Speltips till "äldre"

Permalänk
Medlem

Varför inte ett äventyrsspel? Point and click?

Syberia 1 & 2
Dreamfall
Lost Crown: A ghosthunting adventure
Sherlock Holmes
Still Life 1 & 2
Secret Files: Tunguska

Och några klassiker:

Monkey Island (hela serien)
Grim Fandango

Visa signatur

http://wurmonline.com - Live your life like you want it.

Permalänk
Entusiast
Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av w0rdaerhet
ATI-skit? Det rullade utan svårighet på min burk (maxmax, 1680x1050). Inte så krävande.

Det är ganska uppenbart att det är processorn som flaskar i hans fall.

Permalänk

RPG: Tes4 Oblivion, Fallout 3

Strategi: World in Conflict (Kalla kriget får sig en omstrukturering)

FPS: Half Life 2 m. expansioner fullkomligt gudomligt spel

Visa signatur

Gaming-riggen: AMD Phenom II x4 940 @ 3.7ghz | M4A78-E | XFX Ati Radeon HD 4890 | 4 Gig Corsair | Corsair HX750W
Reserv-riggen: P4 @ 3gHz | 2Gig ram | 8600gt 512mb | 350 watts No-name agg
We are the Knights who say: Ekki Ekki Ekki Ptang Zurooboin!

Permalänk
Medlem

Jag är 42 och spelar Day of Defeat Source - online & dagligen.

Annars så kan jag rekommendera Oblivion, Half-Life 2 m.fl.

Just nu sitter jag & längtar till Mafia II
http://www.fz.se/filmer/20090720/mafia-ii-e3-genomgang/

Visa signatur

* Lär dig använda SÖK funktionen först!
* Det heter verkar INTE värkar och rosa INTE råsa FFS.

Permalänk
Medlem

Om du ska spela Rome total war (bästa spelet i serien enligt mig) så rekomderar jag stark Total Realism modden. En av de bästa moddarna till något spel skulle jag vill säga. De har jobbat hårt med att få spelet så verkligt som möjligt.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

Hej, jag skapade den här tråden för några år sedan, tror du har samma funderingar som jag hade då.

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...

Fastnade så småningom för travian. Förvisso en ganska annorlunda spelgenre.

Permalänk

Som ett par andra har sagt, Heroes of might and magic III, sitter och kör igenom kampanjen as we speak, trevliga grejer!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shagy
Vaddå äldre har vi blivit gubbar nu då ??
Passa käften Jag spelar , klockar, härjar i krigspel , rymdspel, rollspel, arkadspel och lär upp min sexåriga dotter att bli datorgeek (hon spelar med mig mycket !
Häng inte efter och se dig själv som nån gubbe, raka av dig skägget och klä dig tidsenligt och handla en riktig speldator som du får råd av killarna här vart du ska beställa och vad den innehåller dom stoppar ihop det i en link åt dig så du trycker på beställ bara i stort sett ! Och sedan specifiserar du att du ska ha den färdig bygd, det har du råd med i våran ålder ! Sen drar du på stan och köper ett par fina spel ! Crysis är grymmt ! tränar dina reflexer och ögon ! Age of Conan för nostalgin och miljön ! Och sen för barnet i dig köper du Spore så utvecklar du ditt tankemönster och förståelse för naturen ! Lycka til och snåla inte på dom där 6-7 tusen kronorna du lever bara en gång och vi ska vara den första generationen som sitter och poppar och spelar på datorer och bloggar i sweclockers och skrika åt betjäningen på ålderdomshemmet att internetlinan är nere och vi behöver blöjbyte !!

altså, det är sånthär som gör att man är stolt över att vara medlem på sweclockers x)

Permalänk
Medlem

själv e jag 41år o köttar ungdomar i q3 rocketarena.
e så roligt när dom diconnectar

grått hår ownz

Visa signatur

|| Förstärkare Amplifix || Högtalare Canton RC-L || Cambridge Audio Dacmagic || asrock 330||

http://www.minhembio.com/forum/index.php?s=dd15fd8c8426beaecf...

