Macbooken kraschar med nytt ram-minne

Permalänk

Macbooken kraschar med nytt ram-minne

Hej!

Jo det är så att jag har uppgraderat minnet i min Macbook pro 13"(Oktober revisionen).
Minnet är 2st 2GB OCZ:

http://www.ocztechnology.com/products/memory/ocz_pc3_8500_ddr...

Det dryga är att datorn har börjat krascha med dom nya minnena. Jag antar att det är dom nya stickorna, men jag installerade även Snow leopard direkt efter jag satt i dom, så jag är inte riktigt säker på om det är minnet som strular.

Finns det någon chans att fixa problemet eller får jag helt enkelt fixa nya minnen?

Visa signatur

[u]Mer CO-OP åt folket[/u]
Macbook 2.0GHZ alu

Permalänk

Enklast är väll att börja med att ta ut stickorna, prova dom en o en och se till så att du sätter tillbaks dom ordentligt. Du kan även prova med de gamla stickorna om du inte gjort dig av med dom.

Permalänk
Medlem

tänkte bara slänga in en fråga när det ändå handlar om minnen, om jag köper mer minne till min macbook(den vita från 07), och den har ju max 3.5 eller vad det är, om jag då slänger in 4gb, kommer det fungera bra?

Visa signatur

Laptop - MacBook 2.0GHz, 4GB ram, Intel GMA 950
Stationär - i5 3570k @ 4ghz, 8gb ram, 120gb ssd + 2tb hdd, Windows 8 64bit, fractal design arc
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av E_maN
tänkte bara slänga in en fråga när det ändå handlar om minnen, om jag köper mer minne till min macbook(den vita från 07), och den har ju max 3.5 eller vad det är, om jag då slänger in 4gb, kommer det fungera bra?

Sätter du i 2+1 så kommer du mista en del i hastighet, vilket inte är att rekommendera alls...

Men väljer du det mkt dyrare 2+2 så kommer du ha dual-channel o de flyter på som det gjort tidigare med 1+1 eller 512+512 som du haft sen tidigare, du får dock bara ut 3,5 eller 3,x va de nu va exakt om den inte stöder 4gb beroende på din modell. De senare med X3100 Graffet fixar ju 4gb, men den äldre med GMA 950 som jag själv har gör det EJ!

De test jag sett och vi gjort själva så blir datorn rent utav sämre och långsammare med 2+1.

Så antingen 1+1 eller 2+2 är rekommenderat, sedan beroende på din plånbok

Permalänk
Medlem

Re: Macbooken kraschar med nytt ram-minne

Citat:

Ursprungligen inskrivet av orka_krull
Hej!

Jo det är så att jag har uppgraderat minnet i min Macbook pro 13"(Oktober revisionen).
Minnet är 2st 2GB OCZ:

http://www.ocztechnology.com/products/memory/ocz_pc3_8500_ddr...

Det dryga är att datorn har börjat krascha med dom nya minnena. Jag antar att det är dom nya stickorna, men jag installerade även Snow leopard direkt efter jag satt i dom, så jag är inte riktigt säker på om det är minnet som strular.

Finns det någon chans att fixa problemet eller får jag helt enkelt fixa nya minnen?

Kan vara gamla program från Snow Leopard som fryser och drygar sig.

Visa signatur

Hej! Jag är som tagen ur Brokeback Mountain.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Littlelen
Sätter du i 2+1 så kommer du mista en del i hastighet, vilket inte är att rekommendera alls...

Men väljer du det mkt dyrare 2+2 så kommer du ha dual-channel o de flyter på som det gjort tidigare med 1+1 eller 512+512 som du haft sen tidigare, du får dock bara ut 3,5 eller 3,x va de nu va exakt om den inte stöder 4gb beroende på din modell. De senare med X3100 Graffet fixar ju 4gb, men den äldre med GMA 950 som jag själv har gör det EJ!

De test jag sett och vi gjort själva så blir datorn rent utav sämre och långsammare med 2+1.

Så antingen 1+1 eller 2+2 är rekommenderat, sedan beroende på din plånbok

det blir ju lätt 2+2 isf, du svarade exakt på min fråga blev lite skeptisk bara i skolan en dag, för på en pc slängde vi in 2x2 på ett 32bits os, och då betedde sig datorn lite konstigt, (dock är det ljudprogrammet vi körde vädlig hårdvaru kinkigt).

det är gma950 jag har.

tack för svaret

Visa signatur

Laptop - MacBook 2.0GHz, 4GB ram, Intel GMA 950
Stationär - i5 3570k @ 4ghz, 8gb ram, 120gb ssd + 2tb hdd, Windows 8 64bit, fractal design arc
Citera så jag hittar tillbaka :)