Permalänk
Medlem

har en Lenovo x60 tablet (skoldator) helt underbar liten maskin tbh... inte direkt något prestanda monster men perfekt att använda som media dator att spela musik med och filmer till tv'n

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blaxxor
Är Lenovo som köpt IBM bara för att vara petig

Har själv en Lenovo T60. Kan inte klaga på nåt

hehe dom köpte inte IBM bara IBM's pc-tillvärkning's del

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Har en HP DV3550 och en LG X110.

Permalänk
Medlem

HP TopKvalitet min NC6000 har hållt i 5-6 år tror jag nu och laptopen i sig 2 år

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av norrby89
har en Lenovo x60 tablet (skoldator) helt underbar liten maskin tbh... inte direkt något prestanda monster men perfekt att använda som media dator att spela musik med och filmer till tv'n

hehe dom köpte inte IBM bara IBM's pc-tillvärkning's del

2004 köpte lenovo IBM:s pc-tillverkning för 1,25 miljarder dollar, 650 miljoner betalades kontant och resten med aktier i företaget, vilket gav IBM 18,9 procent av aktierna.
Som en del av Lenovos köp av IBM Personal Computing Division. Sedan dess har IBM stadigt sänkt sitt ägande i Lenovo. I juli 2008 IBM aktieinnehav gick under 5%.

Permalänk
Medlem

Vem fan har 650 miljoner i fickan

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Medlem

Fujitsu Siemens i sig.

Det enda som jag inte gillar är batteritiden och tangentbordet, prestandamässigt riktigt prisvärd för de 6000kr jag la ut på den. Speler lätt upp en full-HD film via DVI-HDMI med optiskt 5.1 ljud. blåtand och 3G skulle varit najs, men man kan väl inte få allt.

Kvalitetsmässigt är den faktiskt riktigt schysst, tyvvär så hade FSC lagt dit ungefär 10 olika apps, en för varje specialfunktion (webcam, shortcut keys, fancontrol, ambient light sensor...) vilket tog upp allt för mycket utrymme i systray. Nu har jag slängt in Windows 7 RC1 på den dock, och det fungerar prima.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 9 5900X | RAM: 32gb Corsair Vengeance RGB 3600mhz CL18 | GPU: Gigabyte RTX 2080 Windforce | Mobo: Asus X570-E Strix | Lagring: 3TB NVMe SSD | PSU: Corsair HX 750i | Chassi: Fractal Design Meshify 2 | Kylning: Corsair HydroX custom loop CPU+GPU

Permalänk

Jag har flera, dock röstade jag Dell ovanför eftersom den låg först i listan

Iallafall, har två Dell Inspiron 6400. En med nvidia grafik, den andra med Intel grafik och båda två suger lika mycket. Den med Nvidia grafik (7300 go tror jag) har givetvis bättre prestanda i spel (den andra kan faktiskt inte starta endel spel alls) men annars är de likvärdiga. Dock överhettar båda två - även om de står "i luften" på ben. Hårddisken har totalhavarerat i en av dem. De har också en benägenhet att stänga av sig helt utan vidare, trodde först det var pga överhettning, men efter att ha installerat "Dell fan control" visar det sig att det kan hända även när temperaturen är "normal". Kommer ej köpa fler Dell bärbara eftersom båda två visar samma symptom och Dell support har inte lyckats fixa det.

Har en FS Amilo ett eller annat (liten händig med ~10" skärm). Fungerar klockrent, dock är den inte alls lika snabb/kapabel som Dell maskinerna - dock heller inte att vänta sig då den har mindre RAM och processor. Inga problem med överhettning, inte ens när den stått i bilen mitt i solen några timmar.

Slutligen en Lenovo N100 (el. liknande) som är den bästa utav allihop. Likvärdig konfiguration som Dell maskinerna (C2D, 4GB ram) men med bättre grafikkort och skärm (tar upptill 1400x upplösning eller så). Heller inga problem med överhettning och har diverse gimmicks som de andra inte har, så som inbyggd kamera, fingeravtrycksläsare etc. Dock dog batteriet på denna rätt snabbt, men det var tydligen ett känt fel eftersom jag fick det utbytt på garanti.

Framtida köp blir definitivt Lenovo.

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk
Medlem

Dell Vostro 1500 (C2D T7300, 8600M GT 256MB GDDR2, 4GB 667Mhz, BT, 2MP kamera och n-draft).
Mkt nöjd, inget fel på den ännu och har använts ganska flitigt..
Inte haft ngn kontakt med support så inget utlåtande om dom.
Leverans och logistik - VG!
Ja finns inte så mkt att säga grymt nöjd med byggkvalitén som sög i min första laptop en Acer 5024.
Skulle absolut kunna köpa en Dell igen.

