Nya Iphone 3GS, leveranstid

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tonka3000
Vänta nu, måste man skriva under avtalet för att få telefonen?

Jag blev tillsagd att avtalet kom först och sen när luren kommer så skriver man under och skickar in. Man måste ju inte ha ett fungerande avtal för att få telefonen. Problemet är att man inte kan ringa bara. Men tills porteringen går igenom så har man ju Tres tillfälliga nummer på simkortet som man fick med kontraktet....

Den där informationen är från Telia.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tonka3000
AUG 3: Beställer iPhone 3Gs 32GB Svart på 020-33 33 33. Får besked om ca 3-4 veckors leveranstid.

AUG 21: Får ett brev (snail) om att jag har köplats 240, och att telefonen kan levereras TIDIGAST om två veckor.

SEPT 7: Nu är det mer än två veckor sedan jag fick brevet. Jag mejlar min säljare och frågar vad som händer med min lur. Hans svar:

"
Hej Tony,

Jag förstår att du tycker det är segt att vänta på din telefon. Vi har fått in några som har skickats ut till vissa. Men det är ju kö system som gäller tyvär.

Men det senaste vi har hört ang iphone är att nu på fredag om en vecka ska vi ha fått in så många att det ska täcka alla som har beställt utom iphone 16GB svart.
Men såg att du beställt en 32Gb svart.

Med andra ord borde du ha din telefon om ca 2veck. Och jag får beklaga att du får vänta så länge.
Men tyvär är det så nu, det jag kan trösta dig med är att du gjort ett väldigt bra val och jag vet att du kommer bli super nöjd både med abonemanget och med telefonen.
"

Lite flummig kille men det verkar vara ett genomgående tema på kundtjänster i allmänhet och Tres kundtjänst i synnerhet.

Men nu är jag uppe i 5 veckor och alltså ca 2 veckor till. 7 veckor! Nån som slår det?

Ja, jag ska nog kunna slå det. Har också väntat 5 veckor men kommer få vänta mer än dina 2 veckor ytterligare. Anledningen är att de fipplade med min beställning så att den blev inte beställd förren 13 augusti när jag egentligen beställde den 5. Blev snuvad på nästan 700 köplatser där!

Nån som slår det?

Permalänk

Fy fan!

Visa signatur

Whatever I feel like! Gosh!

Permalänk
Medlem

haha jag beställde i söndags en vit 32gb på Halebop, undra om jag har turen med mig?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av karmeback
Ja, jag ska nog kunna slå det. Har också väntat 5 veckor men kommer få vänta mer än dina 2 veckor ytterligare. Anledningen är att de fipplade med min beställning så att den blev inte beställd förren 13 augusti när jag egentligen beställde den 5. Blev snuvad på nästan 700 köplatser där!

Nån som slår det?

Jag tror det, min beställning gjorde jag 27:e juli, när jag ringde och kollade den 5:e augusti fanns inte min beställning registrerad, ändrade alltså inget i min beställning.

Permalänk
Medlem

Beställde också en svart 3gs 16gb från halebop igår, efter att ha verifierat med dem att man ända fram till leveransen av telefonen kan ångra hela köpet utan konsekvenser.

Så kollar fortfarande på alternativ, bl.a. htc hero. Som det verkar kommer både en och två nya android-mobiler hinna komma till sverige innan apple behagar att leverera telefoner hit.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kommer en nya iPhones till telias lager nästa vecka och veckan efter som tydligen ska täcka upp alla som väntar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av beamer13
Kommer en nya iPhones till telias lager nästa vecka och veckan efter som tydligen ska täcka upp alla som väntar.

Jasså? Låter jälvigt schysst. Men kanske för bra för vara sant? Hehe

Permalänk

Också ska köplatsen hos tre vara avklarad innan vecka 39

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MartenKL
Jag tror det, min beställning gjorde jag 27:e juli, när jag ringde och kollade den 5:e augusti fanns inte min beställning registrerad, ändrade alltså inget i min beställning.

