ARCHOS 5 - Internet Tablet

Permalänk
Avstängd

ARCHOS 5 - Internet Tablet

Hittade ingen tråd om den nya ARCHOS-spelaren, så det är väl lika bra att jag gör en ;).

Spelaren kör Google's mobilplattform, Android,
Finns i 8/32 GB flash verision eller 160/500 GB HDD verision,
Har en 4,8" skärm @ 800x480.
Spelaren kommer med en gäng Program och widgets.

Verkar vara en riktig motståndare till Ipod Touch, eller vad tror ni?

Länkar:

Websidan

Specs

Video's

Visa signatur
Permalänk

Dom har nämnt att en 64 GB flash version ska komma ut också, men det kommer nog att ta lite tid. En bra grej med den är att man kan ha .MKV filer på mer än 4 GB på den.

Jag är lite missnöjd för att den inte har 3G inbyggt, utan man måste connecta til sin 3Gmobil via bluetooth för att använda 3G. Den har ju inte heller något flash-stöd för tillfället utan de väntar på att flash 10 ska komma ut.

Permalänk
Avstängd

Vet någon om den har multi-touch?

Visa signatur
Permalänk

Den har inte multi-touch. om den hade det hade archos nog skrytit rätt så mycket om det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av emil_äpple*
Vet någon om den har multi-touch?

Ändra din signatur. Den ställer till det med bredden på forumet i både Chrome och Firefox.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dsk
Ändra din signatur. Den ställer till det med bredden på forumet i både Chrome och Firefox.

Va? För mig funkar det fint...
Men ska vara snäll idag

EDIT: Fixat nu

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av emil_äpple*
Va? För mig funkar det fint...
Men ska vara snäll idag

EDIT: Fixat nu

Den såg finare ut.

För att hålla mig till topic så tycker jag den är intressant den där mediespelaren.
Skulle tro att den har multitouch också eftersom det är Android i grunden men det hänger ju lite på att hårdvaran klarar av det också. Hittade dock ingen klar information eller att den marknadsförs som multitouch.

Blir själv intresserad av en sådan då jag gärna använder iphone hemma för att läsa nyheter och göra småsaker på nätet men känner mig lite begränsad av skärmstorleken.
Längre texter är lite jobbiga att läsa på en 3.5" skärm så lite större hade inte skadat.

Lite dåligt med info på deras sida också tycker jag. Någon som kan länka till lite mer detaljerad hårdvaruinfo? (processor, gpu etc.)
-edit- Processor: "...OMAP3440 processor based on the ARM(R) Cortex(TM) superscalar microprocessor and DSP"

"The processor on this is an 800MHz ARM based processor - a Texas Instruments OMAP3 to be precise.."

En sån där med 10" skärm hade ju varit riktigt intressant, men då kanske det är lika bra att peta i en riktig desktop CPU och OS X på den också... hoppas, hoppas de släpper en sådan snart.

Permalänk
Avstängd

Som jag ser det är Archos som en ipod touch som inte är låst till iTunnes, och har större skärm.
Dock vet jag inte om Archos har multi touch, vilket är ett plus.

Båda spelarna kostar €299.

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dsk

En sån där med 10" skärm hade ju varit riktigt intressant, men då kanske det är lika bra att peta i en riktig desktop CPU och OS X på den också... hoppas, hoppas de släpper en sådan snart.

Du kanske inte har sett Archos 9: http://www.archos.com/products/nb/archos_9/index.html?country...

en 9-tummare med Intel ATOM Z510 processor, en 80 GB hårddisk och den kör Windows 7. Den borde släppas ungefär samtidigt som Windows 7 släpps.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Retro .- Larven
Du kanske inte har sett Archos 9: http://www.archos.com/products/nb/archos_9/index.html?country...

en 9-tummare med Intel ATOM Z510 processor, en 80 GB hårddisk och den kör Windows 7. Den borde släppas ungefär samtidigt som Windows 7 släpps.

ser grym ut! perfekt att ha i bilen!

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

Fan vad synd att man inte kan ringa med den :/ Ge mig en mobiltelefon med myycket minne, stor skärm med huvudsaklig inriktning som mediaspelare.

Visa signatur

Dator: Antec P183, ASUS M4N72-E, AMD PhenomII X4 940 3GHz BE, 4GB DDR2, Gigabyte GeForce 260+
Kamera: Canon 80D, 10-22/3.5-4.5, Tamron 90/2.9 Macro, Speedlite 430EX II
Media: Playstation 4, Google Nexus 6p

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elite
Fan vad synd att man inte kan ringa med den :/ Ge mig en mobiltelefon med myycket minne, stor skärm med huvudsaklig inriktning som mediaspelare.

Du kan dock ringa från ARCHOS 5 Internet Tablet, men bara via skype eller likade.

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elite
Fan vad synd att man inte kan ringa med den :/ Ge mig en mobiltelefon med myycket minne, stor skärm med huvudsaklig inriktning som mediaspelare.

på CES i Januari kommer Archos att visa/släppa en 3.5G mobiltelefon med en 1GHz Arm Cortex CPU och en 4.3" Skärm med upplösningen 854x400.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Retro .- Larven
på CES i Januari kommer Archos att visa/släppa en 3.5G mobiltelefon med en 1GHz Arm Cortex CPU och en 4.3" Skärm med upplösningen 854x400.

4.3" känns för stort för att användas som telefon enligt mig :/. N900s och Iphones 3.5" anser jag vara maxstorlek för att effektivt kunna användas som telefon och multimedia maskin i ett.

Visa signatur

Acer Predator G5-793 - [17.3" IPS][i7 6700HQ][GTX1060][16GB DDR4 ram][500GB SSD]

Permalänk
Avstängd

Någon som vet när den kommer till svergie?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Retro .- Larven
på CES i Januari kommer Archos att visa/släppa en 3.5G mobiltelefon med en 1GHz Arm Cortex CPU och en 4.3" Skärm med upplösningen 854x400.

Ohh det låter hett, tror inte jag skulle tycka 4.3" är för stort. Vet du vad den kommer köra för OS?

EDIT: Efter lite Googlande verkar det som den kommer köra Android

Visa signatur

Dator: Antec P183, ASUS M4N72-E, AMD PhenomII X4 940 3GHz BE, 4GB DDR2, Gigabyte GeForce 260+
Kamera: Canon 80D, 10-22/3.5-4.5, Tamron 90/2.9 Macro, Speedlite 430EX II
Media: Playstation 4, Google Nexus 6p

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Retro .- Larven
Den har inte multi-touch. om den hade det hade archos nog skrytit rätt så mycket om det.

Nää, Archos är inte som iBAJS.. dom är mer tysta.

OCH fan i mig mycket bättre med, har en antik Archos AV400 och jävligt nöjd med precis allt vilket jag inte kan säga av en annan skit med sämsta ljudet någonsin.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Retro .- Larven
Den har inte multi-touch. om den hade det hade archos nog skrytit rätt så mycket om det.

Hm, synd :down:.
Fast jag undrar om det verkligen är så viktigt, om man kolla på iPod/iPhone
så används det väl typ bara till safari, foto'n och några apps eller?

Visa signatur