Bebiskameror stör ut trådlösa nätverk

Permalänk
Melding Plague

Bebiskameror stör ut trådlösa nätverk

Kameror som används för att övervaka spädbarn orsakar sämre hastigheter i trådlösa nätverk. Problemet är allra värst i storstäder.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

Ännu en bra anledning att ge f-n i att skaffa barn.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
Ännu en bra anledning att ge f-n i att skaffa barn.

HAHAHAHA! nu ska vi inte vara sån!

måste man sätta allt på samma frekvens? använd bluethoot eller hur det stavas!

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Avstängd

Ska skaffa och ta med till skolan. Bara för att jävlas.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
Ännu en bra anledning att ge f-n i att skaffa barn.

Ja eller en Övervaknings kamera för dom, man borde ju hålla koll på sitt/sina barn ändå

MVH

Visa signatur

Gigabyte: EP45T-EXTREME, Intel: E7400, Kingston: HyperX 1600MHz, MSI: R4830 OC Edition... :P

[img]url=http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=654346][img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/654346.png[/img][/url][/img]

Permalänk
Medlem

Har faktiskt sett ett sådant där trådlöst system släcka ner ett helt trådlöst nätverk, t o m sabba routern, i samma stund som övervakningskamerorna slogs på, så slocknade det trådlösa nätverket, och vi hajade inte varför.
Vi startade om allt..fortfarande inget som funkade..vi fick för oss att stänga kamerorna, voila, det funkade..och det som var mest skumt var att routerjäveln dog efter två veckor..detta provade vi två gånger innan vi slängde ut övervakningssystemet...dlink var INTE glada åt att deras flaggskepp dog två ggr på raken, men byta ut dem det fick dem

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk

Mitt surrondsystem från logitech stör också ut trådlösa nätverk.
I tomshardwares test står det att de bakre satteliterna funkar utmärkt även i radiotäta miljöer.
Vad det däremot inte står är att trådlösa nätverk bli jättesega i närheten av systemet

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk

Jag hade problem med en övervakningskamera vi hade hemma, men det löste sig när jag ändrade kanal på den trådlösa routern. till 2,480 GHz nånting. Tänkte att den informationen kanske kunde hjälpa nån som har problem...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anton_mjor
Mitt surrondsystem från logitech stör också ut trådlösa nätverk.
I tomshardwares test står det att de bakre satteliterna funkar utmärkt även i radiotäta miljöer.
Vad det däremot inte står är att trådlösa nätverk bli jättesega i närheten av systemet

haha har också ett surroundsystem från logitech och när jag drar ner volymen till ingenting eller jätte lite så får jag in finsk radio i dem

Visa signatur

AMD FX 9590 Kyls med vatten || ASUS Formula Z || Corsair 32 GB 2400MHz Vengence Pro || Samsung 840 pro || 2xIntel x25-M G2 SSD raid 0 || AMD Asus 290 || Fractal Design Newton R2 1000W || Corsair 540 air ||

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av godspeed
dlink var INTE glada åt att deras flaggskepp...

D-Links flaggskepp är andra företags punkterade luftmadrasser.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dundermuppen
D-Links flaggskepp är andra företags punkterade luftmadrasser.

-------------------------------------------------------
Ja, det är ju säkert därför de erbjuder 11 års garanti på dem också, bara för att de går sönder så mycket...nejdu, det gör de för att de har lite problem med dem och räknar med att de skall hålla den tidsperioden med normalt användande.

Vore ju kul om folk undvek flamewar om deras märken här, för det är inte OT.

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem

Och så har nästan varenda med barn i mitt kvartersamma Med barn Bebiskameror Det är över 20st jag har installerat åt dem

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eXizoR
haha har också ett surroundsystem från logitech och när jag drar ner volymen till ingenting eller jätte lite så får jag in finsk radio i dem

Va fan!
Då är jag inte den ända som får det!
Antingen finsk radio eller typ polsk, jag förstår aldrig va fan dom säger.
Jag hör det hela tydligare på högvolym dock.

Ska fan ta och maila Logitech och fråga vad det är som pågår xD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skunkenn
Va fan!
Då är jag inte den ända som får det!
Antingen finsk radio eller typ polsk, jag förstår aldrig va fan dom säger.
Jag hör det hela tydligare på högvolym dock.

Ska fan ta och maila Logitech och fråga vad det är som pågår xD

Icke skärmade Kablar fungerar rätt bra som antenner vet du.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem

Skulle helt klart va bra om Wifi fick ett eget frikvensutrymme. Det kryllar av WLAN överallt, Att det dessutom finns en massa annan utrustning som kör på samma band gör ju inte saken bättre.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

köpte sådan där trådlös videolänk för att slippa dra antennkabel, det släckte mitt och alla trådlösa i närheten.
provade att ändra kanal på både routern och videolänken inget fungerade.

Visa signatur

Nyfikenhet = Kunskapens Fader
Repetition = Kunskapen Moder

Permalänk
Medlem

Värt att tillägga är att ifall man köper någon av D-Links biffigare modeller, så får man ofta möjligheten att välja 5 Ghz bandet istället för 2.4 Ghz.

