Vilken film såg du senast?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Jo men då måste det ju va kallt ute för är det 20-30 grader lär det väl inte komma något, sålänge de inte förångar vatten.

Jag antog att det var kallt när de gjorde det. Annars kanske de som sagt förångar vatten om något i dem är jäkligt varmt.

Visa signatur

DFI LanpartyUT nF4 Ultra-D (OCZ Tony's 704-2BTa BIOS) [color="blue"]|[/color] AMD Athlon64 San Diego 3700+ (KAB2E 0551) @ 285x10 (1.472V by CPU-Z) [color="blue"]|[/color] Kingston 2*512 PC3200 HyperX BH5 @ 2-2-2-10 1T (237.5MHz) [color="blue"]|[/color] POV nVidia GeForce 6800 GS (Core: 500 - Mem: 1230) [color="blue"]|[/color] Fortron/Source 550W (FSP550-60PLN) [color="blue"]|[/color] Antec Sonata Lifestyle Piano [color="blue"]|[/color] 3DMark2001 SE: 29481

Permalänk
Medlem

Vi hade i alla fall tur med vädret - igen. Kliniskt befriad från humor och otroligt trist!

http://kanonfilm.se/2009/06/24/vi-hade-i-alla-fall-tur-med-va...

Visa signatur

i7-4790K - ASUS Z97-PRO GAMER - EVGA 3080 Ti- Corsair RM850w - 32GB Corsair 2133MH - Corsair Hydro H100i - Define R5 - Acer XB321HK - Logitech G402 - Roccat Aimo

Permalänk
Medlem

Benjamin Button,

Skitrulle, men frugan ville nog inte se den där wrestlingfilmen

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem

The Haunting in Connecticut - 7/10

The Last House on the Left - 4/10

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

Knowing 8/10

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Korsordsguru

Che Part One/Two - Kul att någon gjort en film om Che, men så mycket mer än så var det inte. Intressant p.g.a. dess historiska innehåll. Sen vet jag inte hur historiskt korrekt den är. Båda delarna är baserat på böcker som Che själv har skrivit. 7/10

The Man From Earth - Halvintressant film som visar att det faktiskt går att göra något vettigt och tankeställande även fast man bara har en budget på några tusenlappar. Tycker att det fanns en hel del rum för förbättring ändå. 7/10

Coraline - Animerad film om en flicka som fastnar i en parallellvärld. Gjord som en barnfilm, men skulle jag sett den här när jag var 7 år gammal skulle jag haft mardrömmar i tre veckor efteråt. Tycker den var rätt rolig i hur den fångade världen som ett barn upplever den. Irriterade mig på att Teri Hatcher gjorde rösten till mamman, hennes ansikte dök upp i mitt huvud så fort jag hörde rösten. 7/10

Knowing - Halvkul idé till film men finns egentligen ingen logik i det som händer i filmen. Kunde inte låta bli att skratta rätt ut när Cage och barnskådisen gjorde den här "you and me forever bla bla"-grejen, så jääävla cheesy så det inte är sant. 5/10

Spider-Man 3 - Finns nästan inget värre än kategorin superhjältefilmer och den här filmen är inget undantag. Skulle nog vart betydligt bättre rulle om inte Tobey Maguire var med. Resten av skådisarna har jag inget att klaga på. Kul att se Topher Grace återuppstå från de döda. 6/10

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kom på att jag såg The Wrestler förut, tyckte den var rätt bra 7.5/10. Outrot när Springsteen börjar sjunga och eftertexterna börja rulla är lite magiskt, man får sig en liten funderare. Hade inte så höga förväntningar på filmen, trodde den skulle vara ganska annorlunda än vad den var men den överträffade helt klart förväntningarna.

Permalänk
Inaktiv

Twin peaks fire walk with me

8.5/10

Knowing

7/10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DaLys
Kunde inte låta bli att skratta rätt ut när Cage och barnskådisen gjorde den här "you and me forever bla bla"-grejen, så jääävla cheesy så det inte är sant. 5/10

Ja, jag avskyr sånna scener..

Permalänk
Medlem

Ytterligare en Stephen King-filmatisering: Dolans Cadillac. Betyget blir halvskaplig

http://kanonfilm.se/2009/07/05/dolans-cadillac-soppa-pa-en-sp...

Visa signatur

i7-4790K - ASUS Z97-PRO GAMER - EVGA 3080 Ti- Corsair RM850w - 32GB Corsair 2133MH - Corsair Hydro H100i - Define R5 - Acer XB321HK - Logitech G402 - Roccat Aimo

Permalänk
Medlem

The Taking of Pelham 1 2 3

10/10

Travolta och Denzel Washington spelar riktigt bra i den här filmen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Jo men då måste det ju va kallt ute för är det 20-30 grader lär det väl inte komma något, sålänge de inte förångar vatten.

