Permalänk
Medlem

hur höjer jag min fps

hallå pöjka nu är det jobbigt jag har bytt grafikkort och men jag får inte upp fps´sen den ligger under 40 hela tiden kan nån ge mej tips hur jag kan höjan

(jag har tästat att dra ner på dynamiska skuggor och ljus)

Permalänk
Medlem

Vilket spel? Vilken dator?

Gta 4? Ny processor?

Permalänk
Avstängd

Jadu hehe man upphör inte att förvånas på detta fjortis forum hehe, kan du inte förklara mer så kommer du aldrig att få hjälp

Visa signatur

AMD Phenom II 965 c3//XFX Ati 5850 BE//Intel X25-M 80gb ssd//WD 750gb Black//Asus bräda M4A79XTD EVO//g15 v2//g500
Samsung t240 Fullhd gaming monitor//incoming sammy 2270
Lappy Asus UL30VT-QX030V

Permalänk

sänk upplösningen och sänk grafikinställningar så får du mer fps.

Det gäller generellt. För mer inriktad hjälp så behöver du skriva en hel del mer.

Permalänk
Medlem

Försökt att uppgradera drivrutiner?

Likt föregående talare har påstått så behövs mer info om ditt system och vilket spel du avser.

Permalänk
Medlem

jag har ett ASUS AH3650 Series (512 MB) med ett 400w nätag, Asus P4SD-LE (Blazer) (6 PCI, 1 AGP, 4 DDR DIMM, Audio, LAN, IEEE-1394) moderkort och 2 CPU Intel Pentium 4, 2400 MHz (12 x 200) till spelet battelfield 2 där har ni lite info

Permalänk

skaffa bättre anti virus som inte segar ner datorn, som tillexempel norton =&

Visa signatur

---------Inget svar är också ett svar--------

Permalänk
Medlem

norton segar ner mycket. jag har avg anti virus

Permalänk
Medlem

Prova med nytt moderkort, nya minnen och ny processor.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det där var ju inget kraftpaket precis. Tror du får nöja dig med 40fps om du inte tänker köpa nytt moderkort + processor.

Visa signatur

Amd 2500+ AQXEA 0330 @ 2200mhz 220x10 | 2x256mb-1x512mb PC3200 | Powercolor x800Pro ViVo @ XT PE
Celeron 800 @ 920mhz 115x8 | 512mb PC 133 | Geforce 2 200MX

Permalänk
Inaktiv

Som Maskaren sa så är inte det där direkt ett kraftpaket du har. Du bör inte förvänta dig mer FPS, utan får nöja dig med det du har. Vill du ha bättre FPS får du tyvärr uppgradera din hårdvara.

Permalänk
Medlem

Köp en ny dator för 7-8k, din dator är riktigt dålig. (inget illa menat)

Ang antivirus så är NOD32 kung!

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Hedersmedlem

Det låter som normal prestanda om du kör i någorlunda hög upplösning. Om du drar ner upplösningen och alla detaljnivåer ytterligare så kommer du få bättre FPS. Din dator är inget monster direkt, så förvänta dig inga underverk.

Permalänk
Medlem

Testa att koppla från internet samt sedan inaktivera antivirusprogrammet. Kolla om det händer något med fps:en då.

Detta problem hade jag med COD4, jag hade Norton och det blev en j-a skillnad när jag testade detta!

Hade´

Visa signatur

AMD Athlon 64 X2 4400+ Toledo, 2,2 GHz @ 2,42 GHz med ClockGen.