Permalänk
Medlem

STARCRAFT ffs hehe

Visa signatur

▪ 2500K @ 3,3 GHz - Sabertooth p67 - 8 GB 1600Mhz - 8800gt (7970inc) - 120 GB intel 320 + 500 GB WD black
▪ HP Probook 6450

Permalänk

Anno 1404 såklart.

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

Mitt tips är Armadillo Run
http://www.armadillorun.com/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shagy
Vaddå äldre har vi blivit gubbar nu då ??
Passa käften Jag spelar , klockar, härjar i krigspel , rymdspel, rollspel, arkadspel och lär upp min sexåriga dotter att bli datorgeek (hon spelar med mig mycket !
Häng inte efter och se dig själv som nån gubbe, raka av dig skägget och klä dig tidsenligt och handla en riktig speldator som du får råd av killarna här vart du ska beställa och vad den innehåller dom stoppar ihop det i en link åt dig så du trycker på beställ bara i stort sett ! Och sedan specifiserar du att du ska ha den färdig bygd, det har du råd med i våran ålder ! Sen drar du på stan och köper ett par fina spel ! Crysis är grymmt ! tränar dina reflexer och ögon ! Age of Conan för nostalgin och miljön ! Och sen för barnet i dig köper du Spore så utvecklar du ditt tankemönster och förståelse för naturen ! Lycka til och snåla inte på dom där 6-7 tusen kronorna du lever bara en gång och vi ska vara den första generationen som sitter och poppar och spelar på datorer och bloggar i sweclockers och skrika åt betjäningen på ålderdomshemmet att internetlinan är nere och vi behöver blöjbyte !!

Så jävla rätt

Visa signatur

#1 Workstation/Spel: AMD Ryzen 1700 | Asus B350 Prime | 16GB DDR4| MSI GTX 1080 Gaming X | Intel 500gb m2 SSD | FSP Aurum 750W 80+ Gold | Windows 10 x64 |

Permalänk
Medlem

Att ingen har rekomenderat Mass Effect, då gör jag det. Om du gillar, om ens lite, sci-fi, så som tex star wars filmerna, och rpg spel, så är detta det du ska ha, din dator bör klara detta.

Jag tänker inte beskriva spelet men ta en titt på gamereactors recenssion och avgör själv om spelet passar dig, allt jag säger är att jag instämmer med dem.

http://gamereactor.se/recensioner/14184/Mass+Effect/

Andra rekomenderade titlar är som tidigare nämt Fallout 1&2 (också rpg spel)
Om inte rpg så skulle jag rekomendera Half-life 2, + episode 1&2, bästa fps spelet hittills, recenssioner till de ovan nämda hittar du också på gamereactor.

Permalänk

Fan glömt att nämna WC2 ettan var väl också bra...vad jag kommer ihåg(?) länge sen man spela...har för mig att age of empires 2 var bra? några år sedan...

Visa signatur

-Sir, we are surrounded -Excellent, we can attack in any direction
Amd 2500+, 1gb, 500gb http://www.sweclockers.com/album/?id=4244

Permalänk

Ursäkta om jag tränger mig på men om du också vill lira med folk i din ålder så kika in dataspelsklubben OSG.

www.oldswedishgunners.se

Permalänk
Medlem

Company of heroes såklart!!

Visa signatur

| Lian Li PC-B25 | Intel core i7 920 2.6GHz | XFX GeForce GTX 280 1GB | Corsair 6GB 1333MHz | Corsair TX750W PSU | Samsung 7200rpm 750GB | Samsung 7200rpm 1000GB | Creative X-Fi Soundblaster |

Permalänk
Medlem

Om du inte har något emot att blir spelberoende skulle jag kolla in Anno 1404.

tre timmar känns som en kvart hehe. Alla jag vet som spelat det gillar det skarpt så det kan jag verkligen rekommendera

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av museo12
Äldre och äldre jag är 37 år.

Söker någon spännande strategi-spel att spela då och då på datorn. Ska helst inte gå för snabbt, lite avkoppling och trixande gillar jag. Gärna krigsspel, men inte ett måste. Går bra med rollspel också.

Har en ganska bra bärbar med 4 gig minne och ATI radeon hd 3450, 256mb. Men, det är ju knappast en speldator.

