Permalänk
Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jooelhoglund
Jag läste att man måste ha speciella hörlurar för ipod touchen men finns det ingen adapter eller något som gör att man kan ha vanliga hörlurar till touchen ?

vanliga lurar har man väll alltid kunnat köra me till ipod touch. det är/var väll bara äldre iphones som man behövde ha adapter.

angående kamera i ipod touch, tänkte först att det inte kom pga. de hårdvaruproblem som det ryktats om, men kom sen på, varför skulle de då släppa en 64 Gb version, börja sälja den, o sen komma med en kamera tätt inpå det.

i o för sig förstår ja inte meningen me att ha det, me tanke på var o varannan redan har det i mobilen.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk

Lol, inte mycket nytt. Var tog alla nyheter vägen?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NisseGurra
Lol, inte mycket nytt. Var tog alla nyheter vägen?

Jag håller med dig så mycket :/
Eller på touchen var de ända som inte kom ändå Kameran.

Den fick ändå mer minna och snabbare processor och en 64GB version...

Men jag kunde inte hålla mig borta :/ Köpte en precis Skulle komma på fredag nästa vecka
Vilket betyder i början på december elr ngt

Visa signatur

Cmon lets have soma sex?

Permalänk
Medlem

Som jag förstått det har bara 32 & 64 Gb:arna snabbare processorer och mer minne, medan 8GB är samma som innan men billigare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Halldin
Som jag förstått det har bara 32 & 64 Gb:arna snabbare processorer och mer minne, medan 8GB är samma som innan men billigare.

Som iPhone 3GS och 8GB iPhone 3G, Jag menar att den gamla blir billigare och de nya får mer minne m.m.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk

Nu är frågan om man ska vänta och kolla om zune hd är nått att ha eller så köper man ipod...

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jooelhoglund
Nu är frågan om man ska vänta och kolla om zune hd är nått att ha eller så köper man ipod...

Ja, men det är väl upp till var och en? Jag skulle aldrig byta min ipod mot nåt annat om det inte skulle vara minst dubbelt så bra för halva priset (överdriver lite)

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Piece of Cake
Ja, men det är väl upp till var och en? Jag skulle aldrig byta min ipod mot nåt annat om det inte skulle vara minst dubbelt så bra för halva priset (överdriver lite)

Är inte detta _definitionen_ av en fanboy? Apple-loggan är alltså så viktig för dig, att du medvetet skulle välja bort en teoretisk, bättre och billigare produkt till fördel av en ipod? Skäms du inte alls över detta?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Piece of Cake
Ja, men det är väl upp till var och en? Jag skulle aldrig byta min ipod mot nåt annat om det inte skulle vara minst dubbelt så bra för halva priset (överdriver lite)

Även om Creative, Samsung, Microsoft, Cowon (iaudio), Meizu och Sony tillverkar bärbara enheter som har både bättre ljud, prestanda, video möjligheter till samma pris eller billigare och har nästan samma funktioner och mer än Apples Ipod?

Ta Cowon t ex som har bäst ljud och bildkvalite på deras S9. Ingen har lyckats med ljudet som cowon sedan dem började tillverka mp3-spelare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lundstrom.emil
Även om Creative, Samsung, Microsoft, Cowon (iaudio), Meizu och Sony tillverkar bärbara enheter som har både bättre ljud, prestanda, video möjligheter till samma pris eller billigare och har nästan samma funktioner och mer än Apples Ipod?

Ta Cowon t ex som har bäst ljud och bildkvalite på deras S9. Ingen har lyckats med ljudet som cowon sedan dem började tillverka mp3-spelare.

Sant, jag hade en COWON iAudio U2 innan min iPod och den hade riktigt bra ljud, men den var inte i närheten lika lätt att använda som en iPod.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Är inte detta _definitionen_ av en fanboy? Apple-loggan är alltså så viktig för dig, att du medvetet skulle välja bort en teoretisk, bättre och billigare produkt till fördel av en ipod? Skäms du inte alls över detta?

Du är nog anti-apple istället. Om du hade läst mitt inlägg och varit objektiv så hade du märkt att jag skrev att jag överdriver och att jag inte skulle ha bytt min iPod, jag har ju redan köpt den så jag tänker inte byta den mot nåt som är dubbelt så bra för halva priset (nu överdriver jag lite igen)
Vill du att jag ska lägga till 10 smileys efter, eller vad kravs för att du ska fatta lite humor?