Behöver ju inte vara vattenånga heller. Dom kanske har något sorts stämband som drivs av, istället för luft som oss, typ discoröksgas. Tänkte faktiskt också på det där med att det kom rök när dom snackade. Men men

Visa signatur
Permalänk

De Skoningslösa 7/10 Faktiskt lite sämre än jag minns den.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NysoO
Behöver ju inte vara vattenånga heller. Dom kanske har något sorts stämband som drivs av, istället för luft som oss, typ discoröksgas. Tänkte faktiskt också på det där med att det kom rök när dom snackade. Men men

Då är ju frågan varför de skulle pysa ut diskogas

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Arlington Road - 7/10

En Collegeprofessor (Jeff Bridges) börjar tro att sin nyinflyttade granne (Tim Robbins) är en terrorist. Trevlig 90-talsthriller som var bra överlag, få saker jag störde mig på, härligt slut

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk

Fanboys - Gillar man Star Wars gillar man troligtvis denna, annars kanske den inte är så tilltalande.

Visa signatur

ASUS B450-f gaming||AMD Ryzen 3600||16Gb ram@3GHz||RTX 3080 10Gb||Dell S2721DGF||Logitech G305

Permalänk
Medlem

12 (2007) 8/10

Baserad på 12 Angry Men, har väl kanske lite mer att säga än originalet men det kändes ändå som att den var i stort sett likadan. Tycker dock att den fortfarande är sevärd trots att man har sett originalet.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem

Born To Fight, en synnerligen underhållande thailändsk actionfilm med inslag av Tony Jaa och hejdlösa stunts.

http://kanonfilm.se/2009/07/06/born-to-fight-sport-som-vapen/

Visa signatur

i7-4790K - ASUS Z97-PRO GAMER - EVGA 3080 Ti- Corsair RM850w - 32GB Corsair 2133MH - Corsair Hydro H100i - Define R5 - Acer XB321HK - Logitech G402 - Roccat Aimo

Permalänk

Curse of the Golden Flower. 6/10 Ganska bra men inte i närheten av hans andra filmer.

Permalänk
Medlem

The Hangover - 8/10 - Den får en åtta på grund av att jag tycker att i vissa lägen är lite överspelad (ex. kinesen, bakluckan), ni som sett den vet vad jag menar. I övrigt, hysterikt bra (läs rolig film).

Visa signatur

HAPPY TIMES!

Permalänk
Medlem

My Bloody Valentine 3D - 3/5
Ännu en halvtaskig remake/revival. Pluspoäng för att jag nästan tog mig igenom hela i 3D-läget. Man blev dock lite snurrig i ögat framåt slutet, så jag slog om till 2D istället.
Bra splatter, onödigt våld och omotiverad nakenhet. Allt en slasherfilm behöver.

Permalänk
Medlem

Angels and Demons, inte alls lika bra som boken.

Permalänk
Medlem

Evil Dead 2 och 3. Såg första för ett tag sedan och vad ska man säga. Filmerna verkar bli oseriösare och i princip driva med sig själva ju längre i trilogin man sett. Att titeln som kommer upp i början av tredje filmen lyder något i stil med "Bruce Campbell VS. Army Of Darkness" säger väl en hel del. Bra skit. Det negativa är väl att man oftast brukar börja kvällen med komedi och sedan gå över till något seriösare, här är det tvärt om men det fungerar nog bäst så.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk

Yes Man - Jag ska också börja säga Ja till allt. 3/5

Visa signatur

stay true to yourself and stay the course

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ang3r
Benjamin Button,

Skitrulle, men frugan ville nog inte se den där wrestlingfilmen

Om du menar The Wrestler så är det ingen Wrestling-film direkt, precis lika mycket drama som Benjamin Button, lite svårare bara.

Senaste jag såg var nog Streets of blood, http://www.imdb.com/title/tt1203523/

Var nog en av de sämsta filmerna jag sett, helt katastrofal.. skådespeleriet var ett skämt, t.om från Sharon Stone som brukar vara helt ok. 2/10 eller nåt.

Visa signatur

Dator: Antec P183, ASUS M4N72-E, AMD PhenomII X4 940 3GHz BE, 4GB DDR2, Gigabyte GeForce 260+
Kamera: Canon 80D, 10-22/3.5-4.5, Tamron 90/2.9 Macro, Speedlite 430EX II
Media: Playstation 4, Google Nexus 6p

Permalänk

The Day the Earth Stood Still - 4/10. Känndes aldrig som att filmen riktigt lyfte eller blev intressant, fick inte alls någon medkänsla för de olika karaktärerna.

Nej detta var en av de sämre filmerna jag sett det senaste.

Visa signatur

ASUS B450-f gaming||AMD Ryzen 3600||16Gb ram@3GHz||RTX 3080 10Gb||Dell S2721DGF||Logitech G305

Permalänk
Medlem

Brüno - 10 / 10

Min kärlek till Sasha Baron Cohen kanske gör att jag är lite mer generös än jag borde vara i betygsättningen, men jäklar vad jag garvade! Helt underbar, gillade man Borat kan man inte annat än gilla denna ännu mer. Trodde det skulle vara more of the same, men icke, och plus i kanten för att trailern till filmen inte alls avslöjar särskilt mycket.

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem

Coraline
Riktigt bra film. 8/10
Tips på liknande filmer?

Permalänk
Medlem

Var ett tag sen jag såg dessa filmer så jag skippar kommentarer.

Lilja 4-ever - 8/10

Wall Street - ?/10

Bullitt - 8.5/10

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

Evangelion 1.11 You Are (Not) Alone - 9/10
http://www.imdb.com/title/tt0923811/

En remake men jävlar vad bra dom har gjort det.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.