Vad lyssnar du på för musik?

Permalänk

Vad som helt så länge jag får sjunga med
Sjunger och låter nästan hela tiden jag lyssnar på musik

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

Hur tänkte du när du gjorde listan? Blandat helvilt.

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Axne^^
Hur tänkte du när du gjorde listan? Blandat helvilt.

Vad mer är galet än Metal och punk? Lyssnar mest på metal och techno/trance så har ingen större koll på resten. Grejen är ju att man bara får ha 10 alternativ också.

Iaf var det som jag trodde, metal gäller för de flesta Swecare.

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Har gått från hårdrock-->Techno-->Trance-->Hardstyle nu på ca 5 års period hehe.

Visa signatur

1. Core i5 q6600, r280x, 4gb ram ddr3, 22tum benq widescreen.
2.P4 3.2ghz(zalman kylning) ,19" skärm crt hundai med mer.
4.Commodore 128!

Permalänk
Medlem

Man kan inte BARA lyssna på en sorts musik, fungerar inte i längden.
Speciellt inte när man är så inbiten och börjar sortera även hårdrock.

Hur bra det än är tröttnar man på samma sorts ljud, precis som man tröttnar på att äta samma mat.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk

tycker det trycks in lite väl stort spann i vissa kategorier...
men blir mest hardcore/hardstyle här

Permalänk
Medlem

Rätt och slätt allt =]

Men det drar mest åt metal och rnb.

Visa signatur

Citera så får du svar :)

Permalänk
Medlem

Black och Deathmetal. Men även en hel del folk, trash och progressiv metal.
Listor finns på Last.fm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NickePicke
Vad mer är galet än Metal och punk? Lyssnar mest på metal och techno/trance så har ingen större koll på resten. Grejen är ju att man bara får ha 10 alternativ också.

Iaf var det som jag trodde, metal gäller för de flesta Swecare.

Pop och schlager är definetivt värre. Pop är jävla brett, schlager är det inte...

Permalänk
Medlem

Mest 70-80 tals hårdrock såklart

Visa signatur

P8Z68-VPro - i7-2600K - H80 - Gigabyte 670 Windforce - Force GT120 - WD Black 2Tb @ Raid 0 - Samsung 12X BD-R - HX 850 - Lancool K62 -

Permalänk
Medlem

Skönt att se att det inte är mycket mainstream på forumet
Själv lyssnar jag på Trance och House

Visa signatur

Win 7 x64 | Intel Core 2 Duo E6750@2.66Ghz | Gigabyte GA-P35-DS3R | Corsair 4096MB XMS2-6400 | Radeon HD4850 512MB | Creative X-FI ExtremeMusic | 2TB HDD | Hiper 580w | Sunet 100/100

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ricke90
Skönt att se att det inte är mycket mainstream på forumet
Själv lyssnar jag på Trance och House

54% röstade på metal. Är inte det mainstream?

Visa signatur

Skaparna av Crysis är tre turkiska bröder.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Greywolfer
54% röstade på metal. Är inte det mainstream?

Metal är inte mainstream.

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loaded
Metal är inte mainstream.

På forumet är det ju mainstream, men om du med mainstream menar de populära genrena i dagens musik rent allmänt så har du rätt.

Visa signatur

Skaparna av Crysis är tre turkiska bröder.

Permalänk
Medlem

Lyssnar på det mesta som jag anser är bra.

Blir dock mest Black/Death Metal och Power Metal.
Heavy Metal är inte fel ibland heller, chipmusik passar alltid bra och gamla soundtracks till megaman är mumma!

Klassisk musik, är faktiskt bra (:O) men då ska det vara såhär: http://open.spotify.com/track/28RO5oP23oQ2Jxud6iby7q

Äldre hiphop innan det blev överproducerat är också bra.

Drum & Bass kan jag också sitta och lyssna på.

Lyssnar på det mesta som jag anser är bra. Fast eftersom jag tycker att (nästan) all death metal är bra så blir det ofta det.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem

Om min last.fm ser ut såhär:
http://www.last.fm/user/drstoopid?setlang=en

Hur borde jag då rösta?
Jag tycker att det är lite tråkigt med den här pollen dels för att alternativen är brutalt dåliga och för att det, som jag tycker det ser ut som, bara är folk som till största del lyssnar på metal, hiphop eller trance/hardstyle som kan rösta.