/Kicken

Visa signatur

| Live long and prosper |
MBP 13" Retina early 2015 (config. 2.6Ghz Haswell, Intel Iris 5100, 16GB RAM, 256GB SSD)

Permalänk
Medlem

Dell Inspiron 1525 och använder HDMI flitigt på den mot en fullHD samsung 40 tum, fungerar klockrent. Använt även andra Dell bärbara och fungerar jätte bra.

Supporten är klockren, får alltid den hjälpen man behöver och man slipper skicka in datorn för små problem då supporten gärna guidar dig och man kan öppna datorn med dem via telefon för att försöka fixa problemet utan att skicka in den för små problem.

Dell har alltid fungerat klockrent alltid för mig, även deras XPS serie fungerar klockrent i spel utan att man behöver klaga på överhettning, visst kommer det folk som klagar på det men då sitter dem eller ligger i sänger och täpper till alla luft hål och klagar, men använder man datorn som man ska så är allt OK.

TOPP betyg för Dell märket och den fantastiska supporten.

Visa signatur

Chassi: Fractal R6, Intel 8700K, SSD 2 x 256GB , Asus Z370-F, MSI RTX 3080 Trio X , 16GB Vengeance ,Corsair HX 750w, G900, G35 & G19 & Acer XB271Hu.
Inet.se fraktfritt

Permalänk
Medlem

Macbook unibody 13.3" nu men skulle jag köpa en bärbar med windows igen så skulle det bli en av Hp´s professionella serier och inte över 14.1"

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk
Medlem

Nu börjar det ordna till sig, men kom igen, jag vet att det finns många många fler bärbara på forumet

Permalänk
Medlem

Kan man inte lägga till En till Omröstning om vilket betyg den ska få ?

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nickhe
Kan man inte lägga till En till Omröstning om vilket betyg den ska få ?

Vore ju en härlig tanke att dels kunna välja märke och sen kunna gradera mellan tex ett och fem, men det får du ta med en mod om framtida omröstiningsegenskaper

Permalänk

Jag har två, en Alienware (släpbar) på 3,5 kg och en HP (transportabel) på 2,1kg

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
Så nu är det bara Dell.

Synd att HP har ett så starkt grepp om bredbandsabonnemang så många tvingas till just dem.

HP och bredbandsabonnemang? Nu hänger jag inte med för fem öre?

Jag har för övrigt en 17" HP som jag är riktigt nöjd med.

Permalänk
Medlem

Har en Packard Bell EasyNote (nått modellnummer sen också men pallar inte leta), trott eller ej så funkar den faktiskt väldigt bra för slanten jag gav för den och har bara dött av överhettning en gång då jag råkade stoppa upp täcket i utblåset när jag låg och titta på film. (detta apropå jag läst att Packar Bells datorer har haft problem med överhettning)

Visa signatur

Neon
Citera mig om du vill ha svar!

Permalänk

Har en HP 6756 och ytterligare en likadan finns inom familjen samt en HP 6167. Inget problem med någon av dessa.

Visa signatur

HP Pavilion dv6756eo > Core 2 duo T7250 > 2 gb 667Hz ram > 250 Gb 5400 rpm Hdd > Geforce 8400 M GS 256 mb

Permalänk
Avstängd

HP/COMPAQ

Permalänk

Har en HP som jag fått gratis Rätt kass skärm dåligt ljudkort dålig batteritid Ruttet bios knappt några möjligheter att ändra inställningar själv m,m Skulle absolut inte blivit en HP om jag betalat den själv

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Medlem

Annan: En Packard Bell Tycker den är rätt skjyst men kanske inte den snyggaste. 2 år gammal. Skitkasst batteri. Varit det sen jag köpte den, håller knappt en timme.

Permalänk

ja kör en Toshiba Satellite A300-1K5, har inget att klaga på alls ganska ny dock men är helt nöjd än så länge.

Visa signatur

Awaken Mustakrakish the Lake Troll
5950x, 3090 FE

Permalänk

Lenovo Thinkpad X61s, är missnöjd med min dator då den gått sönder två gånger på 1.5 år. Servicen var också bristfällig, trodde att jag skulle få mycket bra service m.t.p det höga preciset ( i förhållande till prestanda). I framtiden kommer det inte bli lenovo igen, ev. blir det en asus eller DELL.

Permalänk
Medlem

Dell Studio XPS 16

Helnöjd med datorn förutom att den blir lite varm, jag köpte därför en "kylplatta" som fungerar helt ok.

Visa signatur

Where is my 3080?!

