Tips för dig med Dubbla eller fler Grafikkort

Permalänk

Tips för dig med Dubbla eller fler Grafikkort

om du har mer än ett grafikkort i din dator kan du specifiera Att du vill köra flera instacer av klienten på olika Gpu

Detta görs genom att

1. fixa en egen kopia av folding@home-gpu till varje gpu (glöm inte att döpa om Folding@home.exe filen till t.ex Folding@home2.exe osv unikt namn för varje exe kopia)

2 lägga till -gpu taggen i Target: på en genväg till den Gpu just den kopian av F@H ska köra på

Gpu 1 = -gpu 0
Gpu 2 = -gpu 1
Gpu 3 = -gpu 2
Gpu 4 = -gpu 3
osv

eller gör som jag skapa en .BAT fil som startar alla instancerna med ett knapptryck

mycket smidigare och behöver bara en genväg på skrivbordet istället för 2 eller flera

För 2 gpu

cd C:/Program Files (x86)/Folding@home/Folding@home-gpu2/ start Folding@home2.exe -gpu 1 cd C:/Program Files (x86)/Folding@home/Folding@home-gpu/ start Folding@home.exe -gpu 0

För 3 gpu

cd C:/Program Files (x86)/Folding@home/Folding@home-gpu2/ start Folding@home2.exe -gpu 2 cd C:/Program Files (x86)/Folding@home/Folding@home-gpu2/ start Folding@home2.exe -gpu 1 cd C:/Program Files (x86)/Folding@home/Folding@home-gpu/ start Folding@home.exe -gpu 0

försök att göra det lättare att förstå men tror det bara blev bökigare tror jag...

cd "adress till din mapp för F@H kopia 1 t.ex C:/Program Files (x86)/Folding@home/Folding@home-gpu2/ " start "namnet på vad du namngav F@H.exe filen till i mappen du angav i raden över t.ex "Folding@home2.exe" och lägg till -gpu taggen efter " cd "adress till din mapp för F@H kopia 1 t.ex C:/Program Files (x86)/Folding@home/Folding@home-gpu/ " start "namnet på vad du namngav F@H.exe filen till i mappen du angav i raden över t.ex "Folding@home.exe" och lägg till -gpu taggen efter "

OBS för att få det att funka måste du starta GPU 0 Sist annars kan den försöka starta alla på samma GPU vilket kan resulterar i en krock utan dess like. Gäller även om du kör en genväg till varje instance och inte väljer att använda .bat fil

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Inaktiv

Tyvärr funkar inte detta om man har SLI/CF aktiverat, och det har ju de flesta med flera grafikkort.

Sedan strular vista till det hela såklart, man måste tydligen utöka skrivbordet till alla GPUer man vill folda på, samt ansluta en skärm eller DVI-till-VGA-propp till en videoutgång. Annars "syns" inte grafikkortet för foldningsklienten.

...Genialiskt, microsoft, genialiskt...

Sedan är det tydligen problematiskt att folda med multipla ATI-GPUer i samma system just för tillfället, iallaifall om man kör 64-bitars winvista. Själv får jag korrupta resultat på varenda WU jag foldar för tillfället efter jag tryckte i min andra 4890. Ska byta upp mig till Cat 9.5 och se om det blir skillnad, men vad jag förstår är dessa problem inte lösta än.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LennyV
Tyvärr funkar inte detta om man har SLI/CF aktiverat, och det har ju de flesta med flera grafikkort.

Sedan strular vista till det hela såklart, man måste tydligen utöka skrivbordet till alla GPUer man vill folda på, samt ansluta en skärm eller DVI-till-VGA-propp till en videoutgång. Annars "syns" inte grafikkortet för foldningsklienten.

...Genialiskt, microsoft, genialiskt...

Sedan är det tydligen problematiskt att folda med multipla ATI-GPUer i samma system just för tillfället, iallaifall om man kör 64-bitars winvista. Själv får jag korrupta resultat på varenda WU jag foldar för tillfället efter jag tryckte i min andra 4890. Ska byta upp mig till Cat 9.5 och se om det blir skillnad, men vad jag förstår är dessa problem inte lösta än.

Funkar bra här! kör dock 4870 orginal klock!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem

Lite mycket fel i alla kodstycken, gå igenom dessa så blir det färre missförstånd!

Visa signatur

WS: Asus P8Z77-I Deluxe mITX | Intel 3770K@4.6 | NH-U12P | Asus 780 GTX | Corsair 2x8GB 1600Mhz CL9 | Samsung 840 512GB | Ubuntu 16.04.3 x86_64 | Corsair AX750 | 2x Dell U2412M | Puppe.se | NAS: i7 860, 16GB DDR3, GA-P55M-UD4, FD Define R3, 8x2TB Samsung F4EG, Serveraid M1015, EVGA 750W G2 PSU, FreeBSD x64