Domän problem i windows 2008 server

Permalänk
Medlem

Domän problem i windows 2008 server

Tjena

Nu är det så att jag behöver komma åt features i server 2008.
Jag har installerat dom och allt. Men jag har ingen åtkomst till features för då behöver jag ett domän användarkonto,

Problemet är att jag inte vet hur man gör ett sånt. jag har hittat på ett ställe i server manager som verkar ha att göra med det och då vill den grejen ha en domän att ansluta till, vart hittar man vad ens lokala domän heter? eller vart gör man en sån?

Tacksam för svar!

Visa signatur

Quad Core

Permalänk
Medlem

Förstår inte riktigt vad du vill åstadkomma men om du vill göra servern till en domänkontrollant så skriver du dcpromo i kör-rutan och följer guiden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dahlgren
Förstår inte riktigt vad du vill åstadkomma men om du vill göra servern till en domänkontrollant så skriver du dcpromo i kör-rutan och följer guiden.

du behöver installera rollen Active Directory först sen DCPROMO

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr_Lazy
du behöver installera rollen Active Directory först sen DCPROMO

samma sak. dcpromo gör det jobbet.

Visa signatur

Medlem #14

Permalänk
Medlem

Okej, tack så mycket ska testa det här

Det är meningen att jag ska koppla min domän till server 2008, För jag vill göra så att jag går ut på min domän och då ska det komma upp en inloggningsruta som man loggar in och sedan ska man komma åt alla filer som finns på server burken.
och jag har riktat båda mot varandra osv. (domänen - servern)

Sen fick jag veta att man ska gå in på features för att komma åt en ftp application, och när jag klickar på flicken features stod det något i stil med att jag måste logga in med en domän användare.. vilket jag tycker är lite konstigt då jag har administratör kontot.. förstår inte riktigt vart man ska få det kontot ifrån..

Alla råd och tips man kan få är guld värt

(Tycker personligen det finns lite klent om information som inte är skrivet i rent data språk..:

Visa signatur

Quad Core

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dahlgren
Förstår inte riktigt vad du vill åstadkomma men om du vill göra servern till en domänkontrollant så skriver du dcpromo i kör-rutan och följer guiden.

tackar Ska testa det här! Hoppas att det fungerar

Visa signatur

Quad Core