Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
fast du kan ju inte köpa den utan abonnemang o fast postadress i usa.

telia ahr ju satt sina 3Gs priser nu, o de verkar inte ha lärt sig nått från när 3G kom. de kör samma grej igen, erbjuder bara med svindyrt abonnemang. sätter en slang på att den snart kommer me billigare eller att den redan nu går att få med det, men att de inte skyltar med det, precis som förra gången.

Som sagt.. har kollat upp det här grundligt. Du kan köpa den i USA från At&t för 699 dollar utan abonnemang. Den är fortfarande låst till At&t men det är ju bara att låsa upp som vanligt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
telia ahr ju satt sina 3Gs priser nu, o de verkar inte ha lärt sig nått från när 3G kom. de kör samma grej igen, erbjuder bara med svindyrt abonnemang.

Varför skulle de ändra något? iPhone har ju varit deras storsäljare ett år i sträck.
Telia måste vara extremt nöjda med hur iPhone 3G sålt...

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tva
Varför skulle de ändra något? iPhone har ju varit deras storsäljare ett år i sträck.
Telia måste vara extremt nöjda med hur iPhone 3G sålt...

Jo, men de skulle sälja ännu mer om de hade haft lägre priser. Jag är en av dem som inte är beredda att betala så mycket överpris för en "banbrytande" telefon.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Piece of Cake
Jo, men de skulle sälja ännu mer om de hade haft lägre priser. Jag är en av dem som inte är beredda att betala så mycket överpris för en "banbrytande" telefon.

Gav dom bort dom gratis så skulle de säkerligen kunna "sälja" alla som Apple kunde få tillverkade. Fast dom skulle ju inte tjäna många spänn direkt.
Så du kan nog ge dig på att Telia räknat på om det skulle lönat sig med lägre priser så att de fått dig och ett antal andra som kunder. Nu har de inte räknat fram det som lika lönsamt som nuvarande modeller.
Det är ju bättre att tjäna 1000kr på 1000 kunder än 75 kronor på 10000 kunder.

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tva
Varför skulle de ändra något? iPhone har ju varit deras storsäljare ett år i sträck.
Telia måste vara extremt nöjda med hur iPhone 3G sålt...

ja, efter att folk insett att man inte behövde köpa deras iphone specifika abonnemang.

o visst är det bättre att tjäna 1000kr på 1000 kunder än 75 kronor på 10000 kunder som du säger, men ditt räkne exempel är ju lite extremt. det är ju bättre att sälja för 300 kr på 10000 kunder, än 1000 kr på 1000 kunder.

säger inte att man ska ge bort mobilerna, men lite lägre priser skulle man ju kunna ha. å andra sidan, nu öppnar de ju för konkurrenterna.

men har räknat lite på det, 150x24 = 3600 kr, vilket man skulle kunna säga är för själva telefonen, sen är ju resten rena datakostnader. så då äre ju kanske inte så farligt.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

BACK TO TOPIC!

Jag har kollat runt en hel del på egen hand nu också, och från vad jag har förstått är "TOP NOTCH" modellarna HTC Hero, iPhone 3G S, Samsung Galaxy.. har jag missat någon eller är det nån av dom här som inte passar in här?

Skulle verkligen uppskatta mer kommentarer,så jag kan bestämma mig.

Någon jämförelse kanske?

Är det någon som kan bekräfta att nya iPhone 3G S har problem?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ghiabi
BACK TO TOPIC!

Jag har kollat runt en hel del på egen hand nu också, och från vad jag har förstått är "TOP NOTCH" modellarna HTC Hero, iPhone 3G S, Samsung Galaxy.. har jag missat någon eller är det nån av dom här som inte passar in här?

Skulle nog slänga in Diamond 2 i din lista över "top notch" touch screen phones (även om jag personligen kommer att testa 3G S). Och om man kan tänka sig en telefon med hardware keyboard så Touch Pro 2 och N97:an.

Ska bli intressant och se Telenors och Tres "erbjudanden", borde inte dröja länge nu *håller tummarna*.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av exxoritas
jag har en iphone 3G till salue 16Gb ifall om du e intresserad..:P tänkte ta 5000 papp för den olåst med svenska menyer..

mvh

LOL. Fast det är klart, har man fått betala för sin iPhone tills man fått näsblod, vill man ju ha tillbaka en del av kostnaden.

Och än så länge finns det tillräckligt många mindre vetande som man kan lura.

Permalänk
Medlem

Funtar sj på att sälja min 8Gb upplåsta (kan gå till Telia o låsa upp så den håller sig upplåst) för 3500 lr så.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ghiabi
....

Är det någon som kan bekräfta att nya iPhone 3G S har problem?

Vad skulle den ha för problem?
Har haft min exakt en vecka nu och har kört den stenhårt, inga som helst problem har jag märkt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Agile
Vad skulle den ha för problem?
Har haft min exakt en vecka nu och har kört den stenhårt, inga som helst problem har jag märkt.

Hörde ba rykten om att den kunde bli Rosa o Batteritiden var sämre än gamla? o.O Men vad vet jag. iPhone hatare. lol

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros

Permalänk
Medlem

batteriproblemet verkar ju snarare bero på nya mjukvaran än nya hårdvaran, men 3.1 borde snart vara här me lösningen.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Och den luren som blev rosa var inbakad i ett helslutet fodral liggandes i en väska där det var redigt varmt tydligen.

Jag funderar på att byta bort min 3g mot en 3gs.. Meeen jag vill ju behålla mitt nuvarande telefonnummer som jag skaffade på 24 månaders bindningstid när jag köpte 3gn.

Nu har jag väl runt ett år kvar i bindingstiden på det abbet.

Nån som vet om man kan flytta över numret till ett nytt abb och fortsätta betala gamla abbet eller liknande?

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

går du till samma operatör så tycker man ju att de borde vara schysta o erbjuda det. men det är ju inte en självklar sak

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
går du till samma operatör så tycker man ju att de borde vara schysta o erbjuda det. men det är ju inte en självklar sak

Ah vi får väl se vad telia säger om saken så småning om antar jag

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk

Du kan ju köpa 3gs utan abonnemang om du har kvar bindningstid.. http://www.teliaiphoneblog.se/