Permalänk
Medlem

Tips angående dator

Då jag leasar min nuvarande dator (se sign) på sista månaden fick jag ett erbjudande att köpa loss den och skärmen (19" wide ~10ms 1440 x 900) för 2100kr vilket jag är tveksam på om den är värd.
Jag använder min dator till att surfa, spela spel och koppla till min HDTV när jag vill se på film eller liknande.
Jag spelar mest äldre spel som C-S, WC3 men även lite nyare ibland som HoN, League Of Legends och lite Crysis m.m.
Och eftersom min dator jag har nu klarar de här spelen som jag spelar någorlunda bra undrar jag om det kanske är värt o ha kvar den och skärmen för 2100kr eller om man får en såpass mycket bättre dator om man lägger ut ~6000kr på en ny dator inklusive OS så man ska satsa på en ny dator istället?

Tack på förhand!

Visa signatur

Phenom II X4, 965BE | Corsair Cooling Hydro H50 | Gigabyte GA-790XTA-UD4 | DDR3, PC3-12800 4GB | XFX Radeon HD5850 1GB | 2 x 500 GB | Fractal Design Tesla 550W 80+ | Fractal Design Define R2 | G2222HDL LED | Dunis @ Xbox Live.

Permalänk
Medlem

Är du nöjd med den kan du köpa loss den, beakta dock att den kan gå sönder inom en snar framtid. Är något magiskt med att datorer går sönder efter garantin precis gått ut.

Om du ska lämna tillbaka den måste du för övrigt föra över alla privata filer till en extern hdd samt installera spelen igen. Kanske inte så mycket jobb om du har en extern disk redan eller inte har några filer att spara.

Köper du en ny budgetdator kommer det väl landa på runt 4-5k och hålla ett tag framöver.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ludenben
Är du nöjd med den kan du köpa loss den, beakta dock att den kan gå sönder inom en snar framtid. Är något magiskt med att datorer går sönder efter garantin precis gått ut.

Om du ska lämna tillbaka den måste du för övrigt föra över alla privata filer till en extern hdd samt installera spelen igen. Kanske inte så mycket jobb om du har en extern disk redan eller inte har några filer att spara.

Köper du en ny budgetdator kommer det väl landa på runt 4-5k och hålla ett tag framöver.

Nej, nöjd med den är jag verkligen inte faktiskt, sämsta datorn jag haft. Den är extremt slö i Windows även om man formaterar den. Och den har varit på lagning 2 gånger redan så.. Chansen att den går sönder igen känns som rätt stor. Just därför det kanske känns som en bättre ide o satsa på en ny.

Visa signatur

Phenom II X4, 965BE | Corsair Cooling Hydro H50 | Gigabyte GA-790XTA-UD4 | DDR3, PC3-12800 4GB | XFX Radeon HD5850 1GB | 2 x 500 GB | Fractal Design Tesla 550W 80+ | Fractal Design Define R2 | G2222HDL LED | Dunis @ Xbox Live.