Batteritid för Hero och iPhone

Permalänk
Medlem

Ser ju bra ut! Är allting på maemo.org gratis? Hittade inget som inte gick att ladda hem. Kommer betalning senare?

Visa signatur

Intel Core i5 @ 2,67Ghz | Hydro H50 | Corsair 12GB 1600Mhz XMS3 | Radeon HD5850 | ASUS P7P55D-E PRO P55 | Corsair TX 650W | Fractal Design Define R2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SwEKEy
Ser ju bra ut! Är allting på maemo.org gratis? Hittade inget som inte gick att ladda hem. Kommer betalning senare?

Gratis, kommer nog köpeapps så småningom. Men det som finns ser ju riktigt bra ut. Är även en emulator för s60 på g så s60 program kan köras på N900. Ser riktigt bra ut.

Permalänk
Medlem

Shit asså. Nu blev det totalstop i tankeverksamheten.. Hade ju bestämt mig för att köpa en ny telefon imon. Blir nog att vänta tills okt iallafall

Visa signatur

Intel Core i5 @ 2,67Ghz | Hydro H50 | Corsair 12GB 1600Mhz XMS3 | Radeon HD5850 | ASUS P7P55D-E PRO P55 | Corsair TX 650W | Fractal Design Define R2

Permalänk
Medlem

Hmm lite negativt är det ju att det inte finns multi touch på n900. Hur går det till att zooma in/ut på internetsidor med den då? Har dom löst detta på något annat sätt?

Visa signatur

Intel Core i5 @ 2,67Ghz | Hydro H50 | Corsair 12GB 1600Mhz XMS3 | Radeon HD5850 | ASUS P7P55D-E PRO P55 | Corsair TX 650W | Fractal Design Define R2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SwEKEy
Hmm lite negativt är det ju att det inte finns multi touch på n900. Hur går det till att zooma in/ut på internetsidor med den då? Har dom löst detta på något annat sätt?

Knappar på desktop. Men med den höga upplösningen så behövs inte multitouch heller

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aeqvist
du har testat den alltså?

Nej, jag menar att den är bättre på pappret. Den har ju funnits ute på vissa marknader sen juli så finns en hel del folk som har provat den också. De enda fördelarna jag kan se med Heron är väl:
- Lite mer robust
- Stöd av XDA-developers
- HTC Sense-UI

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Badboy Rune
Nej, jag menar att den är bättre på pappret. Den har ju funnits ute på vissa marknader sen juli så finns en hel del folk som har provat den också. De enda fördelarna jag kan se med Heron är väl:
- Lite mer robust
- Stöd av XDA-developers
- HTC Sense-UI

Och bättre byggkvalite, antifettbeläggning på skärm, styrkula mm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NisseGurra
Och bättre byggkvalite, antifettbeläggning på skärm, styrkula mm

Hur är det med antifettbeläggning på Nokian? Jag är inte så instatt vad just de orden betyder men läste någonstanns att den skulle vara resistive? (tror det var så) Folk tyckte det var synd att den inte var capacitive eller nått sånt. Var är skilland

Visa signatur

Intel Core i5 @ 2,67Ghz | Hydro H50 | Corsair 12GB 1600Mhz XMS3 | Radeon HD5850 | ASUS P7P55D-E PRO P55 | Corsair TX 650W | Fractal Design Define R2

Permalänk
Medlem

resistive o capacitive har inget me beläggningen o göra utan vilken sorts teknik skärmen använder för att känna vart du har dina fingrar

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
resistive o capacitive har inget me beläggningen o göra utan vilken sorts teknik skärmen använder för att känna vart du har dina fingrar

pros/cons??

Tänkte tipsa om det här för den som står och velar i valet å kvalet. Jag har inte läst, så vet inte hur vettigt det är, men tänkte att det kan vara intressant.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kd35a

Tänkte tipsa om det här för den som står och velar i valet å kvalet. Jag har inte läst, så vet inte hur vettigt det är, men tänkte att det kan vara intressant.

Tack så mycket för länken! Riktigt bra skrivet och klart man blir sugen på en Hero! Men jag funderar faktiskt att vänta tills oktober och testa Nokia n900. Blivit helt frälst av den nu på något sätt! Hoppas bara den inte kommer kännas så plastig som Xpress Music telefonen gör.. Och så hoppas vi på att det kommer in lite mer Apps för Ovi och Maemo!
Tror den kan bli riktigt bra!

Visa signatur

Intel Core i5 @ 2,67Ghz | Hydro H50 | Corsair 12GB 1600Mhz XMS3 | Radeon HD5850 | ASUS P7P55D-E PRO P55 | Corsair TX 650W | Fractal Design Define R2

Permalänk
Medlem

Ovi Store är långt från komplett i nuläget... Jag köpte ett program i går, betalade med mitt VISA kort och fick nedladdningslänken SMS:ad till mig. Efter att ha installerat programmet märkte jag att det hade installerats på minneskortet och inte i telefonminnet, så jag tar bort programmet och loggar in på mitt Ovi konto i tron om att möjligheten att kunna ladda ner sina köpta program finns. Tydligen måste jag betala för det igen? Enligt deras FAQ kan man dessutom inte ladda ner .SIS-filen till de program man köpt. Idioti.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zzyzx
Ovi Store är långt från komplett i nuläget... Jag köpte ett program i går, betalade med mitt VISA kort och fick nedladdningslänken SMS:ad till mig. Efter att ha installerat programmet märkte jag att det hade installerats på minneskortet och inte i telefonminnet, så jag tar bort programmet och loggar in på mitt Ovi konto i tron om att möjligheten att kunna ladda ner sina köpta program finns. Tydligen måste jag betala för det igen? Enligt deras FAQ kan man dessutom inte ladda ner .SIS-filen till de program man köpt. Idioti.

Fan va trist! Det måste dom ju kunna fixa.. Har man en gång betalt för en App så borde man ju kunna ta hem den igen.. Får hoppas på fler apps ifrån maemo kanske. Finns ju lite där allaredan. Har dock inte tittat om det finns något vettigt. Men det borde det ju finnas lagom till n900 släpps!

Visa signatur

Intel Core i5 @ 2,67Ghz | Hydro H50 | Corsair 12GB 1600Mhz XMS3 | Radeon HD5850 | ASUS P7P55D-E PRO P55 | Corsair TX 650W | Fractal Design Define R2