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Piece of Cake
Du är nog anti-apple istället. Om du hade läst mitt inlägg och varit objektiv så hade du märkt att jag skrev att jag överdriver och att jag inte skulle ha bytt min iPod, jag har ju redan köpt den så jag tänker inte byta den mot nåt som är dubbelt så bra för halva priset (nu överdriver jag lite igen)
Vill du att jag ska lägga till 10 smileys efter, eller vad kravs för att du ska fatta lite humor?

Finns många som är som du, men totalt seriösa. Så ja, det är svårt att skilja på det som är ironi och det som inte är det.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Piece of Cake
Ja, men det är väl upp till var och en? Jag skulle aldrig byta min ipod mot nåt annat om det inte skulle vara minst dubbelt så bra för halva priset (överdriver lite)

Jo visst är det upp till var och en men man vill ju inte ha nått som är dåligt när man kan få nått bra för samma pengar, det jag menar är att jag funderar om man ska köpa ipod nu eller om man ska vänta till zune hd kommer som kanske är bättre ?.Tyckte inlägget var ganska onödigt då du bara sa att ipod är bättre än zune hd fast den inte kommit än

Någon annan som kan svara på min fråga ?

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Piece of Cake
Du är nog anti-apple istället. Om du hade läst mitt inlägg och varit objektiv så hade du märkt att jag skrev att jag överdriver och att jag inte skulle ha bytt min iPod, jag har ju redan köpt den så jag tänker inte byta den mot nåt som är dubbelt så bra för halva priset (nu överdriver jag lite igen)
Vill du att jag ska lägga till 10 smileys efter, eller vad kravs för att du ska fatta lite humor?

Du skrev att "dubbelt så bra och dubbelt så billigt" var "lite överdrivet", så hur annars ska man tolka det?
Och du skriver "byta" så andrar jag förstås att du syftar på ett teoretiskt byte (som i knäppa med fingrarna, så är den utbytt), inte att du faktiskt ska sälja din ipod med förlust och köpa den bättre produkten.

Men om du nu skämtade; kul skämt!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ok eftersom nästa alla missförstår mig så ber jag er om att bortse från mitt inlägg, men jag lämnar kvar det eftersom det inte är offtopic, och kan läsas av de som inte missförstår mig.

Till joelhoglund: Man kan ju som vanligt inte veta hur bra nånting blir innan det är släppt, så tycker man att ryktena ser intressanta ut så väntar man, tycker man inte det och vill ha nåt nu, så köper man det som finns, mer finns inte att säga om det.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

är det någon som vet om ipod touch 8gb får samma förändringar som 32 och 64?

Permalänk

Jag tycker zune hd ser bra ut.16gb kommer kosta 220dollar = 1540kr som inte är mycket enligt mig och ipod runt 2000kr

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bloppo11
är det någon som vet om ipod touch 8gb får samma förändringar som 32 och 64?

Det får den icke, det är tänkt som ett lågprisalternativ.

För övrigt så har jag en iAudio U3 (glappar dock =/), men jag tror det är mycket svårt att hitta något som överträffar en iPod Touch eller dyl. på samtliga punkter, i alla fall om man inte bryr sig taktil återkoppling.

Interfacet och applikationerna fungerar ju ypperligt, och programutbudet håller ju väldigt hög kvalitet. Nackdelen är väl att det är en stängd plattform, men det är å andra sidan lätt åtgärdat.
Och en iPod Touch köper man ju knappast primärt som mp3-spelare, då finns det som sagt alternativ som har bättre ljud (om det är märkbart för gemene man har jag dock inte en aning om då jag inte har jämfört själv). Det går ju liksom att surfa, kolla film, maila, chatta etc. etc. och det sitter jag inte direkt och gör med min U3a. Det är ju något av en fickdator.

Alternativen jag har sett (Creatives b.la, något asiatiskt märke också som jag inte minns namnet på) har inte nått upp till den här sortens kvalitet och användarvänlighet.

Jag tar dock gärna emot tips på alternativ som har samma utbud.

När det gäller telefoner är det en annan femma, där är det mycket möjligt att t.ex HTC Hero funkar bättre än iPhone (har inte en spaning själv dock).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Piece of Cake
Sant, jag hade en COWON iAudio U2 innan min iPod och den hade riktigt bra ljud, men den var inte i närheten lika lätt att använda som en iPod.