Av alternativen som finns är det ju Pop som stämmer bäst in på mig, men röstar jag det så kommer jag också ansluta mig till genren schlager vilket känns väääälidgt out of line... Att rösta övrigt går ju men isåfall så är ju pollen helt onödigt, då kan man ju lika gärna skriva vad man lyssnar på och skippa pollen helt... Ett rock-alternativ kanske skulle sitta fint? Eller kanske dela på Pop och Schlager?

Nog med whine, men det jag (tror) jag försöker få fram är att sånna här polls inte funkar, då genrer som metal, pop och rock är alldeles för breda. Ska man gå in djupare i genrerna så får vi istället en poll med 400 alternativ, och det kanske inte heller är så kul...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DrStupid
Om min last.fm ser ut såhär:
http://www.last.fm/user/drstoopid?setlang=en

Hur borde jag då rösta?
Jag tycker att det är lite tråkigt med den här pollen dels för att alternativen är brutalt dåliga och för att det, som jag tycker det ser ut som, bara är folk som till största del lyssnar på metal, hiphop eller trance/hardstyle som kan rösta.

Av alternativen som finns är det ju Pop som stämmer bäst in på mig, men röstar jag det så kommer jag också ansluta mig till genren schlager vilket känns väääälidgt out of line... Att rösta övrigt går ju men isåfall så är ju pollen helt onödigt, då kan man ju lika gärna skriva vad man lyssnar på och skippa pollen helt... Ett rock-alternativ kanske skulle sitta fint? Eller kanske dela på Pop och Schlager?

Nog med whine, men det jag (tror) jag försöker få fram är att sånna här polls inte funkar, då genrer som metal, pop och rock är alldeles för breda. Ska man gå in djupare i genrerna så får vi istället en poll med 400 alternativ, och det kanske inte heller är så kul...

Överlag mycket trevlig smak!
Min last.fm: http://www.last.fm/user/olegh

Och jo, metal är löjligt mainstream bland yngre män, i synnerhet. Utan belägg för det tippar jag att mååånga lyssnar på det för att det är a) häftigt, och b) alla polarna gör det.

Permalänk

Man skulle nog kunna sammanfatta det enklast med "Heavy metal". Det är det som är grunden (Sabbath, Priest osv.), sedan lyssnar jag på lite allt möjligt och snöar in mig lite på något område med några månaders intervall. För några år sedan var det Doom, senaste året har det varit mycket Technical Death. Under de senaste månaderna så har jag börjat lyssna lite mer på 70-talsrock också (Mountain, Kansas, Cheap Trick).

Klassisk heavy metal/NWOBHM/teknisk death/melodisk death/bitpop/power metal/70-talrock/pop, ordnat efter popularitet hos mig.

Tyvärr så lyssnar jag dock bara 2-3 timmar i veckan.
Jag vågar absolut inte länka till min last.fm-sida, efter en del missöden (satte på en spellista som av misstag spelade i 15 timmar) så har jag några artister extremt högt, vilket gör statistiken värdelös för alla utom mig själv (som vet vilka artister jag kan räkna bort).

(Förövrigt finner jag att man utan vidare borde kunna dela upp det i heavy metal (vilket inkluderar (melodisk) death/black, som trots allt är subgenreer) respektive pop/rock).

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Man kan inte BARA lyssna på en sorts musik, fungerar inte i längden.
Speciellt inte när man är så inbiten och börjar sortera även hårdrock.

Hur bra det än är tröttnar man på samma sorts ljud, precis som man tröttnar på att äta samma mat.

Eh, börjar sortera även hårdrock? Skämtar du? Hårdrocken är antagligen den bredaste kategorin, betydligt bredare än exempelvis pop eller rock (som är mer låsta). En person som lyssnar på hårdrock/heavy metal kan utan vidare ha en musiksmak som är betydligt bredare än den som påstår sig lyssna på "allt".

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Eh, börjar sortera även hårdrock? Skämtar du? Hårdrocken är antagligen den bredaste kategorin, betydligt bredare än exempelvis pop eller rock (som är mer låsta). En person som lyssnar på hårdrock/heavy metal kan utan vidare ha en musiksmak som är betydligt bredare än den som påstår sig lyssna på "allt".

Haha, du anser att du är rätt person att dömma som är den som lyssnar på "hårdrock" och uppenbarligen inget annat?

