Permalänk
Medlem

TV till HTPC

Hej!

Har nyligen kopplat in mitt mediacenter och som jag har för tillfället är det en TV med antennsladd från ett jack i väggen (tror det är ComHem) med en stationär dator bredvid som HTPC.

Vad jag förstår så behöver jag bara köpa ett TV-kort som har en antenningång för att få över alla kanaler till datorn och som sen kan visas i VMC?

Visa signatur

Stationär: C2D E6600 2.40GHz, Noctua NH-U12F, P5W DH Deluxe, Corsair Dominator TWIN2X6400C4D 2048MB DDR2, Club 3D 8800GTS, Raptor 10000rpm 37gb, Samsung 970P TFT + Samsung 40" M86 1080p.
Bärbar: HP HDX16
PSN: Spaxo

Permalänk
Inaktiv

och frågan lyder?

Permalänk
Medlem

Om du vill titta på digitala TV kanaler från ComHem så skall du använda ett TV kort som klarar DVB-C och som dessutom har CI slott för CA modul som du sedan stoppar in programkortet från ComHem.

Här har vi dom två bästa TV-korten för DVB-C med CI/CA http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=74804,74774

Dom här TV korten kräver att du har Firewire kontakt i eller på datorn för att du skall kunna koppla in dom.

O.b.s! fungerar inte för HD kanalerna utan endast för vanliga digitala kanalerna.

Visa signatur

janee

Permalänk
Medlem

Tack för svaret. Varit bortrest senaste veckan så har därför inte kunnat svara.

Efter att ha läst lite mer formulerar jag om frågan lite Jag fick reda på att vi har Tele2 och inte Comhem. Jag pratade med Tele2 och de sa att jag kunde köpa en digital-box eller hd-box av dem och att jag då skulle få in basutbudet även om jag inte hade ett abbonnemang.

Det jag alltså är ute efter är då ett TV-kort till datorn där jag får in de digitala fria kanalerna samt som har HD-stöd om jag skulle vilja hoppa på ett sånt abbonnemang i framtiden. Några tips?

Visa signatur

Stationär: C2D E6600 2.40GHz, Noctua NH-U12F, P5W DH Deluxe, Corsair Dominator TWIN2X6400C4D 2048MB DDR2, Club 3D 8800GTS, Raptor 10000rpm 37gb, Samsung 970P TFT + Samsung 40" M86 1080p.
Bärbar: HP HDX16
PSN: Spaxo