Olaglig (?) Xp = Laglig

Permalänk
Medlem

Olaglig (?) Xp = Laglig

Hejsan! Vet inte riktigt om detta är något som tillåts att samtala här på Sweclockers, men jag har ett litet problem.

Jag skulle installera Xp på en dator som jag inte använt på länge. När jag stoppade in cdskivan och kom till 35% visade det sig att skivan var/är skadad och kan därför inte slutföra installationen.

Så min fråga är nu om det är möjligt att ladda hem XP (eftersom jag ändå har det original på cdskiva) och bränna in på en skiva för att sedan installera och använda mitt original cd-key till det?
Jag vill ha tillgång till uppdateringarna osv. genom windows update. Eller går jag miste om de om jag använder en nedladdad version?

Tack på förhand!
Mvh. Martin Lindgren

Visa signatur

None

Permalänk
Avstängd

Re: Olaglig (?) Xp = Laglig

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Onormal
Hejsan! Vet inte riktigt om detta är något som tillåts att samtala här på Sweclockers, men jag har ett litet problem.

Jag skulle installera Xp på en dator som jag inte använt på länge. När jag stoppade in cdskivan och kom till 35% visade det sig att skivan var/är skadad och kan därför inte slutföra installationen.

Så min fråga är nu om det är möjligt att ladda hem XP (eftersom jag ändå har det original på cdskiva) och bränna in på en skiva för att sedan installera och använda mitt original cd-key till det?
Jag vill ha tillgång till uppdateringarna osv. genom windows update. Eller går jag miste om de om jag använder en nedladdad version?

Tack på förhand!
Mvh. Martin Lindgren

Det du kan göra är att ringa till microsoft och tala om hur det ligger till...
jag har vart med om samma sak och dom skickade en ny skiva till mig!

MVH

Visa signatur

Gigabyte: EP45T-EXTREME, Intel: E7400, Kingston: HyperX 1600MHz, MSI: R4830 OC Edition... :P

[img]url=http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=654346][img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/654346.png[/img][/url][/img]

Permalänk
Medlem

Testa att slipa skivan, jag lämmnade in ett spel på slipning på en videobutik i stan och den blev som ny. Man kan väll få en ny skiva av microsoft mot en mindre summa? Annars finns ju det mindre lagliga alternativet ;).

Permalänk
Medlem

Jag har kört med tandkräm några gånger på CD och DVD skivor som haft repor, har funkat flera gånger, tandkräm som ger vita tänder (enligt reklamen) funkar bäst.
Tandkräm och lite vatten, och sen sköljer man noga efteråt.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ggustavsson
Jag har kört med tandkräm några gånger på CD och DVD skivor som haft repor, har funkat flera gånger, tandkräm som ger vita tänder (enligt reklamen) funkar bäst.
Tandkräm och lite vatten, och sen sköljer man noga efteråt.

+1 funkar as bra på riktigt repiga skivor konstigt men sant

Visa signatur

Lian li gör världens snyggast chassi!
_____________________________
http://listen.grooveshark.com/ som spotify fast utan nerladdning :)

Permalänk
Medlem

Om det hade varit tillåtet enligt reglerna hade jag svarat "Ja, det går utmärkt & du går inte miste om något." på inlägg #1.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av getskägg
Om det hade varit tillåtet enligt reglerna hade jag svarat "Ja, det går utmärkt & du går inte miste om något." på inlägg #1.

Det är väl inte olagligt ifall personen laddar hem samma version som han har? Sålänge han Seedar så har han ju kvitto och allt, så någon stöld är det ju inte. Samma sak som om windows skickat en skiva fast de slipper krångla, men det är klart. I dagens samhälle ska väl windows ha 34703413206 miljoner bara för att du ens tänkte tanken...

Permalänk
Medlem

Måste sticka in med en liten fråga här.. (ursäkta om jag tog din tråd) har du betalat för en CD nyckel, då borde det väll kvitta var ifrån du får själva installen, är väll CD nyckeln du betalar för, inte innehållet på skivan? du kan köpa flera nycklar för att köra på flera datorer, men inte skickar dom väll med en windows skiva för varje nyckel du köper?

Visa signatur

Cpu: Intel Core i5 6600K | Ram: 16GB | HD: SSD SanDisk 128-GB | Western Digital 640-GB | Samsung 250-GB | Grafik: Nvidia Geforce GTX 760 Twin Frozr. | Moderkort: ASUSTeK COMPUTER INC. Z170-P. | PSU: 600w | Chassi: Fractal Design Define R4.

Permalänk
Medlem

dem kan ju lika gärna lägga up sina OS på microsofts hemsida så kan köpa man ju bara köpa sin nyckel.

Visa signatur

>>MSI K9A2 Platinum | Phenom 9850be 2.5GHz@2.9GHz | Kingston 4gb PC6400 | Asus EAH4850 512mb CF | Corsair vx550w | HDD 500gb<<

Permalänk

Om man använder en olaglig kopia av XP och den känner av detta så kan ju via Microsoft beställa bara en laglig key! Så det borde vara lagligt att ladda ner en sådan version och sedan använda sin egna key!

Visa signatur

MSI P67A-GD55 | Core i7 2600k @4.0 Noctua NH-D14| Corsair HX 650W | Corsair Dominato r8 GB | XFX Radeon 6950 2 GB | Samsung 500 GB + 2x 160 GB | Corsair Force 120 GB || NAD C326BEE | Cerwin Vega VS-10 | LG LH4000| Samsung SyncMaster EX2220

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oscaralexiusson
Om man använder en olaglig kopia av XP och den känner av detta så kan ju via Microsoft beställa bara en laglig key! Så det borde vara lagligt att ladda ner en sådan version och sedan använda sin egna key!

den kanske från början är till för om man lånar sin kompis skiva, nu är det nästan samma sak som att ladda ner det. Tror dock inte att det är lagligt trots att det "borde" vara det.

Visa signatur

>>MSI K9A2 Platinum | Phenom 9850be 2.5GHz@2.9GHz | Kingston 4gb PC6400 | Asus EAH4850 512mb CF | Corsair vx550w | HDD 500gb<<

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd låst*

Nej, du kan inte tanka hem en skiva från nån tredje part på nätet.

Ring Microsoft, de kan hjälpa dig.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||