Mysterium - mobilt bredband

Permalänk
Medlem

Mysterium - mobilt bredband

Efter många om och men har jag fått igång en trilskande dator med hjälp av ett nedladdat XP SP3.

Problem uppstår dock när jag försöker använda mitt mobila bredband.
3Connect (wilog.exe, och självklart nyaste versionen) kraschar så fort jag försöker använda något program, t.ex. Firefox, Utorrent eller liknande. Meddelandet som kommer upp är det vanliga när ett program slutar fungera, med detaljerad information om man klickar fram den.
Ibland går det bra i några minuter, ibland dör programmet direkt efter start och ibland fryser hela datorn.

Pratade med 3-supporten och de har ingen hjälp att erbjuda då de påstår att detta helt och hållet är ett Windowsproblem, som de dessutom aldrig tidigare hört talas om.

Till saken hör kanske att datorn innan omformattering (då med SP1) stängde av sig själv och fryste hela tiden, och uppvisade ungefär samma symptom som nu med skillnaden att det nu är wilog.exe som kraschar och alltså oftast inte hela datorn, dock under samma förhållanden.
Även innan omformatteringen var det problemfritt så länge man inte startade 3Connect och något annat program samtidigt.

Lite fakta om datorn, som inte är en märkesdator :

P4 3 GHz, ASUS P4U800-X moderkort, Excelstor Tech J880 80 GB HD, CONNECT 3D RADEON 9550 grafikkort. Nätagget verkar vara av märket Maxpower men utanpå står inget om effekt eller liknande.
Och som sagt så är det XP SP1 som gäller.

Tips och råd mottages VARMT!

Permalänk
Medlem

Hmm, fixade ett liknande problem. Tydligen så använder deras program flash av nån anledning. I mitt fall så löste det sig genom att avinstallera flash, installera om 3 connect och sedan installera en nyare flash.

Visa signatur

Spela på datan: http://www.ssg-clan.se

Permalänk
Hedersmedlem

Köp windows så kan vi hjälpa dej.
* Tråd låst enl. §7 *

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.