hittar inte min hårddisk

Permalänk
Medlem

hittar inte min hårddisk

Var på väg hem från ett LAN. och var Tyvärr lite oförsiktig när jag lastade datorn i bilen. Den låg ungefär lika stabilt som en curlingsten på is

Väl hemma startade den som vanligt förutom att mus och tangentbord inte fungerade. så jag startade om igen. fast denna gången ville den inte starta. det verkar som att den inte hittar HHD längre.

Om HHD var pajj skulle den väl inte startat första gången eller?
i alla fall så hittar jag inte hårddisken någonstans. har testat att byta port och strömkablar hittar den inte i BIOS har testat att koppla in den i en annan dator och den hittar inte heller den varken i BIOS eller inne i Windows
Det är en seagate barracuda 7200.11 500GB (har inte uppdaterat firmware)

finns det något annat man kan göra eller är det bara till att köpa en ny?

Permalänk
Medlem

Jodå, datorn bootar även utan hårddisk.

Låter som att den har gått sönder, fullständigt.

Permalänk
Medlem

okej trodde nästan de. några tipps på nya? funderar på om jag skulle köpa 2 mindre istället för 1 stor eller är de bara dumt?

Permalänk

Jag skulle rekomendera en liten snabb för systemet och en större för lagring...

Visa signatur

Server: E6850, 4x1GB DDR2 6400 Corsair XMS2 CM2X1024 Pro, 4TB HWRaid5 + 6TB SWRaid5 Samsung F1 S-ATA, Windows 2008 Std 64-Bit
Hemma: Intel Q9550, 1x150 VelociRaptor, Windows 7 Retail Ultimate 64-bit

Permalänk
Medlem

Som Stimulant säger, det kommer du inte ångra. Systemet är MYCKET rappare med en snabb disk, men snabba diskar är dyrare så det är mera värt att köpa en liten snabb och en större för lagring.

Rekommenderar att du tittar på söktiden när du tar en snabb disk, då det är denna som märks mest (hur rappt systemet blir m.m). Lagringsdisken är det inte så viktigt, där handlar det mest om att få så många GB för så lite pengar som möjligt