Se där, då ligger jag inte "sämst" till med andra ord

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Beställde också en svart 3gs 16gb från halebop igår, efter att ha verifierat med dem att man ända fram till leveransen av telefonen kan ångra hela köpet utan konsekvenser.

Så kollar fortfarande på alternativ, bl.a. htc hero. Som det verkar kommer både en och två nya android-mobiler hinna komma till sverige innan apple behagar att leverera telefoner hit.

Som jag sagt tidigare, det finns nog både ZunePhone och PSPhone att välja på innan vi får våra iPhones. Android finns inte längre, har bytt namn till PhoneChrome...

Permalänk
Medlem

Beställde en svart 16gb 3gs av tre i lördags. Just nu står det i lager v39, hoppas jag får min då

edit: uppdaterar när jag får den.

/Henrik

Visa signatur

Workstation: -€ Corsair Carbide 500R -€ DFI DK X58 -€ Intel Core i7 920 -€ 2 X GTX670 SLI

Permalänk

En hel del från macworld har informerat att de har fått kolliID och att deras Mitt3 nu står som "iphone 3gs" status på deras telefoner ni borde förflytta er dit

Permalänk
Avstängd

Fick sms imorse att jag numer pröjsar 549:- per månad. Ingen info om var själva telefonen skulle befinna sig.
Mycket riktigt på Mitt3 så står det att min telefon är en iPhone 3GS Black 32GB. Bindningstiden står tom 2011-09-09. Får jag telefonen idag? Hur? Inget kollinummer, de verkar bara skicka email till mig om det är reklam.

Permalänk
Medlem

Detta betyder att din telefon har skickats och är på g, så om 3-4 dagar har du den (1-3 dagar oftast). Ring 3kundservice och be om ett kolli nummer så kan du tracka det via posten. Så fort ni får ett meddelande om ändrad prisplan så betyder det att iphonen har skickats (för er som har förlängt).

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MartenKL
Fick sms imorse att jag numer pröjsar 549:- per månad. Ingen info om var själva telefonen skulle befinna sig.
Mycket riktigt på Mitt3 så står det att min telefon är en iPhone 3GS Black 32GB. Bindningstiden står tom 2009-09-09. Får jag telefonen idag? Hur? Inget kollinummer, de verkar bara skicka email till mig om det är reklam.

Permalänk
Medlem

Jag beställde 6 September, fick i dag 9 september leveransbekräftelse. Jag får min iPhone i morgon eller på fredag.

Jag beställde en:

iPhone 3g S 32gb Vit

På Halebop! Jag verkar ha tur, jag ser folk som har väntat otroligt länge, jag lider med er...

EDIT: Kunde i dag 10 september kl 8 på morgonen hämta ut paketet, riktigt snabb leverans också.

Permalänk
Medlem

Tre dagar? Vafan, nu blir jag avundsjuk.

Permalänk
Medlem

Avundsjuk är nog inte rätta ordet.

Jag tycker Halebop fan i mig hade kunnat kontakta personer som väntat länge och hört efter om de ville byta färg/storlek och på så vis få sig en mobil.

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk, 7800X3D, RTX 3080, 32GB DDR5 6000MHz, MSI MPG A850G

Permalänk
Medlem

Jag går och väntar på min jag med, beställde via Telias hemsida. en 16gb svart.
Lär nog få vänta då jag la min beställning förra veckan.

Dock så informerade telia mig om att det inte alls var lika lång väntetid på dom vita som svarta.

/jon

Visa signatur

XBOX 360 gör livet lättare :-)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av samurai
Avundsjuk är nog inte rätta ordet.

Jag tycker Halebop fan i mig hade kunnat kontakta personer som väntat länge och hört efter om de ville byta färg/storlek och på så vis få sig en mobil.

Nja det är nog inte allt för många som hade blivit glada över det, jag personligen ville ha en vit 32gb inget annat, jag hade blivit sur om de hade försökt lura på mig en annan färg osv.

