Permalänk
Medlem

Datorkrach efter uppgradering

Hejsan, har kört ett tag med windows 7 o bestämde mig för att uppgradera datorn med vista home premium 64-bit, 4 gb ram ocz 8500 och ett hd 4850.

Hade sen tidigare.

moderkort: gigabyte 965P-DS3
cpu: Intel E6750 (2.66)
Minne: corsair 2 x 1 GB
Grafik: geforce 7950gt
Hdd: samsung 320 GB

började med att byta minnen o installerade vista, allt gick bra men efter en tag dog datorn bara, gick inte att starta, slog av nättaget över natten o startade upp datorn på morgonen dagen efter o den gick hur bra som helst fram till kvällen (skulle tippa på 14 timmar iaf) sen tvärdog den igen... skulle då installera om datorn, men lyckades bara få igång datorn så att den precis skulle börja installera innan den dog (samma sak ungefär 4-5 gånger). Idag har jag stoppat i dom gammla minnena igen och de nya ati kortet och lyckade installera vista, men skulle precis installera drivarna till moderkortet så dog den nu igen
kände på komponenterna o iget var varm förutom chipsetkylningen (knappt rörbart)

Någon som har nån idé på vad som gått fel??

Visa signatur

/Danne

Permalänk
Medlem

Glömde skriva nätaggets Tillverkare, Modell (Watt) och hur gammal.

Kontrollera kablarna genom att ta loss och sätta tillbaka dom ordentligt. Gör samma sak med de nya delarna du satte i.

Permalänk
Medlem

Har ett NorthQ 400W agg, dom gamla delarna (cpu,mobo,minne,agg) är ca 2 år. har haft på datorn nu hela natten, va igång imårse.. har den dött under dan ska jag plocka ut alla delar o kolla ordentligt på allt.
Hur är NorthQ aggen då? nån som vet? har ju funkat bra hittils, haft nått strul förut med xp. Men ska byta ut agget snart mot ett Corsair 450W ska köpa brors gamla när han får nytt.

Visa signatur

/Danne