Jag vill verkligen skippa fördomar (som tyvärr följande är) men överlag så tycker jag att just hårdrockare brukar vara de som är minst öppna för annan musik... Ni står där med era maidentröjor och långa hår och headbangar till samma gamla band i 20 år...
Men om nu hårdrock är så brett, snälla, ge mig exempel på band som skiljer sig så mycket från mängden av hårdrocksband det finns. Nu menar jag inte metalband utan just s.k "hårdrocksband". Jag säger inte att det inte finns (en viss) variation inom hårdrock men att den skulle vara bredare än genrer som Pop och Rock är ju bara för roligt, med tanke på att mer eller mindre all musik kan fösas in i de 2 grupperna...

Sen ber jag om ursäkt till alla "metalheads" som faktiskt har en bredare musiksmak och inte bara sitter insnöade på samma genre hela tiden, för jag klankar nämligen inte ner på er även om det kan se ut så. Även inom metal finns det massor med kvalitet och variation, men man ska ändå vara öppen för annan musik!

Det viktigaste är ju såklart att man lyssnar på det som man själv tycker låter bra, men samtidigt så får man ju ha lite självdistans och inse att ifall man bara lyssnar på hårdrock så har man inte särskilt bred musiksmak.

Och om ni nu anser att bevisbördan ligger på mig så slänger jag med glädje ihop en indiepoplista eller liknande för att visa bredden!

Permalänk
Korsordsguru

Mestadels all sorters rock med betoning på klassisk rock och hårdrock men inte så mycket av hela metal-genrern.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Mest metal (death, black, thrash, power, gothic, progressive, industrial, folk, viking, grind etc.), mycket tv-spelsmusik och animesoundtracks blir det också. Har även börjat gilla lite äldre band, t.ex. Dire Straits, Rush och Uriah Heep. Jag gillar också en del Hip-hop (typ Looptroop) och har ingenting emot psykadelisk elektronisk musik eller trance, även fast jag sällan lyssnar på det.

Just nu lyssnar jag på ett ukrainskt black metal-band som heter Drudkh, det kan jag varmt rekommendera!

Permalänk
Medlem

Här är f.ö min Last.fm: http://www.lastfm.se/user/DasAuto

Har mycket som lyssnas i foobar också.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem

Enligt Last.fm:

Jag gillar rock, indie, progressive rock, singer-songwriter,Psychedelic och alternative, inklusive:
Pink Floyd, John Frusciante, The Shins, The Jimi Hendrix Experience, Coldplay, The Who, The Doors, Radiohead, Death Cab for Cutie, Damien Rice, Bob Dylan, Thin Lizzy, Red Hot Chili Peppers, Iron & Wine, José González, Opeth, Joshua Radin, Oasis, Queen, John Mayer, The Fray, Porcupine Tree, The Smashing Pumpkins, Animal Collective, Sigur Rós, MGMT, Keane, Jon Brion, Dire Straits, Neil Young, Boston, Jack Johnson, Toto, U2, The Cure, Tom Waits, Lou Reed, Journey, The Jesus and Mary Chain, Glasvegas, Blue Öyster Cult, The Coral, Lynyrd Skynyrd, R.E.M., The Rascals, Nino Rota, Snow Patrol, Muse, The Libertines, Citizen Cope.

Visa signatur

| Antec p183 | Intel i7 920 |Asus P6T Deluxe v2 | Corsair 750w | PowerColor 4890 Plus | Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 6GB CL9 | Western Digital Caviar Black 640GB |

Permalänk
Medlem

Hmm var är min favorit dansband?

Men allvarligt så lyssnar jag i princip inte alls på musik.

Permalänk

Lyssnar främst på Death Metal (eller undergenren Melodic Death Metal) och Metalcore. Lyssnar även på Doom/Black/Industrial/Folk Metal osv. Dock gillar jag nog det mesta inom metal, förutom nu-metal.

Har Last.fm så här kan ni se vad jag lyssnar på.

Visa signatur

YARRG!

Permalänk
Medlem

Lyssnar på Melodic Death/Death/Thrash.
Helst Kvinnliga sångare.

Mina favoritband är:

Izegrim
Diary About My Nightmares (D.A.M.N.)
Decadence
Arch Enemy
Walls of Jericho
Darkened Nocturn Slaughtercult (Det enda bra BM-bandet jag vet)
Abnormality
Toxikon
Hearse
Holy Moses
The Berzerker
Blinded Colony

Visa signatur

GTX1070 - i7 4790 - 32GB RAM