Backup program när man har SQL-Server?

Permalänk

Backup program när man har SQL-Server?

Jo det är så här jag har 2 st PC som jag kör SQL servrar på. En maskin med Windows Vista Ultimate 64-Bit och en med Windows XP Professionel. På den ena datorn kör jag ett faktureringsprogram som använder sig av sql server. Utöver detta har jag en PC med Windows Home Server som plockar backuper på båda datorerna.

Men hur funkar det egentligen när man tar backup på en dator med en sql server? sql servern snurrar ju alltid?

Nån som har någon aning om hur Norton Ghost skulle funka på den biten?

MVH Jonas

Visa signatur

[ Asus Maximus Formula III| Intel Core i5 750 | 8GB Corsair DDR3 | Intel X25-M G2 160GB | Western Digital Caviar 500GB | Gerforce GTX275 | Corsair 750W | Windows 7 Ultimate 64-bit ]

Permalänk

Norton Ghost kommer funka klockrent. Den tar en spegelbild av din disk. Spelar ingen roll vad du har den tar allt iaf

Visa signatur

[ Asus P5N-T Deluxe nForce 780i | Intel Core 2 Duo E8400 | 4GB OCZ PC-6400 | WD Raptor 150GB | 2 x Western Digital Caviar 500GB | Gerforce 7800GT | Corsair Powersupply 750W | Windows Vista Ultimate 64-bit ]

Permalänk
Medlem

Sak ett maintaince-jobb i sqlservern som exporterar ut en dump av databasen så ofta du vill och sen tar du backup på filerna med valfritt backupprogram. Om du inte exporterar ut filerna är databasen låst och kan inte läsas av backupprogrammet.

Permalänk
Medlem

Det räcker att ta backup på databasen som Dahlgren skriver - det behövs ingen Ghost till det

Vill man däremot komma igång snabbt efter en ev krash är Ghost ett bra alternativ till att få igång servern - att lägga tillbaka en databas med Ghost gör att innehållet i den lika gammalt som när Ghost-imagen skapades

Ligger systemet på C och databasen på D kan du "ghosta" hur mycket du vill utan att det skadar databasen

och på D körs regelbundna backuper.

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem

Finns annars backupprogram med stöd för att ta backup på endast databasen (om man inte vill pilla i den själv).

Tex, http://www.retrospect.com/

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.