Vad jag vill ha:

- under 1000-lappen.
- bra ljudkvalité och bra tryck i basen.
- vara bra för både spel och musik.
- Volymkontroll på sladden
- Mic är inget måste, har redan en Zalman Mic här hemma.
- Svart eller vitt
- Sköna såklart och bra kvalité

Vad jag inte vill ha:

- Siberia eller Fatality...

Tips och recensionslänkar välkommnas

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem

du kan ju ta en titt på maxfps.se

Visa signatur

PC

| Core i5 2500K |Nocutua NH-U9BSE2 | ASUS P8Z68-V PRO | ASUS GTX 560 ti Direct CU II| Corsair Vengeance 1600MHz 4x4GB | Corsair HX 750W | WD Caviar Black 1TB | Fractal Design Arc |

Permalänk
Medlem

Min högst personliga åsikt är open headphones > closed headphones. Men du kommer inte att hitta en volymknapp på hifilurar. Vill du göra en investering du aldrig kommer att ångra. Gå in på dustin och boka ett par Grado SR60i.

Retro look och väldigt bra ljud som lämpar sig till mest till rock men har väldigt skön bas, sköna att ha på. Läcker ljud dock, men de är öppna trots allt...

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fantoon
Min högst personliga åsikt är open headphones > closed headphones. Men du kommer inte att hitta en volymknapp på hifilurar. Vill du göra en investering du aldrig kommer att ångra. Gå in på dustin och boka ett par Grado SR60i.

Retro look och väldigt bra ljud som lämpar sig till mest till rock men har väldigt skön bas, sköna att ha på. Läcker ljud dock, men de är öppna trots allt...

Gillade inte riktigt att det var kablar från båda sidorna och att de inte fanns i lager då det är lite panik med att få tag på nya. Tack för ditt tips

Har kikat runt lite nu och fastnat för AKG K530

https://www.inet.se/ljud---bild/hoerlurar---headset/akg-k530/...

Är de så bra som det verkar? Någon som äger de?

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Har kikat runt lite nu och fastnat för AKG K530

https://www.inet.se/ljud---bild/hoerlurar---headset/akg-k530/...

Är de så bra som det verkar? Någon som äger de?

Har också kollat lite på dem och undrar samma sak som dig.

Visa signatur

"A person who never made a mistake never tried anything new." - Albert Einstein

CPU: Intel® Pentium® 4 EE @ 3.73 GHz Grafikkort: ATI Radeon HD2900 XT 512MB Minne: DDR2 PC6400 2048MB Hårddisk: Western Digital Black™ 640GB OS: Windows 7 Ultimate x32

Permalänk

Razer Carcharias har jag själv precis beställt, ska vara riktigt bra ljud med bra bas.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.