Flytta en fil i taget, börja med den äldsta

Permalänk

Flytta en fil i taget, börja med den äldsta

Jag har tusentals filer som jag vill flytta från en katalog till en annan på samma dator. De ska flyttas en i taget med ca 10 sekunders mellanrum i turordningen äldst först.

Är det någon som vet ett program som fixar ovanstående?

Själva fördröjningen på 10s skulle man kanske kunna fixa med en schemaläggning i windows.

Edit: äldst fil hamnar också först när man sorterar på bokstavsordning, därför kan man bortse från det kravet.

Visa signatur

~ Proud member of Essingeleden Slalom Club ~

Permalänk
Medlem

Lär dig C# och gör ditt egna programm Läs http://www.csharp-station.com/Tutorial.aspx så klarar du det nog ganska fort

Permalänk

Filnamnen var visst i ordning så den äldsta filen hamnar också först när man sorterar i bokstavsordning. Borde förenkla en del...

Visa signatur

~ Proud member of Essingeleden Slalom Club ~

Permalänk
Hedersmedlem

En .bat-fil kanske?

@echo off if "%1" == "" goto fel if "%2" == "" goto fel for /f "usebackq delims==" %%i IN (`dir /a-d/od/b/s %1`) do ( echo Kopierar "%%~ni%%~xi" copy "%%i" %2 >nul PING 1.1.1.1 -n 1 -w 10000 >NUL ) echo Klar goto slut :fel echo Ange käll- och målkatalog :slut

Spara som till exempel "u.bat" och kör
u.bat <källkatalog> <målkatalog>

Permalänk
Medlem

Elgot spännande sätt att lösa 10 sec fördröjningen

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
En .bat-fil kanske?

@echo off if "%1" == "" goto fel if "%2" == "" goto fel for /f "usebackq delims==" %%i IN (`dir /a-d/od/b/s %1`) do ( echo Kopierar "%%~ni%%~xi" copy "%%i" %2 >nul PING 1.1.1.1 -n 1 -w 10000 >NUL ) echo Klar goto slut :fel echo Ange käll- och målkatalog :slut

Spara som till exempel "u.bat" och kör
u.bat <källkatalog> <målkatalog>

Funkar hur bra som helst - tusen tack!!!

Fast jag bytte ut "copy" mot "move" istället. Jag antar att det bara blir en ompekning då istället för ytterligare en skrivning om man hade använt copy+delete.

Visa signatur

~ Proud member of Essingeleden Slalom Club ~

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tino
Elgot spännande sätt att lösa 10 sec fördröjningen

Hehe, ett gammalt klassist bat-trick.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av fastforward
Funkar hur bra som helst - tusen tack!!!

Trevligt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tino
Elgot spännande sätt att lösa 10 sec fördröjningen

Det e ju wait-klassikern!

Så hade jag också löst det, bat-fil är enklast.

Visa signatur

AMD 7700X (EK 240mm AIO) | ROG Strix B650E-F Gaming | Gigabyte RX 6800 XT 16GB OC | Kingston Fury 32GB DDR5 5600mhz | Kingston Fury Renegade M2 2TB | Alienware AW2723DF 280hz