Vilket kan vara intressant för de som lider av problem med babymonitorer, samt framförallt, trådlösa audio och video överföringar.

Visa signatur

5d mkII 35 1,4 L 24-70 2.8 L 135 2 L 70-200 2.8 L IS

Permalänk

Wow, vilken nyhet. Det här visste man ju inte redan...

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk
Medlem

Ytterligare en anledning till att aldrig köra trådlöst

Permalänk
Medlem

trådat ftw

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

Telefon

På landet har mina föräldrar en Panasonic trådlös telefon och när de ringer så störs hela WLAN:et ut...Tog ett tag innan man hade 100% koll på det i felsökningen

Visa signatur

/m
Core i7 920@3,9Ghz|12GB|Rampage III Formula|Corsair H80|>1TB|GTX 570Ti|Antec P182|Corsair TX850M
Core i7 4770K @4,2Ghz|16GB|Sabertooth Z87|Corsair H100i|>5TB|GTX 770|Corsair 800D|Corsair TX850M

Permalänk

Jag tror att min ATI Remote Wonder störs av trådlösa nätverk eller nånting. Får slumpmässiga reaktioner i MediaPortal några gånger per dag :/

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dundermuppen
D-Links flaggskepp är andra företags punkterade luftmadrasser.

Det kan jag nog nästan hålla med om, några mer struliga produkter än dlinks har jag nog inte varit med om.. hade bland annat en trådlös router som "tappade hastighet" för varje minut den var igång, tills man resettade den.. problemet blev värre för var dag, jag slutade använda det trådlösa, hade samma problem med trådbundet, slutade köra den som router utan bara som "dum switch", och till slut gick inte ens det.. den kanske blev punkterad då..?

Permalänk

vanligt att 2.4ghz bandet störs av diverse saker...
Tror jag har problem med en trådlös telefon dock. ibland ringer den 1-2minuter efter att någon har svarat och den slår en signal.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skunkenn
Va fan!
Då är jag inte den ända som får det!
Antingen finsk radio eller typ polsk, jag förstår aldrig va fan dom säger.
Jag hör det hela tydligare på högvolym dock.

Ska fan ta och maila Logitech och fråga vad det är som pågår xD

-------------------
Är vi förestående en finsk/polsk invasion kanske, de sänder alla sina mess genom logitechs trådlösa system och enbart genom dessa kan man avkryptera deras signaler?!

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk

Vad märkligt att ett fritt frekvensband där vem som helst får sända vad som helst har platsbrist. Den som skriker allra högst överröstar så klart alla andra.

Kul att en myndighet rapporterar om ett problem som var känt redan när standaren för trådlösa nätverk spikades Anledningen till att man trots det valde ett fritt frekvensband var ju förstås för att det var så pass mycket enklare och billigare än att reservera ett separat frekvensband.

Permalänk
Medlem

Min babyvakt som jag har när jag kollar sonen har kamera och ljud.
Den stör ut mitt trådlösa om jag väljer en viss kanal men som tur är så har kameran 4 olika kanaler och det funkar med 2 av 4 kanaler.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Korkskruv
Vad märkligt att ett fritt frekvensband där vem som helst får sända vad som helst har platsbrist. Den som skriker allra högst överröstar så klart alla andra.

Kul att en myndighet rapporterar om ett problem som var känt redan när standaren för trådlösa nätverk spikades Anledningen till att man trots det valde ett fritt frekvensband var ju förstås för att det var så pass mycket enklare och billigare än att reservera ett separat frekvensband.

Problemet är ju dock att det inte finns några restriktioner/standards alls.

Det som verkligen behövs är fler fria kanaler, samt en standad som frigör wifi ifrån "brus" produkter, att wi-fi har 6st standard frekvenser hjälper tyvärr inte när femti elva andra apparater skickar en helt annan standard på den frekvensen som Wifi använder i det landed.

Permalänk
Medlem

när jag micrar billys med öppen lucka brukar mitt internet gå ner /: ^^

Det känns knas att inte wlan har fått ngn egen frekvens. Det är ju nästan standard på varenda router som säljs (för hemmabruk) och det finns i många många hem.

Vet ngn om 5GHz-bandet är öppet också? Varför är det inte lika "tungt belastat"?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlueBerryBoy
när jag micrar billys med öppen lucka brukar mitt internet gå ner /: ^^

Det känns knas att inte wlan har fått ngn egen frekvens. Det är ju nästan standard på varenda router som säljs (för hemmabruk) och det finns i många många hem.

Vet ngn om 5GHz-bandet är öppet också? Varför är det inte lika "tungt belastat"?

Jag har för mig att det är för att 5ghz bandet inte varit fritt så länge och därför inte hunnit bli överbelastat.

Problem med guitar hero gitarrer någon?

Visa signatur

Nyfikenhet = Kunskapens Fader
Repetition = Kunskapen Moder