Där kan jag hålla med dig att apple gör lätt använda saker, men jag finner inte det är tillräckligt med mig, men tanke på att du kan nu i princip bestämma själv hur du ska kunna navigera på deras spelare, nästan full kontroll över UCI särskilt S9, som jag är en stolt ägare av.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Halldin
Det får den icke, det är tänkt som ett lågprisalternativ.

För övrigt så har jag en iAudio U3 (glappar dock =/), men jag tror det är mycket svårt att hitta något som överträffar en iPod Touch eller dyl. på samtliga punkter, i alla fall om man inte bryr sig taktil återkoppling.

Interfacet och applikationerna fungerar ju ypperligt, och programutbudet håller ju väldigt hög kvalitet. Nackdelen är väl att det är en stängd plattform, men det är å andra sidan lätt åtgärdat.
Och en iPod Touch köper man ju knappast primärt som mp3-spelare, då finns det som sagt alternativ som har bättre ljud (om det är märkbart för gemene man har jag dock inte en aning om då jag inte har jämfört själv). Det går ju liksom att surfa, kolla film, maila, chatta etc. etc. och det sitter jag inte direkt och gör med min U3a. Det är ju något av en fickdator.

Alternativen jag har sett (Creatives b.la, något asiatiskt märke också som jag inte minns namnet på) har inte nått upp till den här sortens kvalitet och användarvänlighet.

Jag tar dock gärna emot tips på alternativ som har samma utbud.

När det gäller telefoner är det en annan femma, där är det mycket möjligt att t.ex HTC Hero funkar bättre än iPhone (har inte en spaning själv dock).

U3 är ju enbart för ljudets skull man köper.

Zune HD verkar vara något, men annars så ska det vara Creatives nya som kommer snart. Den kör på android, surfa chatta you name it.

En ipod köper man inte för ljudet eller videokvalitens skull, men för allt annat så är den värd guld. Bara den inte har samma problem som Iphone 3GS:/

Permalänk

Vad är det creative kommer med ? namn ?

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lundstrom.emil
Där kan jag hålla med dig att apple gör lätt använda saker, men jag finner inte det är tillräckligt med mig, men tanke på att du kan nu i princip bestämma själv hur du ska kunna navigera på deras spelare, nästan full kontroll över UCI särskilt S9, som jag är en stolt ägare av.

Jag måste faktiskt tacka dig, eftersom jag inte hört talas om S9an så jag ska titta närmare på den. As snygg var den Var köpte du din?

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

steve jobs sa ju idag i en intervju att touch inte fick kamera pga. att de vill satsa på den som spelmaskin, o då behövs inte kamera. utan lägre priser.

en liten fråga, har ipod touch har bluetooth förut? för den har det nu. min ipod touch av första generationen har då inte bluetooth i alla fall

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
steve jobs sa ju idag i en intervju att touch inte fick kamera pga. att de vill satsa på den som spelmaskin, o då behövs inte kamera. utan lägre priser.

en liten fråga, har ipod touch har bluetooth förut? för den har det nu. min ipod touch av första generationen har då inte bluetooth i alla fall

Första generationen iPod Touch har inte bluetooth kretsen, men den andra generationen har haft den sen början, men Apple låste inte upp den förrän tills OS 3.0.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Piece of Cake
Jag måste faktiskt tacka dig, eftersom jag inte hört talas om S9an så jag ska titta närmare på den. As snygg var den Var köpte du din?

Dustin home, precis när den kom ut. Jag valde 16 gb Chrome. Den är fantastisk.

jag skulle rekommendera denna sida, allt du behöver veta:D

http://iaudiophile.net/forums/forumdisplay.php?f=90

Permalänk
Medlem

Blir så galen på Apple's prissättning, den är ju 50% dyrare här! 399$ vs 4200 kronor, vad fan?

Visa signatur

Hej! Jag är som tagen ur Brokeback Mountain.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jooelhoglund
Vad är det creative kommer med ? namn ?

http://www.anythingbutipod.com/archives/2009/08/creative-zii-...

Kan ta ett tag innan den kommer ut.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lundstrom.emil
http://www.anythingbutipod.com/archives/2009/08/creative-zii-...

Kan ta ett tag innan den kommer ut.

Tycker mest det ser ut som en kopia på en viss annan produkt, men det är mycket som gör.

Permalänk
Medlem

Zune HD verkade inte så tokig, men man undrar lite hur programutbudet blir och hur väl applikationerna kommer fungera.

Jag som började bli lite köpsugen redan nu =/