Vilka mobiler med Android?

Permalänk
Medlem

Vilka mobiler med Android?

Vilka Androidmobiler som är värda att köpa finns på marknaden idag?

Permalänk
Medlem

HTC Hero kan ju vara värd att kika på.

Permalänk
Medlem

Hero är tjockare än Magic, men skillnaderna är lätt värda det! Satsa på en HTC Hero om du ska köpa idag!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anarkizt
Hero är tjockare än Magic, men skillnaderna är lätt värda det! Satsa på en HTC Hero om du ska köpa idag!

Om han inte ska köpa idag då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anarkizt
Hero är tjockare än Magic, men skillnaderna är lätt värda det! Satsa på en HTC Hero om du ska köpa idag!

Öh, den enda skillnaden är ju GUI. Och att man blir beroende på HTC för uppdateringar med Hero (om man inte kör custom rom).

Permalänk
Medlem

Det blir nog ett köp inom 10 dagar. Till en början var jag sugen på N97:an men seglade in på en Android-lur istället. Kanske dumt?

Permalänk

Kolla även N900

Permalänk
Medlem

Htc Hero gillar jag skarpt. Har testat Iphone 3GS men den såldes pga dålig batteritid.

Visa signatur

Laptop: MBA 13" | Telefon: Iphone 15" PM

Permalänk

Ah, men då kan nog folk komma med värdefulla synpunkter till mig, samt hjälpa trådskaparen samtidigt.

Jag är själv hemskt sugen på HTC hero, verkar ha en del riktigt schyssta funktioner jämfört med iPhone (dessutom är iPhone på tok för dyr och har inte något gränssnitt jag gillar) .. MEN den verkar en hel del segare?

Hero har ju fått en del kritik just för att den är laggig och seg, men det ska ha förbättrats med en ny firmware? Men frågan är hur mycket? Såg några jämförelsevideos med iPhone, och den fullkomligt krossade hero.

En telefon/"handdator" ska inte ha någon fördröjning i kommandon år 2009, det är inte rimligt. Så frågan är, är det värt att köpa en hero idag, eller bör man vänta några månader på en ännu mer mogen produkt?

Visa signatur

Dator.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sparriskrigaren
Hero har ju fått en del kritik just för att den är laggig och seg, men det ska ha förbättrats med en ny firmware? Men frågan är hur mycket? Såg några jämförelsevideos med iPhone, och den fullkomligt krossade hero.

Firmwaren du talar om är redan släppt.
Jag klämde lite på en Hero som en kollega har och jag måste säga att den var betydligt mycket rappare nu efter uppdateringen, inga irriterande fördröjningar eller laggningar längre. Den hade även svenska menyer om man gillar sånt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av keyser
Firmwaren du talar om är redan släppt.
Jag klämde lite på en Hero som en kollega har och jag måste säga att den var betydligt mycket rappare nu efter uppdateringen, inga irriterande fördröjningar eller laggningar längre. Den hade även svenska menyer om man gillar sånt.

OK, godt! Men "betydligt rappare" säger egentligen inte så mycket .. men säger du att det inte är något lagg, är det väl bra antar jag Vore intressant att se en jämförelsevideo mellan denna och iPhone nu, med ny firmware.

Visa signatur

Dator.

Permalänk
Medlem

Den är rappare efter firmware update - men det är inte i nivå med iPhone. Men hyffsat snabb iaf.

Har problem att ansluta till Android Market nu... Verkar vara ett vanligt problem.

Citat:

Öh, den enda skillnaden är ju GUI. Och att man blir beroende på HTC för uppdateringar med Hero (om man inte kör custom rom).

- 5mp vs 3mp på kameran
- viktskillnad; 118g mot 135g till Heros nackdel.
- 3.5mm audio plug på Hero - ett måste för mig!
- 10mAH mer på batteriet för Hero (obetydlig skillnad troligtvis).

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av murklor
Öh, den enda skillnaden är ju GUI. Och att man blir beroende på HTC för uppdateringar med Hero (om man inte kör custom rom).

Mja, det skiljer faktiskt en del modellerna emellan.

Heron har teflonbehandlingen alternativt gummibehandlingen på skalet, till skillnad från Magicens billiga hårdplast. Kameran är bättre (som någon nämnde). Skärmen på Hero är "oleofobisk", dvs behandlad för att vara fingeravtrycksavstötande. Ljussensor på fronten. Snabbare processor (528 MHz mot Magicens 384. Magicen kan dock överklockas till samma hastighet som Heron, men endast om man rootar och därmed i teorin sabbar garantin). 3.5mm-jack för hörlurar på Heron, bara extUSB på Magicen (som nämnt).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anarkizt
Den är rappare efter firmware update - men det är inte i nivå med iPhone. Men hyffsat snabb iaf.

Har problem att ansluta till Android Market nu... Verkar vara ett vanligt problem.

Angående Android Market, anslut med 3G först innan du kör med wifi.

Den nya firmwaren gjorde Hero betydligt snabbare men min lur har alltid varit snabb. Men Iphone är en fin lur MEN med usel batteritid och sen är den fetlåst till allt vad Apple heter och godkänner. Visst du kan jailbreaka men då blir batteritiden ännu sämre.

Ett exempel: drar ut laddaren kl 05.30 varje morgon, med Iphone hade jag 23% batteri kvar kl 16, pratar en del i luren, lite surf, lite kolla mail men inget annat. Med Hero har jag med samma användning över hälften av batteriet kvar, typ 3/4 kvar. Halva batteriet kvar när jag går och sover runt 24. Med Iphone har den stått på laddning sen hemkomst

Visa signatur

Laptop: MBA 13" | Telefon: Iphone 15" PM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av M-
Snabbare processor (528 MHz mot Magicens 384. Magicen kan dock överklockas till samma hastighet som Heron, men endast om man rootar och därmed i teorin sabbar garantin).

HTCs egna spec på hemsidan listar den som exakt samma processor på exakt samma mhz...

Men jag tänkte inte på 3.5 pluggen. Den kan ju vara bra att ha.

Permalänk
Medlem

Magicen är nedklockad i original, går klocka upp i samma som Hero men då krävs root. Och klockningen försvinner vid varje omstart av luren.

Visa signatur

Laptop: MBA 13" | Telefon: Iphone 15" PM

Permalänk
Medlem

Samsung galaxy i7500, finns i tyskland o går att köpa därifrån. Är på väg ut på svenska marknaden med. tycker det verkar vara en mest vettiga Android telefonen just nu. den har OLED display om ja inte minns fel, o har nått som de andra android telefonerna inte har, en blixt till kameran.

annars verkar ju nokia N900 vara grymt fin, dock ingen android telefon. men verkar grymt intressant ändå.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Angående Android Market, anslut med 3G först innan du kör med wifi.

Tack för tipset! Nu funkar det att ladda ned appar. Sjukt att man måste ansluta via 3g först...

Lite dåligt utbud på appar är min första reaktion... Och de som finns är sjukt fula också (spelen), nu vart jag lite negativt inställd mot Android igen, jag som precis var redo att börja älska Hero'n... hmm...

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Ingen Mobil, men jag funderar på att köpa Archos Android, snabbare, större och coolare än Ipod Tuch

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kommer dom släppa Android mobiler för 3000kr innan jul iår? Är riktigt taggad på en ny mobil men har knappt några pengar...

Edit. Huawei U8230 är ju riktigt sexig, går loss på 2500 och ska släppas senare i höst
http://www.swedroid.se/t-mobile-pulse-huawei-u8230-recenserad...