Permalänk
Medlem

folding problem

tjenare

Folding@home.
Jag har en Quad processor men den räknar väldigt slött, det verkar som om det endast en core räknar? Jag har inte console versionen, hur kan jag kolla så att alla kärnor räknar? för det verkar gå vääldigt slött.

Permalänk
Medlem

Alltså, jag har dual core och brukar köra två konsoler för att utnyttja hela processorn, du kanske skulle kunna testa fyra? Glöm inte att ge dem olika machine id sånafall, det gör du genom att säga yes till advanced options

Lycka till!

Permalänk
Inaktiv

Om ni ändå kör konsol-versionen så varför inte välja SMP-klienten isåfall istället för att köra en massa separata processer?

Annars är det väl så att vikning på CPUn blir inte såvärst blixtrande snabbt tyvärr. Det tar den tid det tar typ. Varje paket jag viker på CPUn verkar ta MINST en dags CPU-tid; dvs det tar flera dar att slutföra då burken inte går 24/7...

Permalänk
Medlem

Senast jag testade SMP klienten så tyckte jag det var krångligt... Kanske för att klockan var tre på natten och jag var på ett lan...

Permalänk
Medlem

När jag tankar hem SMP versionen kan jag inte packa upp den, får error. Den med 32 och 64bit versionen. Den andra är endast 32.

Jag har vista 64bit.

hjälp