Permalänk
Medlem

Online hårddisk med Google

För några månder sedan så stod det i många IT nyheter om att Google troligen hade en tjänst för onlinelagring på gång. Typ att man ska kunna spara filerna till en mappad nätverksenhet eller liknande och så har man alla viktiga filer hos google. Är det någon som har hört nåt mer om det? Tycker det har varit väldigt tyst på den fronten nu.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem

Ja skulle iaf inte spara några viktiga filer hos google. Iaf inga affärshemligheter eller sådant

Visa signatur

Primär Dator: Asus Sabertooth Z97 Mark 2/USB 3.1 | Intel Core I7 5775C | 32GB RAM (DDR3 1600MHz) | Nvidia Geforce GTX 1070 (Asus Strix) | Corsair HX750i 750W | Fractal Design Define R5 | 3,5TB SSD + 3TB HDD + 64TB NAS + 36 TB Backup | Asus Xonar Essence STX II | Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag hittade en länk i en annan tråd här i forumet för ett tag sedan, dock erbjuder de 'bara' 200MB gratis, men det fungerar mycket bra enligt mig.

https://secure.datahotellet.com/?service=order

Efter att man skapat ett konto där så kan man mappa upp en nätverksenhet och efter behov flytta över backuper, krypterade dokument eller liknande.

Dock vet jag inte om du sökte en liknande tjänst, eller om det var information om googles dito du sökte.

Visa signatur

XFX 500W, ASUS P5K-E/WIFI-AP, E6600@3,0GHz, Corsair PC6400 XMS2 XTREME 3GB, XFX HD7870
"Elementet är helt orelevant, ta i chassiet. Det är chassiet och delarna i som du vill ha samma laddning som, för jag antar att du inte ska bygga element? " - elklazor 2014

Permalänk
Medlem

Tack, nej jag var mest nyfiken på googles satsning eftersom jag startk gillar google. Med tanke på hur mycket tjänster de erbjuder gratis och att t.ex. lagringsutrymmet på gmail för närvarande är upp i 7336MB, så skulle jag tippa på att en lagringstjänst för filer skulle kunna innebära väldigt många GB i gratis lagring.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem

storegate kanske är något som passar? 2Gb gratis
/Wiinis

Permalänk

Eller varför inte köra på google: use gmail as storage
http://www.google.com/search?q=use%20gmail%20as%20storage

Finns massa applikationer som gör det möjligt. Använd det dock inte med ditt vanliga gmail-konto då det (i alla fall när jag testade) skapas en massa mail som innehåller datat.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag skulle aldrig lägga upp filer till Google. Dom snokar igenom allt man har... Dom sparar allt du söker tex... Och bygger upp en profil kring din IP och dator, hur dom tror du är som människa.

Fast detta är ju vad jag tycker. Jag tänker inte stoppa dig utan tex rekommendera dig det Pzyber sa, att inte lägga inte upp några viktiga dokument angående affärer

Permalänk
Medlem

^ känns som att dom borde ha miljontals anställda bara för att ha tid att göra det där, om de nu skulle göra det

Vad tjänar de på det?

Permalänk
Medlem

varför inte använda sig av dropbox som är bäst i sin klass. har använt denna typ av tjänst i många år och fungerar super.

Visa signatur

Intel Core i9-10850K
2x1TB Samsung 970 EVO Plus
G.Skill 64GB (4x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo C
NZXT Kraken X73 / 360mm
Lian Li PC-O11 Dynamic / Tempered Glass

Permalänk

Bilder åker upp på Pici för det är en lätt host att dra upp lite bilder man vill visa och som inte är för personliga. är det filer så har jag kört på MSN eller usbminne. har inte i behov av det sen så är det inte säkert att ladda upp för stora filer eller känslig information man vet aldrig om man är avlyssnad eller om någon får tag i informationen och om den verkligen raderas när man väljer att göra det. ligger sparade på många datorer runt om i världen.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av linglof
varför inte använda sig av dropbox som är bäst i sin klass. har använt denna typ av tjänst i många år och fungerar super.

Dropbox verkar ju vara bra, men jag är väldigt snål av mig och vill ha så mycket utrymme som möjligt gratis Ett par GB räcker inte långt. Hade Google kört igång med sin tjänst, så hade det varit minst 10GB gratis, säkert mer.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem

Ingen som vet om det finns något liknande dropbox fast opensource?
Helst med lokal kryptering innan filerna åker upp på servern oxå.