Permalänk
Medlem

2.1 system max 500kr

Ja, som topic. Jag vill ha ett 2.1 system för kring 500 kr eller mindre. Tipsa om ni vet något bra.

Tacksam för alla förslag

Visa signatur

Letar du bostad i Stockholm?
Snabbostad.se

Permalänk
Medlem

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=38794
de ska vara bra för priset körde med 5.1 systemet och var rätt nöjd för ca 5 år sedan

Visa signatur

p4 3.4ghz 1290 (3 st ddr) radeon 9800 pro 128mb

Permalänk

Det finns inget "bra" i ett 500-kronorssystem. Kan lika gärna bara köpa de billigaste hundrakronorshögtalarna du får tag på och spara upp lite till.

Visa signatur

Luxman!
Senast redigerad av Freezer7Pro, 2009-07-15 klockan 19:32

Permalänk
Medlem

Spelar verkligen ingen roll för 500 spänn, allt är verkligen skit.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem

köp logitech z4 istället för runt 800 ,så har du helt okej ljud enligt mig iaf

Permalänk
Medlem

Självklart spelar det roll. Köpte mina Creative högtalare för 30 € som håller och fungerar bra ännu efter två år, medan syrrans 15 €-system föll i bitar efter någon månad.

Ljudkvalitén varierar kanske mest mellan 10 €-30 €, därefter har det väl ingen större betydelse.

Köper man ett system för 50 € är väl alla ganska likvärdiga...

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tazavoo
Självklart spelar det roll. Köpte mina Creative högtalare för 30 € som håller och fungerar bra ännu efter två år, medan syrrans 15 €-system föll i bitar efter någon månad.

Ljudkvalitén varierar kanske mest mellan 10 € - 30 €, därefter har det väl ingen större betydelse.

Köper man ett system för 50 € är väl alla ganska likvärdiga...

Det stämmer verkligen inte. Stor skillnad mellan ett system för 500 och ett för 1800.

Permalänk
Medlem

Han menade förmodligen system som kostar just 500 spänn och inte mer.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Slayzor
Det stämmer verkligen inte. Stor skillnad mellan ett system för 500 och ett för 1800.

Logitech Z-Cinema är värdelöst när man jämför med Z-4 (Både med och utan SRS). Z-4 går att hitta för strax över 500 medan priset på Z-Cinema ligger kring 1'800 +- några hundra.

Samma tillverkare med samma uppsättning (2.1) fast med en relativt stor prisskillnad - Z-Cinema borde prestera bättre.

Det behöver alltså inte vara dyrare = Bättre..

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RaZman
Logitech Z-Cinema är värdelöst när man jämför med Z-4 (Både med och utan SRS). Z-4 går att hitta för strax över 500 medan priset på Z-Cinema ligger kring 1'800 +- några hundra.

Samma tillverkare med samma uppsättning (2.1) fast med en relativt stor prisskillnad - Z-Cinema borde prestera bättre.

Det behöver alltså inte vara dyrare = Bättre..

Vem har sagt att man måste välja logitech? HK ftw när det gäller 2.1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Slayzor
Vem har sagt att man måste välja logitech? HK ftw när det gäller 2.1

Jag sade inte att man måste välja Logitech. Jag gjorde bara en jämförelse mellan två olika 2.1 system och tyckte att kvalitetsskillnaden kunde mätas mest rättvist inom samma tillverkare. Det var inte så jävla svårt att tyda.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Någon som faktiskt kan tipsa om ett bra 2.1 system i ungefär min prisklass?

Visa signatur

Letar du bostad i Stockholm?
Snabbostad.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av folke123
Någon som faktiskt kan tipsa om ett bra 2.1 system i ungefär min prisklass?

Tror tyvärr inte det...

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Slayzor
Det stämmer verkligen inte. Stor skillnad mellan ett system för 500 och ett för 1800.

Som 2000+ sade, jag menade system som kostar högst 500 kronor. Ursäkta om jag uttryckte mig dåligt.

Permalänk
Medlem

Som sagt Z-230. Duger till de med inte så stora krav. Du kan även testa dessa godingar från Kjell & co ska vara rätt grymma ifall du kollar på Omdömerna.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=289925

Visa signatur

p4 3.4ghz 1290 (3 st ddr) radeon 9800 pro 128mb

Permalänk
Medlem

Kolla med nån secondhand butik som folk skänker grejjer till. Brukar finnas ganska billiga system där.