Ser framemot tips!

Company of Heroes

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Foetus
själv e jag 41år o köttar ungdomar i q3 rocketarena.
e så roligt när dom diconnectar

grått hår ownz

.Helt rätt.

Edit:

Känner igen mig ganska mycket, fast det handlar om ett annat spel, Counter-Strike.

När kiddsen frågar hur gammal en är och man svarar samt att man själv har ungar etc som sitter vid burken och spelar. Då tycker dom det oftast är häftigt men surar som tusan när dom åker på skotten.

Har väl med tankesättet att göra också....

Permalänk

Härlig tråd, och det värmer gott att se att folk rekommenderar spel som faktiskt är BRA. Då räknar vi iofs bort de vilsna stackare som tycker att något som kommit ur Bethesdas lokaler är bra...

Som så många andra skriver; Mass Effect, Heroes of Might & Magic 3 och 5, Fallout 1 och 2, Baldur's Gate 2, Neverwinter Nights 1 och 2.

Permalänk

Måste slå ett slag för Command & Conquer- Generals men då med expansionen Zero Hour, har spelat det hur många gånger som helst. Jättekul. Nått speciellt att nypa en Scud Storm med några sekunder kvar innan den kommer och förstör hela lägret.

Visa signatur

Dator 1: I7 4770K, 16 gb DDR3 1600MHz, Samsung Evo 840 Basic 250 gb SSD, Asus GTX 1080

Permalänk
Medlem

Hearts of iron 2
Går lagom snabbt och är så kul när man kommer in i det!

Visa signatur

System: Team Red

Permalänk
Medlem

Diablo 2 ska väl räcka några dygn också. Bra att ladda upp lagom till 3an om 1,5 år.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sweturbo
Att ingen har rekomenderat Mass Effect, då gör jag det. Om du gillar, om ens lite, sci-fi, så som tex star wars filmerna, och rpg spel, så är detta det du ska ha, din dator bör klara detta.

Jag tänker inte beskriva spelet men ta en titt på gamereactors recenssion och avgör själv om spelet passar dig, allt jag säger är att jag instämmer med dem.

http://gamereactor.se/recensioner/14184/Mass+Effect/

Andra rekomenderade titlar är som tidigare nämt Fallout 1&2 (också rpg spel)
Om inte rpg så skulle jag rekomendera Half-life 2, + episode 1&2, bästa fps spelet hittills, recenssioner till de ovan nämda hittar du också på gamereactor.

Mass Effect kostar 95 kr på megastore.se, sommarrea ya know Ska själv inhandla ett ex nästa vecka.

Visa signatur

Antec sixhundred, Corsair XMS3 4GB (2 x 2GB) 1600MHz DDR III 4gb pc12800, Asus DirectCU II GTX 570, Corsair TX 650w V2, Amd Phenom II 965 3,4 ghz, 1TB Samsung HDD + 250 gb hdd maxtor, Asus M4A87TD EVO, Samsung T220 22", Razer Deathadder, Razer Arctosa, Logitech Z-4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oskario
Mass Effect kostar 95 kr på megastore.se, sommarrea ya know Ska själv inhandla ett ex nästa vecka.

Lagom till att tvåan ska komma då

Permalänk
Medlem

Heroes 3, 4 eller 5! Turn baserat så inget stressande alls, ta all din tid i världen att lacha på, underbar atmosfär!

The Guild 2 är väl en rätt blandning av RPG och RTS men mest RTS där det är mycket micromanagement men inte så stressande då jag minns att jag prövade, rekommenderas också.

Permalänk
Medlem

europa univeralis 3 (med expansioner)
hearts of iron 3 (när det kommer)
cities xl (inte släppt än men verkar bli den första värdiga uppföljaren till sim city 4, inget jävla småskaligt trams som varit populärt på senare år)
football manager 2009
open transport tycoon deluxe
battlefield heroes

Permalänk

Nu kanske nån annan redan nämnt det, men Baldurs Gate 2 är fullkomligt lysande. perfekt att bara sjunka in i och mysa. Athkatla är den bästa spelstaden någonsin och karaktärerna är otroligt intressanta att få lära känna.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560