Sekvencia KÖper Ditt Positiva OmdÖme

Permalänk
Medlem

Sekvencia KÖper Ditt Positiva OmdÖme

Permalänk
Medlem

Re: Sekvencia KÖper Ditt Positiva OmdÖme

Citat:

Ursprungligen inskrivet av X3XTED
SEKVENCIA KÖPER DITT POSITIVA OMDÖME

Hur patetiskt är inte detta ?

http://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?ftgid=466&lista=omdomen

Är inte det olagligt?

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Sekvencia KÖper Ditt Positiva OmdÖme

Citat:

Ursprungligen inskrivet av BergLake
Är inte det olagligt?

Det vet jag inte, men nog patetiskt. Att dom inte skäms ?

Permalänk
Medlem

"Du ljoga att vi duktiga, vi ge dig rabbatt ok?"

Hehe

Permalänk
Avstängd

Det verkar som om de köper in varan först när någon eftefrågar, det kan väl aldrig fungera smidigt. Eller har jag fel? Finns det internetaffärer som fungerar så utan problem kanske?

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk

... Att de dessutom gör det så öppet, man kan ju undra....

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-EP45-DS3 CPU: Intel C2Q Q6600 @ 3,61 GHz (1,48 vCore) med ZeroTherm NV120 Prem. GPU: Sapphire Radeon HD6950 1GB Minnen: Kingston HyperX PC6400 2x2GB CL5 HDD: Samsung SpinPoint F1 320GB PSU: Corsair TX650W Chassi: Antec Three Hundred
Citera mig om du vill vara säker på att få svar.

Permalänk
Medlem

Det där var det roligaste jag läst på mycket länge!

Sanningen är att jag har Sekvencia som ett stående skämt i min vardag. När jag har tråkigt går jag in och läser deras omdömen på prisjakt. Jag skrattar gott åt Sekvencias fortsatta existen och minst lika mycket åt alla som fortfarande försöker handla från dem.
Döm av min förvåning när jag loggade in i dag och såg två hyggligt positiva omdömen. Men nu är det ju förklarat.

Jag trodde inte Sekvencia kunde bli roligare.

Permalänk
Moderator
Moderator

Detta är ju, om något, det yppersta tecknet på att Sekvencia är ett riktigt rövföretag.
Men det är klart, då de omöjligt kan få sämre rykte är de väl redo att prova även skrattretande metoder.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Hedersmedlem

Borde inte detta räcka för att de ska bli utslängda från Prisjakt? Likaväl som Google slänger ut de som försöker mygla sökposition så borde Prisjkat etc. slänga ut butiker som försöker mygla till sig bra omdömmen.

/B

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Björn Endre
Borde inte detta räcka för att de ska bli utslängda från Prisjakt? Likaväl som Google slänger ut de som försöker mygla sökposition så borde Prisjkat etc. slänga ut butiker som försöker mygla till sig bra omdömmen.

/B

Mm precis.

Om de gör det öppet, och ändå inte blir utslängda så är det ju fritt fram för andra att mygla med. Och då är ju prisjakts omdömen inget värda.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MX510.
"Du ljoga att vi duktiga, vi ge dig rabbatt ok?"

Hehe

"Leverans tar bara 15 minuter - en kvart!"

haha. Nog fan är detta patetiskt.

Permalänk
Medlem

fyfan va ruttet.. köpa omdömen ? då måste dom va riktigt kassa.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Adelante666
"Leverans tar bara 15 minuter - en kvart!"

haha. Nog fan är detta patetiskt.

Kvartfemtonminuter är det

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

"Ge Sekvencia en bra recension på www.prisjakt.se så får du 10% rabatt"

varför reagerar ni på det? en negativ recension kan vara lika bra som en positiv, att de inte klarar av att skicka varorna i tid till kunderna är en annan femma

Visa signatur

يارَبْ إذا أسَأت إلى الناس فَاعْطِني شجَاعَة الإعتذار وإذا أسَاء لي النَّاس فاعْطِنْي شجَاعَة العَفْوَ وَعَلّمنْي أنْ التسَامح هَو أكْبَر مَراتب القوّة وَأنّ حبّ الإنتقام هَو أولْ مَظاهِر الضعْف

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ARICE
"Ge Sekvencia en bra recension på www.prisjakt.se så får du 10% rabatt"

varför reagerar ni på det? en negativ recension kan vara lika bra som en positiv, att de inte klarar av att skicka varorna i tid till kunderna är en annan femma

Heh, ja, bra recensioner på Prisjakt har ju att göra med om de överrenstämmer med verkligheten och inte med huruvida de är positiva eller inte... Uppenbarligen inte vad Sekvencia menar dock!

Visa signatur

Har bytt dator, orkar inte skriva in allt här just nu.

Permalänk
Medlem

Duktig backfire på deras kampanj: http://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?ftgid=466
Verkar bara vara "Nils-" som nappat på erbjudandet.

Permalänk
Utelåst hobbymoderator

varför startar ni upp en ny tråd för det finns redan en sån här skitsnack tråd

Visa signatur

Intel core i7 920@3,5ghz , Asus P6T 3gb ddr3 corsair xms3 minnen

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Börjevandal
varför startar ni upp en ny tråd för det finns redan en sån här skitsnack tråd

Och vilken tråd är det?

Det skapades dock en nyhet om detta lite senare på kvällen igår: http://www.sweclockers.com/nyhet/9362-sekvencia_koper_positiv...

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk

Men nu får ni ta och ge er.. De flesta kommentarer här är oseriösa..

Försök för engångs skull att se det från deras håll. Jag vet hur svårt det är att driva ett företag, och det är riktigt jobbigt i början. Man begår stora nybörjarmisstag men man lär sig av sina misstag! Grabbarna har tydligen också haft det svårt i början och vill rentvå sitt rykte.

Jag har själv en butik och VET av erfarenhet att man som kund är mer angelägen att lägga ett negativt feedback än ett positivt. Killarna på sekvensia vill helt enkelt att de nöjda kunderna ska börja lägga feedback, och JA man måste komma med en morot för att folk ska göra det jobbet.

Det enda man kan anmärka på sekvensias erbjudande är deras FORMULERING. Jag är ganska säker (simple science) på att killarna som driver firman inte är helt dumma i huvudet i den grad att de mutar folk för positivt feedback utan bara vill att folk som har handlat där och INTE är missnöjda ska berätta om sin erfarenhet...

Nätet är fullt av mutor. Se ex. outlet24.se "värva en kund så får du 50 kr att handla för" mm

Visa signatur

This plan is so perfect, It's retarded!

Permalänk
Utelåst hobbymoderator
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OSkar000
Och vilken tråd är det?

Det skapades dock en nyhet om detta lite senare på kvällen igår: http://www.sweclockers.com/nyhet/9362-sekvencia_koper_positiv...

det va den jag syfta på, räcker det inte med den

Visa signatur

Intel core i7 920@3,5ghz , Asus P6T 3gb ddr3 corsair xms3 minnen

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Börjevandal
det va den jag syfta på, räcker det inte med den

Den här tråden skapades före nyheten...

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Utelåst hobbymoderator
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OSkar000
Den här tråden skapades före nyheten...

okej men går det att slå ihop dom eller? För ,som det nu är vet man inte vilken man ska prata i , det prtas ju trots allt mest i nyhetstråden

Visa signatur

Intel core i7 920@3,5ghz , Asus P6T 3gb ddr3 corsair xms3 minnen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lasse_legosoldat
Men nu får ni ta och ge er.. De flesta kommentarer här är oseriösa..

Jag har själv en butik och VET av erfarenhet att man som kund är mer angelägen att lägga ett negativt feedback än ett positivt. Killarna på sekvensia vill helt enkelt att de nöjda kunderna ska börja lägga feedback, och JA man måste komma med en morot för att folk ska göra det jobbet.

jag tycker ochså att sekvencia är de som är oserösa här, de försöker köpa positiva omdömmen och som du själv sa rentvå sitt rykte.
gör man ett bra job och erbjuder bra service får man sina positiva omdömmen. jag som kund är inte det minsta mer angelägen att ge negativt feedback och tänker jag på butiker som dustin eller komplett har jag svårt att förstå hur de skulle kunna få negativa omdömmen.
själv säljer jag mycket på tradera, har 100% positiva omdömmen, utan att ha mutat en enda person. gör man ett bra job behöver man inte köpa bra omdömmen.
sekvencia vill inte heller att de nöjda kunderna ska börja lägga feedback, de vill att kunderna ska lägga POSITIVT feedback genom att erbjuda en vara med rabatt.

Visa signatur

5800x -- 32Gb DDR4@3600 -- 3080Ti -- 500Gb M2+1Tb M2 +2x1Tb sata SSD

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rosaluxenburg
jag tycker ochså att sekvencia är de som är oserösa här, de försöker köpa positiva omdömmen och som du själv sa rentvå sitt rykte.
gör man ett bra job och erbjuder bra service får man sina positiva omdömmen. jag som kund är inte det minsta mer angelägen att ge negativt feedback och tänker jag på butiker som dustin eller komplett har jag svårt att förstå hur de skulle kunna få negativa omdömmen.
själv säljer jag mycket på tradera, har 100% positiva omdömmen, utan att ha mutat en enda person. gör man ett bra job behöver man inte köpa bra omdömmen.
sekvencia vill inte heller att de nöjda kunderna ska börja lägga feedback, de vill att kunderna ska lägga POSITIVT feedback genom att erbjuda en vara med rabatt.

Absolut.. deras tillvägagångssätt är felaktigt.

I min firma har jag hittils över 4000 nöjda/INTE (långtifrån) missnöjda kunder varav 1 (en) hittils har lagt ett positivt omdöme. Resterande 12-13 som är mindre nöjda har 3 st av dem lagt ett negativt omdöme (Detta trots att jag har följt alla konstens regler). Om du slår upp det procentuellt märker du ganska snabbt att folk är mer angelägna att sprida negativa erfarenheter är positiva; särskilt på internet då det innebär mer jobb för dem. Att exempelvis registrera sig på prisjakt (och invänta en månad innan man kan lägga ett feedback).

Jag har varit och kollat länken på prisjakt och all (härifrån) har lagt ett negativt omdöme eftersom de erbjuder "mutor". Istället kunde kanske en vänlig själ maila företaget och påpeka det felaktiga i deras tillvägagångssätt.. att istället för erbjuda "10% för ett ÄRLIGT feedback på prisjakt".

Nu har företaget över 10 negativa feedbacks som inte har något att göra med era erfarenheter av ett köp därifrån... onödigt och barnsligt...

EDIT: Erbjudandet säger att man får 10% om man ger sekvensia en bra recension på prisjakt. En bra recension behöver inte betyda positiv. En bra recension kan vara negativ...

Exempel1, Dålig negativ recension:

Sekvensia suger, de är oseriösa wft

Exempel2, Bra negativ recension:

Sekvensia mötte inte mina förväntningar eftersom... samt att deras kundtjänst kunde inte svara på... bla bla

Visa signatur

This plan is so perfect, It's retarded!

Permalänk
Geeks
SweClockers

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?threadid=8540...

Vi kör på nyhetstråden istället.

*Låst*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015