Permalänk
Medlem

Kylplatta

Hej!

Jag skulle behöva köpa en kylplatta till min laptop,

Jag har kollat på följande:
https://www.inet.se/?page=product&stockid=2902411&a=2902411&

http://www.netonnet.se/index.asp?iid=se122570

men nu är det som så att båda ser ut att luta något.

Har alla kylplattor en lutning eller finns det kylplattor som är platta?
Och framförallt är det där bra kylplattor är skulle ni hellre tipsa mig om ngr andra?

Permalänk
Medlem

Yes dom måste ju luta för att fläktarna innuti plattan ska få luft. Annars hade det bara tagit stopp och ingen mening med massa fläktar.

Permalänk
Medlem

Tror det var precis en sån där Targus som jag klämde på idag på Mediamarkt, och den kändes plastig...

Zalman och aluminium låter ju bättre?

Det är inte så att du behöver blåsa rent i datorn då? (damm=värmeproblem)

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk
Medlem

En polare till mig köpte Zalmans, och den sänkte 10-12 grader på hans laptop när han spelar. Så den är att rekommendera.

Annars kolla prisjakt på folks rekommendationer.

Permalänk
Medlem

Tja!

Sitter med en två år gammal LG laptop som gärna blir varm, börjar lagga i Diablo 2 LoD efter någon timmes spelande vilket det inte borde göra!

Har kollat runt lite på kylplattor för jag antar att det är värmen som är problemet när jag spelar, helst när man sitter med den i knät i soffan, big no no just nu! Sitter och tittar på Zalman nc-2000, men 500 känns som en väldig utgift när CSN är ovilliga att betala ut mer än de gör.

Hittade därför NC-1500 istället, 200:- sparade blir mycket makaroner! Men är den värd 300 kr? Gör en kylplatta någon större skillnad?

Visa signatur

Chassi: Cooler Master NR400, Mobo: Gigabyte Aorus Pro-P, CPU: Amd ryzen 5 3600, RAM: 16 GB Corsair Vengeance Pro 3600 mhz, GPU: Sapphire RX6800 Nitro +, PSU: Corsair TX 650M