Visa signatur

Amd 2500+ AQXEA 0330 @ 2200mhz 220x10 | 2x256mb-1x512mb PC3200 | Powercolor x800Pro ViVo @ XT PE
Celeron 800 @ 920mhz 115x8 | 512mb PC 133 | Geforce 2 200MX

Permalänk
Hedersmedlem

Där finns något Creative som är ganska billigt men vet inte om de finns kvar, men kolla runt lite med hjälp av google och prisjakt.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Visa signatur

|| Gigabyte GA-MA790X-UD3P || AMD Phenom II X4 955 @ 3,8 GHz || 2*2 GB Kingston HyperX PC8500 || Asus Radeon HD 5850|| Zalman ZM600-HP600W || Windows 7 64-bit ||

Permalänk
Medlem

Jag kompå en annansak som mitt förra 2.1 system hade som jag gärna haft. En möjlighet att koppla in headsetet i högtalaren så att man inte måste in bakom datorn och pilla.

Visa signatur

Letar du bostad i Stockholm?
Snabbostad.se

Permalänk
Hedersmedlem

Är du nära en Biltemabutik, gå dit och köp en Multimedia Hub för 49 bagis så har du löst den saken

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

altec lansing tycker jag känns mer kvalité än logitech ...ta något av det som minibite3 har tipsat om

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hej!

Jag har Logitech X-530 till HTPCn och Logitech Z-5500 till min WS. Självklart är det bättre ljud för 4000kr mot 800kr.

Dock så är x-530 förvånansvärt bra, det är bara det att basen är tok överdriven. Ifall man minskar den maximalt så är basen nästan fortfarande i överkant, men jag kan verkligen rekommendera X-530 och X-230 som ju verkar vara i princip samma sak fast 2.1. De går säkert att hitta för ca 500kr.

Lycka till!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RaZman
Logitech Z-Cinema är värdelöst när man jämför med Z-4 (Både med och utan SRS). Z-4 går att hitta för strax över 500 medan priset på Z-Cinema ligger kring 1'800 +- några hundra.

Samma tillverkare med samma uppsättning (2.1) fast med en relativt stor prisskillnad - Z-Cinema borde prestera bättre.

Det behöver alltså inte vara dyrare = Bättre..

Z-4 är värdelösa de med.
Folk som gillar bas kanske tycker om detta paket men inget för finlirarn som är ute efter bra ljud.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 2TB SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NoNamesWayne
Z-4 är värdelösa de med.
Folk som gillar bas kanske tycker om detta paket men inget för finlirarn som är ute efter bra ljud.

Må så vara, jag var dock nöjd med ljudet i dem och faktum kvarstår att de är betydligt bättre än Z-Cinema vilka kostar runt det dubbla.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RaZman
Må så vara, jag var dock nöjd med ljudet i dem och faktum kvarstår att de är betydligt bättre än Z-Cinema vilka kostar runt det dubbla.

Nu börjar vi segla OT men man betalar dedär extra kronorna för de extra funktionerna snarare än ljudkvaliten som dessutom är rätt subjektiv.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Slayzor
Vem har sagt att man måste välja logitech? HK ftw när det gäller 2.1

Finns det några Harman-Kardon 2.1-system med en helt "vanlig" design?

Inget Sci-Fi som Soundsticks... det är lite usch för mig.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sjögren_85
Finns det några Harman-Kardon 2.1-system med en helt "vanlig" design?

Inget Sci-Fi som Soundsticks... det är lite usch för mig.

Dessutom finns väl inga HK för under 1000kr?

Visa signatur

Main Fractal Design Define R2. Gigabyte GA-P67A-UD3. Intel Core i5 2500K. Asus GTX760-DC2OC. Samsung 840 PRO 128GB. 2x SpinPoint F4 320GB. Samsung SpinPoint 500GB. WD Green 1TB. Corsair CMPSU-620HX 620W.
HTPC Lian Li PC-V351B. MSI K9AGM2-FIH. AMD Athlon 64 X2 5600+. XFX HD4850 1GB. Samsung SpinPoint 250GB. WD Green 1TB. Corsair CMPSU-520HX 520W.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av folke123
Jag kompå en annansak som mitt förra 2.1 system hade som jag gärna haft. En möjlighet att koppla in headsetet i högtalaren så att man inte måste in bakom datorn och pilla.

Logitech X-230 som nämnts i tråden har fått fint omdöme på prisjakt och ser ut att ha hörlursuttag på den ena högtalaren. X-230 finns på Inet för 503 kr och med gratis frakt https://www.inet.se/kampanj/kampanj/fraktfritt-sweclockers/6101343/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av roxkz
Nu börjar vi segla OT men man betalar dedär extra kronorna för de extra funktionerna snarare än ljudkvaliten som dessutom är rätt subjektiv.

Roligt i och med att Z-Cinema inte har några utmärkande funktioner som saknas i Z-4.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RaZman
Roligt i och med att Z-Cinema inte har några utmärkande funktioner som saknas i Z-4.

Nej inte alls, bara fjärrkontroll och DAC... det är rätt utmärkande, inte är de kanske prisvärda, men likväl finns funktionerna där. Sen är det delvis en smaksak i den klassen, Ingen av dem låter ju direkt bra.

Likväl, för 500kr får du inte mycket ljudkvalitet av 2.1, men det låter i alla fall mycket för pengarna.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.