Ny trådlös router för under 1000 kronor?

Permalänk
Medlem

Ny trådlös router för under 1000 kronor?

Jo, den gamla trotjänaren Philips CPWBS054 på 11 Mbit/s har börjat krångla på senaste tiden så det är dags att skaffa en ny, men eftersom att jag inte kan ett jota om routers så har jag istället skapat den här lilla tråden.

Hursomhelst, behöver som sagt införskaffa en ny router, hastighet spelar ingen som helst roll över huvudtaget med tanke på att vi här hemma endast har en 8 Mbit/s lina via Telia. Samt att det "modernaste" nätverkskortet i huset är ett Linksys WMP54G...hm...

Skulle dock vara väldigt bra om den nya routern hade bra räckvidd samt är stabil så att man inte tappar signalen då och då eller liknande.
Internet används mestadels till att surfa och till viss del att spela spel över LAN och internet.

Nåja, as stated above så kan jag näst intill ingenting om routers, det räcker med att ta en titt på vilken internetshop som helst där det finns tiotals routrar med varierande pris och specifikation, helt omöjligt att välja bland alla dom för nån som jag.

Om det behövs mer info om något så är det bara att säga till!

Är tacksam för alla svar som kan hjälpa till med att välja rätt i denna djungel av routers!

EDIT:
Routern får gärna ha inbyggt modem också då vi även tror att det nuvarande spökar. Men det är inte ett krav dock, man kan väl alltid köpa till ett senare...?