Efterlyser PS3-spel där man kan "agera fritt" utan att vara låst till en story

Permalänk

Efterlyser PS3-spel där man kan "agera fritt" utan att vara låst till en story

Antar att min beskrivning var lite halvdålig. Saknar iaf ett spel, helst i fantasy-miljö, där man kan göra vad man vill utan att vara låst till en story. Lite som WoW. Har tröttnat på både GTA IV och Fallout 2, som till viss del uppfyller dessa krav. Little Big Planet verkar lite småtöntigt. Har ni några tips?

Permalänk
Medlem

GTA serien, Fallout 3, Oblivion, Mafia, assassin creed(?), crysis(?)

Visa signatur

Ryzen 9 3900X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming | Corsair Vengeance PRO 32GB 3200MHz | Seasonic FOCUS Plus 750W | Samsung 970 EVO 1TB | 4 x 1.92 TB Intel SSD | Fractal Design Define C TG | Windows 10 Pro

Xeon E3-1241 V3@3,5GHz | Cooler Master Hyper 212 Evo | Supermicro - X10SL7-F | Samsung 32GB 1600MHz ECC | Evga Supernova G2 850W | WD RED/Segate Ironwof - 50TB | Fractal Design Define R5 | Unraid 6.7

Permalänk

crysis är för tungt för ps3 pc gaming ftw!!

Visa signatur

MSI K9N SLI Platinum | AMD Athlon 64 X2 6000+@3.18 GHz |Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 1024mb x4 (4gb) | EVGA GeForce 8800GTS 640MB@600/850/1317 MHz | Corsair Powersupply 650W | Antec Performance One P180

Permalänk

Assassin's creed 2 kommer ju snart. Sen vet jag inte hur det är med beyond good and evil 2, när det kommer och hur det är. Men är ju värt att kolla på.
Annars tycker jag warhammer online, age of conan och world of warcraft passar kraven till pc iaf

Metal gear solid 4? (har iofs inte spelat det så jag vet inte)

Permalänk
Hedersmedlem

Prototype?

Permalänk
Medlem

Infamous

Visa signatur

Ryzen 9 3900X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming | Corsair Vengeance PRO 32GB 3200MHz | Seasonic FOCUS Plus 750W | Samsung 970 EVO 1TB | 4 x 1.92 TB Intel SSD | Fractal Design Define C TG | Windows 10 Pro

Xeon E3-1241 V3@3,5GHz | Cooler Master Hyper 212 Evo | Supermicro - X10SL7-F | Samsung 32GB 1600MHz ECC | Evga Supernova G2 850W | WD RED/Segate Ironwof - 50TB | Fractal Design Define R5 | Unraid 6.7

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nilsie
Metal gear solid 4? (har iofs inte spelat det så jag vet inte)

Typ spelet/n med tyngst story och ja man är låst till den. (:

Demon's Souls kanske? Inte mycket till story i det men ett jävligt bra spel i alla fall.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Oblivion är ju det perfekta isåfall

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonny92
Oblivion är ju det perfekta isåfall

Morrowind är ju många snäpp bättre, om man kan ta den utdaterade motorn då.

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Twiggeh
Morrowind är ju många snäpp bättre, om man kan ta den utdaterade motorn då.

Men det finns ju inte till PS3

Permalänk
Medlem

GRAND THEFT AUTO!

Permalänk
Medlem

Oblivion är ett av de få valen som finns till PS3 som är "fantasy" utan att vara bunden till en story

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem

Re: Efterlyser PS3-spel där man kan "agera fritt" utan att vara låst till en story

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nattuggla
Antar att min beskrivning var lite halvdålig. Saknar iaf ett spel, helst i fantasy-miljö, där man kan göra vad man vill utan att vara låst till en story. Lite som WoW. Har tröttnat på både GTA IV och Fallout 2, som till viss del uppfyller dessa krav. Little Big Planet verkar lite småtöntigt. Har ni några tips?

Dragon Age Origins kommer den 19 november till Ps3.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Demon's Souls kanske.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

far cry 2, om de nu kom til konsoll?

Permalänk
Medlem

Re: Re: Efterlyser PS3-spel där man kan "agera fritt" utan att vara låst t

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Dragon Age Origins kommer den 19 november till Ps3.

Håller med, rekommenderar det då verkligen, även om det är bättre på pc, men det är ändå ett härligt stort spel för den som älskar rpg

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Medlem

Oblivion rockar. Där är väldigt bra torts att vissa tycker att Morrowind är bättre. Som en ny spelare tror jag man lättare fastnar för Oblivion än för Morrowind.

Släng ett öga på Deamon Soul's också...

Visa signatur

åhoj

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xyllian
far cry 2, om de nu kom til konsoll?

Sämst?

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Medlem

Borderlands.

http://www.borderlandsthegame.com/

Det är mycket WoW över det, men det är ett FPS.
Vapen i spelet har till och med olika kvalitet precis som i World of Warcraft (Epic lila, blå, gröna osv)
Man hämtar quests och så vidare, och man kan ha fler quests på gång samtidigt.

Finns även upp till 4-player Co-op online vad jag vet.

edit: verkar som om deras hemsida är nere eller något.. Testa youtube.

Visa signatur

Beställ aldrig soppa från en enbent servitör.