Permalänk
Medlem

vad händer vid ominstallation?

Har planer på att köra en tömning på hela datorns system hdd och göra en ny färsk installation av os och allt annat

Nu till min fråga Vad händer med folding@home? Kommer den börja folda från början igen eller den vet var jag slutade senast?

Nån specifik fil man kanske ska spara?
Eller det gör inget om man foldar om allt som man gjort innan?

//skane

Visa signatur

LMAOSHMSFOAIDMT = Laughing my ass off so hard my sombrero fell of and I dropped my taco

Permalänk
Medlem

Om du inte sparar F@H på ett usb så får du ju ladda hem det och installera det igen precis som vanligt, fast det betyder att den börjar om med ett projekt.

Om du kör console versionen så kan du spara till usb, med .exe versionen så vet jag tyvärr inte. Mycket möjligt, skicka allt till usb:et och se

Permalänk
Inaktiv

F@H tycker tydligen om att lägga sig i C:\users\<användarnamn>\appdata\roaming\

Testa att spara undan hela foldingmappen som finnes i ovan nämnda sökväg innan du installerar om, och sedan lägger du in F@H igen och kopierar över bara "Work"-undermappen från det du sparade undan. Starta sedan programmet och se om den fortsätter från där du slutade. Den borde göra det. Annars kanske du måste kopiera över fler filer, men vilka vetifan. Då kan du testa att bara dra över hela klabbet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gigabayt
Om du inte sparar F@H på ett usb så får du ju ladda hem det och installera det igen precis som vanligt, fast det betyder att den börjar om med ett projekt.

Om du kör console versionen så kan du spara till usb, med .exe versionen så vet jag tyvärr inte. Mycket möjligt, skicka allt till usb:et och se

Citat:

Ursprungligen inskrivet av LennyV
F@H tycker tydligen om att lägga sig i C:\users\<användarnamn>\appdata\roaming\

Testa att spara undan hela foldingmappen som finnes i ovan nämnda sökväg innan du installerar om, och sedan lägger du in F@H igen och kopierar över bara "Work"-undermappen från det du sparade undan. Starta sedan programmet och se om den fortsätter från där du slutade. Den borde göra det. Annars kanske du måste kopiera över fler filer, men vilka vetifan. Då kan du testa att bara dra över hela klabbet.

Okej tack för hjälpen blir att spara och sen se om det funka

//skane

Visa signatur

LMAOSHMSFOAIDMT = Laughing my ass off so hard my sombrero fell of and I dropped my taco