Permalänk
Medlem

Sitter själv med en HP 6715s som nu lämnat in handduken efter snart 2 och ett halvt års tjänstgöring. Datorn har blivit utsatt för de mesta smällar och har flyttats fram och tillbaka mellan skola, jobb och hem så gott som varje dag. Det enda som varit av dålig kvalité var strömdosan, bytade denna till en lite större modell som hållt mycket bättre.

Kommer definitivt bli en HP igen efter att ha upplevt supporten hos många av konkurenterna.

Visa signatur

"There is no reason for any individual to have a computer in his home." - Ken Olsen

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av norrby89
har en Lenovo x60 tablet (skoldator) helt underbar liten maskin tbh... inte direkt något prestanda monster men perfekt att använda som media dator att spela musik med och filmer till tv'n

hehe dom köpte inte IBM bara IBM's pc-tillvärkning's del

Ah! ITG skräp tablet
Själv har ja en T60, hur nöjd som helst

Visa signatur

Lappen: HP DV6 | Turion II P520 | 4Gb | HD5650 | 640Gb | 15.6" | LG 22" | Razer Deathadder + Arctosa

Permalänk
Medlem

Nu börjar det ordna till sig i listan, in med flera!

Permalänk
Inaktiv

Har 6 Lenovo/IBM thinkpads och älskar dom alla, har en ultraportabel X61 , en T60p för att det är den sista paddan med IPS-panel (sinnesjukt bra jämfört med TN), en T61 som fil/print/web/mail/rdp/ server och en reserv t42 om servern går ner eller nån polare måste låna en holk, en t61p i en Lenovo advanced mini-dock ansluten till 2 skärmar för krävande prylar som virtuella maskiner el photoshop och sist en x200 tablet för att skoja runt med i tablet-läge.

Sjukt nöjd med alla holkar och använder nästan alla dagligen förutom T42an som mest är en reservmaskin. Dom få gånger man behövt kontakta supporten har de löst sig direkt, senast fick jag ett nytt batteri eftersom jag tyckte de gamla höll laddningen lite dåligt, kom med bud på 2 dagar från Holland, klart bra service.

Nu drömmer man bara om en riktigt lätt x200s på 1,1kg med 1440x900 i skärmupplösning men de får vänta tills jag hittar en fin begagnad eller Dustin har jätte-rea när x210:an kommer.

Permalänk
Medlem

Har för några dagar sedan köpt en HP Pavilion dv3-2050eo

Var från början mycket skeptisk till en HP efter en hel del problem med dem vi använda i gymnasiet, men måste säga att efter några dagars använde av datorn så är jag mycket nöjd, HP verkar ha bättrat sig dem senaste 5-6åren=)

En underbar "All-Around" dator. känns som man i vanliga fall antingen får välja mellan en "speldator"(prestanda), "Arbetsdator"(mobilitet, batteritid osv) eller en "multimediadator"(hdmi utgångar, fjärkontroller och allt sådant)

Den här har det bästa från alla världar light.
Spel funkar utmärkt så länge du inte ska spela dem senaste prestandaskrytspelen på högsta upplösning, den är hyfsat lättviktigt och batteritiden är om du frågar mig över genomsnittet. Den är stilren, har alla gadgets som fingeravtrycks-scanner, HDMI-utgång, bluetooth, fjärkontroll, DVD-brännare osv.
ända negativa jag hittills upptäck är att den blir aningen varm om man sitter med den i knät.

Är man villig att lägga drygt 10k för en all-around dator att leka runt med kan jag rekommendera den varmt. (Hoppas jag fortfarande kommer säga att jag rekommenderar den efter några månaders användande^^ )

Visa signatur

DATOR: X570 Auros Elite, Gigabyte RTX 3080 Gaming, Ryzen 5 5600X, 16GB DDR4, 256&512GB(SSD)+ 1TB(NVMe) + 4TB(HDD), Acer Predator X34P
BÄRBAR: Surface book 2
MOBIL: Galaxy S21 Ultra

Permalänk
Inaktiv

Jag har en gammal IBM som står och kör musik 24/7, En FSC som jag spelar på lite då och då samt en HP som jag kör som mediecenter.

Permalänk
Medlem

Toshiba Satellite Pro i sign.
Funkar kanonbra trodde det var fel på interna disken men efter noggran koll visar det sig att så var inte fallet.
enda som jag stör mig på är fläktljudet som är högljudt samt att enterknappen inte är som vanligt.
Annars andas datorn kvalitet. Inte illa då den gick för 4444:- siba kampanj.

Hp 530 i sign.
tyst men rätt slö kör ubuntu på den inte mycket att anmärka på
fungerar men är ingen vidare prestanda (gör det den skall)

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB