Nokia 5800 (iPhonedödaren)

Permalänk
Medlem

Version 21.0.025 finns ute nu fick uppgradering igår.Mvh.......Klaus

Visa signatur

Asus Z97-E,Intel I7-4790K,Corsair Ram DDr 3- 16Gb 2x8Gb Pro Serie Vengance 2400MHZ

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av klaus
Version 21.0.025 finns ute nu fick uppgradering igår.Mvh.......Klaus

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Isengrim
Nu kom den nya firmware versionen 21.0.025

Changelog:
http://www.nokia5800xpressmusic.nl/...e-21.0.025.html

Rann in som glass en varm julidag!

Ska testa lite direkt, återkommer!
...

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965BE @3,9GHz &1,47V | Club 3D Radeon HD 4870 512MB | 8192MB Mushkin XP2-6400 | Corsair CMPSU-750HX | MSI DKA790GX Platinum | Seagate Barracuda 7200.10 320GB | Seagate FreeAgent 500GB | NOCTUA NH-U12P | G15v2 + G7 ("carbon fibre-look") | Cooler Master Cavalier 3 Black | Logitech X-230 | Samsung SyncMaster 204B
HTPC:AMD X2 4850e | Corsair TWIN2X 6400C4 | GeForce 7900GT | Asus M2N-E | iMon Inside |

Permalänk
Medlem

Har ett problem sen jag uppdaterade firmware. När jag får ett sms så har menyknappen börjat blinka annorlunda tills jag läst sms. Så långt är det bra.

Men sen när jag läst smset så börjar den blinka sådär långsamt som den gjorde innan firmwareuppdateringen. Problemet är att den blinkar så hela tiden, även fast jag inte har något oläst.

Vad ska jag göra ?

Visa signatur

- Intel i7 8700K | Z370 AORUS Gaming 5 | MSI 1080TI | 16GB DDR4 |
- Asus ROG G20AJ | Intel i7 4790K | GTX 970 | 16GB DDR3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blaxxor
Har ett problem sen jag uppdaterade firmware. När jag får ett sms så har menyknappen börjat blinka annorlunda tills jag läst sms. Så långt är det bra.

Men sen när jag läst smset så börjar den blinka sådär långsamt som den gjorde innan firmwareuppdateringen. Problemet är att den blinkar så hela tiden, även fast jag inte har något oläst.

Vad ska jag göra ?

Min gör likadant, dimmar på och av en gång var 20:e sekund

Kan ha något med denna ändring att göra?
"Notification Lights according to Nokia Design specification"

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965BE @3,9GHz &1,47V | Club 3D Radeon HD 4870 512MB | 8192MB Mushkin XP2-6400 | Corsair CMPSU-750HX | MSI DKA790GX Platinum | Seagate Barracuda 7200.10 320GB | Seagate FreeAgent 500GB | NOCTUA NH-U12P | G15v2 + G7 ("carbon fibre-look") | Cooler Master Cavalier 3 Black | Logitech X-230 | Samsung SyncMaster 204B
HTPC:AMD X2 4850e | Corsair TWIN2X 6400C4 | GeForce 7900GT | Asus M2N-E | iMon Inside |

Permalänk
Medlem

Du kan ställa in det under inställningar-> telefon-> meddelandeindikering-> sta.by-puls. ind. (VEM 17 KOM PÅ ATT DESSA FÖRKORTNINGAR BEHÖVS??)

Visa signatur

FROJDMACHINE [list][*]Sharkoon Rebel9 Economy Edition • Corsair HX520 • 3x Nexus 120mm • TR Ultima-90i • Accelero S1
[*]Gigabyte P-35 DS3 • E6750 • 4GB Corsair XMS2 • Asus HD4850
[/list]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Painby
Du kan ställa in det under inställningar-> telefon-> meddelandeindikering-> sta.by-puls. ind. (VEM 17 KOM PÅ ATT DESSA FÖRKORTNINGAR BEHÖVS??)

Jo men man vill ju att den ska blinka när man får sms osv. Inte hela tiden.

Stänger man av den så blinkar den väl aldrig ?

Visa signatur

- Intel i7 8700K | Z370 AORUS Gaming 5 | MSI 1080TI | 16GB DDR4 |
- Asus ROG G20AJ | Intel i7 4790K | GTX 970 | 16GB DDR3

Permalänk
Medlem

Alternativet nedanför "sta.by-puls ind. ("Meddelandeindikering") styr om lampan ska blinka vid en "händelse". Det alternativet jag gav dig sköter huruvida den "andas" i standby...

Visa signatur

FROJDMACHINE [list][*]Sharkoon Rebel9 Economy Edition • Corsair HX520 • 3x Nexus 120mm • TR Ultima-90i • Accelero S1
[*]Gigabyte P-35 DS3 • E6750 • 4GB Corsair XMS2 • Asus HD4850
[/list]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Painby
Alternativet nedanför "sta.by-puls ind. ("Meddelandeindikering") styr om lampan ska blinka vid en "händelse". Det alternativet jag gav dig sköter huruvida den "andas" i standby...

Märkte det, trodde den stängde av helt. Men var tvungen att testa och det är som du säger.

Frågan är bara varför man har en sån funktion. Totalt onödig enligt mig :P. Lyser ju upp hela rummet på natten

Visa signatur

- Intel i7 8700K | Z370 AORUS Gaming 5 | MSI 1080TI | 16GB DDR4 |
- Asus ROG G20AJ | Intel i7 4790K | GTX 970 | 16GB DDR3

Permalänk

Hejsan köpte nyss denna telefon helt okey så här långt... men jag skulle lägga in en film på den och jag converterade den till mp4, men bara ljudet fungerar då.

Någon som vet vad man kan göra?

Permalänk
Medlem

Sitter med en några dagar gammal 5800 som jag inte riktigt har lärt mig ännu.
Första dagen när jag testade att skriva SMS så kunde jag välja mellan 4 olika input-varianter. Stort qwerty, litet qwerty, numeriskt tangentbord och textigenkänning.
Men nu helt plötsligt så kan jag bara välja mellan stort qwerty och numeriskt.
Vet inte vad jag har gjort för att få bort de två andra alternativen men jag skulle gärna vilja ha tillbaka dem.
Någon som vet hur jag gör?

Permalänk
Medlem

Precis köpt en ny 5800 på lunchen - efter cirka 30 minuter är jag kanonnöjd!

Permalänk
Medlem

Det är ju ingen touch om man behöver en jäkla pinne att peka med. "Touch-with-a-stick"

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Hedersmedlem

går lika bra o peka med fingrarna

Permalänk
Medlem

Enda gången jag använder penna är om jag spelar nåt spel. Typ Harpan eller nån soduko eller liknande. "Vardagsanvändande" är 100% finger

Visa signatur

- Intel i7 8700K | Z370 AORUS Gaming 5 | MSI 1080TI | 16GB DDR4 |
- Asus ROG G20AJ | Intel i7 4790K | GTX 970 | 16GB DDR3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nivv
Det är ju ingen touch om man behöver en jäkla pinne att peka med. "Touch-with-a-stick"

Jasså? Så iPhone var den första touch-screen-apparaten nånsin?

Visa signatur

[Lian-Li PC-Q33 + Seasonic P-520FL + Gigabyte GA-Z170N-Gaming 5 + Intel i7 6700k + Silverstone Heligon HE02 + Corsair Vengeance LPX Black 16GB 3000MHz CL15 + Zotac GeForce GTX 1060 AMP! + Samsung SM951 128GB + WD Blue 4TB]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raptor
Jasså? Så iPhone var den första touch-screen-apparaten nånsin?

Tycker inte du att lite av poängen med "touch" försvinner när man behöver en pinne? Nej, det var inte den första, men revolutionerande.

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nivv
Tycker inte du att lite av poängen med "touch" försvinner när man behöver en pinne? Nej, det var inte den första, men revolutionerande.

Det är lungt, du behöver ingen pinne till 5800 om du har lite känsla i fingrarna.

Visa signatur

FROJDMACHINE [list][*]Sharkoon Rebel9 Economy Edition • Corsair HX520 • 3x Nexus 120mm • TR Ultima-90i • Accelero S1
[*]Gigabyte P-35 DS3 • E6750 • 4GB Corsair XMS2 • Asus HD4850
[/list]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nivv
Det är ju ingen touch om man behöver en jäkla pinne att peka med. "Touch-Hith-a-stick"

Har man inte fingrar som frukostkorvar behöver man ingen "pinne".
Jag har haft min 5800 i 3 månader och aldrig plockat fram pennan.

Permalänk
Medlem

Enda gången jag använder pinnen är när jag surfar med mobilen. Annars tycker jag att man kan göra det mesta med fingret

Visa signatur

Nu går det undan! Full fart mot Sherwood skogen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZyRoX
Har man inte fingrar som frukostkorvar behöver man ingen "pinne".
Jag har haft min 5800 i 3 månader och aldrig plockat fram pennan.

Felcitera inte mig! Lägger in stavfel o grejer. Fy dig. Näea, jag har ju iofs inte provat, men det ger ju inget bra intryck med en penna på en reklambild.

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Går att göra ungefär 90% av allt med bara fingrarna. Det enda man kan tänkas behöva pennan till är att surfa och till vissa program.

Visa signatur

[Lian-Li PC-Q33 + Seasonic P-520FL + Gigabyte GA-Z170N-Gaming 5 + Intel i7 6700k + Silverstone Heligon HE02 + Corsair Vengeance LPX Black 16GB 3000MHz CL15 + Zotac GeForce GTX 1060 AMP! + Samsung SM951 128GB + WD Blue 4TB]

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nivv
Det är ju ingen touch om man behöver en jäkla pinne att peka med. "Touch-with-a-stick"

Sen tycke inte jag att det är så jätte-jobbigt att ta fram en lite pinne . . .

Visa signatur
Permalänk

Det går helt utmärkt att använda sig till 100% med bara fingrarna, dock kan det vara skönt att ibland använda pennan eller plektrumet då man t.ex. surfar och blädrar mellan massor av små länkar och inte vill klicka på fel i misstag... ett tips, kalibrera skärmen med fingrarna så får du den anpassad till fingrarna istället för pennan

Visa signatur

Stationär Corsair Obsidian 650D, Asus Rampage III Extreme, Intel i7 980X @ 4,4 GHz, Noctua NH-D14, Asus DCII GTX580 @ 940/1880/2480 MHz, A-Data DDR3 6x2GB 1600MHz CL7-7-7-20, 2x Intel X25-M G2 160GB i Raid0, Samsung Spinpoint F1 1TB, Auzentech Bravura 7.1, EVGA SuperNOVA G2 1000W PSU, Dell U2410

Permalänk

Hej!
Det minneskortet som följer med, har ni märkt om det går något fortare att köra i minneskortsläsare? Sen funderar jag på om det är värt att uppgradera till ett ultrakort, byter musik iaf 4-5 ggr i veckan på den och det tar 15 minuter att bara radera musiken. Jag har ingen minneskortsläsare nu så jag kör via USB-kabeln.

Visa signatur

Jag måste sluta göra så många " :) "

Permalänk
Hedersmedlem

lönar sig inte o byta till ett snabbare kort då telefonen inte klarar av max överföringshastigheten!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hagfjäll
Hej!
Det minneskortet som följer med, har ni märkt om det går något fortare att köra i minneskortsläsare? Sen funderar jag på om det är värt att uppgradera till ett ultrakort, byter musik iaf 4-5 ggr i veckan på den och det tar 15 minuter att bara radera musiken. Jag har ingen minneskortsläsare nu så jag kör via USB-kabeln.

Nu vet jag inget om minneskortshastigheter men har du kontrollerat så att kör i "buffrat läge" i datorn när du jobbar mot telefonen? Det är ju standard med det läget avslaget i Windows XP (vet inte hur det är med Vista). Slår man på det så brukar det ju vara en dramatisk skillnad i prestanda men det blir då jätteviktigt att man avmonterar usb-enheten på rätt sätt (dvs mata ut, annars kan data vara oskrivet).

//C

Permalänk
Medlem

För alla er som har Tre så har v.21 släppts idag. Finns tillgänglig via NSU just nu!

Men finns det någon mer än jag som inte får NSU till att fungera?
När jag startar det står det att "Nokia Layer Host har slutat att fungera" sedan dröjer det en stund och sedan står det att viktiga programkomponenter saknas, installera om.
Har väl installerat om all programvara till datorn ett flertal gånger. Men fungerar inte iaf.
Hjälp någon?

Permalänk

När kommer man kunna uppgradera från telefonen. För en som inte har tillgång till en PC!?

Permalänk
Medlem

Hello.

Kanske dum fråga men kan man koppla in en extern hårddisk i mini-usb-uttaget på mobilen?

Visa signatur

Gigabyte GA-P35-DS3 | Antec 500W | E6600 2.5ghz | MSI 8600gt 256mb OC | 2x GeIL 1024mb 667 + 2x Corsair XMS2 800mHz 2048 mb| 2x 250gb samsung hdd | Lacie Extern 250gb |Samsung 500 gb| Western Digital 320 gb | Antec p182 | Adda mig PSN: Spookz0r

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spookie
Hello.

Kanske dum fråga men kan man koppla in en extern hårddisk i mini-usb-uttaget på mobilen?

nej