Permalänk

Ringde tre och fråga hur det gick med min tele som jag beställde för 3 veckor sedan. Hon på kundtjänst sa att dom skulle få in en leverans denna och nästa vecka. Dock skulle jag nog inte få min endå för så många hade beställt. Så jag får nog räkna med 2-4 veckor till .....

Snacka om dåligt. Dom har inte ens ringt och informerat mej om det, utan man får ringa och fråga själv. När jag beställde min telefon så sa dom att det skulle ta max 3 veckor innan jag fick den. Mycket dåligt..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedBerry
Dock så informerade telia mig om att det inte alls var lika lång väntetid på dom vita som svarta.

Inte konstigt. Jag skulle gärna ha en vit men eftersom jag inte jobbar på kontor så lär den inte vara vit så värst länge. Antar många tänker så.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lindgren92
Nja det är nog inte allt för många som hade blivit glada över det, jag personligen ville ha en vit 32gb inget annat, jag hade blivit sur om de hade försökt lura på mig en annan färg osv.

Varför skulle du bli sur om du fick möjligheten att få telefonen i förväg om du kan gick med på att byta färg? Ja menar, det är ingen som tvingar dig att gå med på det. Jag och många andra hade med lätthet gjort detta. Jag hade även lagt på 800-900 för 32gb-modellen.

Detta om något visar att företaget bryr sig om sina kunder.

Eller är du en sådan person som tror att alla på The Internets luras?

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk, 7800X3D, RTX 3080, 32GB DDR5 6000MHz, MSI MPG A850G

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bobokrull
Ringde tre och fråga hur det gick med min tele som jag beställde för 3 veckor sedan. Hon på kundtjänst sa att dom skulle få in en leverans denna och nästa vecka. Dock skulle jag nog inte få min endå för så många hade beställt. Så jag får nog räkna med 2-4 veckor till .....

Snacka om dåligt. Dom har inte ens ringt och informerat mej om det, utan man får ringa och fråga själv. När jag beställde min telefon så sa dom att det skulle ta max 3 veckor innan jag fick den. Mycket dåligt..

Har du beställt en 32GB vit eller? Jag har hört från hyfsat säkra källor att de fick in en leverans igår 9 september, och kommer få in en till på måndag som kommer ta hand om hela backloggen förutom för vita 32 GB:are.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av samurai
Varför skulle du bli sur om du fick möjligheten att få telefonen i förväg om du kan gick med på att byta färg? Ja menar, det är ingen som tvingar dig att gå med på det. Jag och många andra hade med lätthet gjort detta. Jag hade även lagt på 800-900 för 32gb-modellen.

Detta om något visar att företaget bryr sig om sina kunder.

Eller är du en sådan person som tror att alla på The Internets luras?

Eh nej. Men jag antar att man beställer det man vill ha... Sen om det är få som beställde 32gb vit och mycket folk beställde 16gb svart, det är inte så lätt och veta exakt, men med lite logik så kan man gissa lite.

Sen om ni vill byta färg osv tror jag inte butiken kommer och fråga er det, tror ni får fråga det själv. Dom har nog ganska stressigt som det är nu...

Permalänk

Ringde och fick mitt kollinummer precis den var skickad idag!

beställd 20/8 16gb svart

Permalänk

Är det ens någon som fått sin telefon av Telenor?

Permalänk

tre är bäst

Permalänk
Medlem

Japp, fick också mitt kollinummer idag. Beställd 13/8. Verkar som att de fått in tillräckligt många nu för att beta av halva listan.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av norpan111
tre är bäst

Håller med dig när det gäller abb. men inte leverans...

Permalänk
Medlem

Hur många av er har kopierat över IBEC och IBSS filer från era jailbreakade 3GS?

Enligt devteams blogg är det inte längre möjligt att jailbreaka utan dessa filer (3.1 uppdateringen är ute), så länge de inte kommer på en ny jailbreak-metod