Vilken film såg du senast?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Viggen
Star Trek - 9/10

jag har alltid tyckt att Star Trek serierna/filmerna har varit lite långtråkiga och dryga att se, men denna filmen är motsatsen.

Jag skulle gärna vilja se en uppföljare.

Måste man se serien/ serierna innan filmen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oskifer
say whaaaaaaaaaaaaaat? vart var handlingen bra? standardgegga för fan

Synd att du tycker det, jag gillade handlingen.

The Wrestler - seg film, känns som att de som gillar den gör det därför att den försöker att vara originell. Hade förväntat mig något bättre.

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JackeShan
Måste man se serien/ serierna innan filmen?

Nee, det tror jag inte, jag har enbart sett Star Trek ibland när de har visats på tv.

Visa signatur

Corsair Graphite 600T||EVGA SN G2 650W||Asus TUF Gaming B550-Plus||AMD Ryzen 5 5600 X||Zalman CNPS9X||Corsair Vengence DDR4 2X8GB 2666MHz||Sapphire Radeon RX 6700XT||WD BLACK SN850 NVMe M.2 500GB

Permalänk
Medlem

Milk, ville mest se den för att jämföra Sean Penn med Mickey Rourke, för att se vem som förtjänade Oscarn mest. Jag trodde Mickey Rourke skulle vara svårslagen, men Sean Penn är totalt jävla perfekt. Helt klockren, och han hade ju också en betydligt svårare roll än Rourke. Jag ger också filmen 9/10, en sjukt bra film.

Även mäkta imponerad av Emile Hirsch skådespeleri i Milk.

Permalänk
Medlem

The Hunt for gollum - 8/10

För att vara gjord av fans, på en budget av 3000 pund(om jag inte minns fel). Och bara 40 minuter lång. Så är den skrämmande bra!
Personerna i filmen bär historian förvånadsvärt bra.
Bra historia, till och med CGI-effekterna är helt OK

Plus i kanten, filmen är helt gratis, så de är bara att tanka den

Gillar man sagan om ringen, så ska man se den. Visst kan de kännas konstigt att se karaktärerna med annat utseende, men de gör inget när man ser vilken inlevelse de har i sina roller!

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JackeShan
Måste man se serien/ serierna innan filmen?

Helst, då de sabbboterar allt annat med filmen....

Permalänk
Medlem

Star Trek VI: The Undiscovered Country
Det här är den av filmerna jag minns minst av. Ganska hyggligt avslut på den gamla serien. Hyggligt schysta effekter för sin tid. Jag ger den 4/5 sjökor.

Då var vi igenom de första 6 filmerna. I morgon skall den nya filmen ses på bio.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av keyser
Star Trek VI: The Undiscovered Country
Det här är den av filmerna jag minns minst av. Ganska hyggligt avslut på den gamla serien. Hyggligt schysta effekter för sin tid. Jag ger den 4/5 sjökor.

Då var vi igenom de första 6 filmerna. I morgon skall den nya filmen ses på bio.

Haru lag upp nya bilder på hemma bion än? Sista jag såg var en halvromantisk renovering Du flyttade till ny bostad om jag inte minns fel...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skusty
Hot Fuzz - Riktigt kul film, bör ses om ni nu inte har.

5/5

+1

Grym film, helt klart en 9.
Tips på liknande? Avverkat Shaun of The Dead och Big Nothing med Simon Pegg. Gärna filmer med Pegg + Nick Frost.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0rk
Haru lag upp nya bilder på hemma bion än? Sista jag såg var en halvromantisk renovering Du flyttade till ny bostad om jag inte minns fel...

Ptja. Renoveringen är klar. Och det har tillkommit lite möbler.
Men jag har inte tagit några fler bilder de senaste månaderna: http://minhembio.com/mr.keyser/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hordac
+1

Grym film, helt klart en 9.
Tips på liknande? Avverkat Shaun of The Dead och Big Nothing med Simon Pegg. Gärna filmer med Pegg + Nick Frost.

"How to lose friends and alienate people" är en rätt ok film med simon pegg.

Mvh Marcus

Visa signatur

| Asus P8P67 EVO B3, P67 Socket 1155 | Intel® Core i5 2500K | MSI GeForce GTX 580 OC 1536MB GDDR5, (800Mhz) | Corsair 8GB DDR3 1600MHz/CL9/VENGEANCE | INTEL 320 Serie SSD 120GB SATA II |

Permalänk
Medlem

Star Trek - 2/5

En stor besvikelse. Den duger helt klart som actionfilm, men inte mer.

Citerar från en recension på imdb som i stort sammanfattar vad jag tycker;

As one reviewer said, Trek was at its best when it expected an audience to think. Not to just switch off their brains and enjoy the pretty explosions. This isn't "Independence Day", for crying out loud.

Nåja, det är som det är. Djup och tankeställare får lämna plats för lasrar och kameraarbete som nästan ger icke-epileptiker anfall.

Om du inte är ett tidigare Star trek-fan kommer du nog gilla filmen p.g.a. det rent visuella. Om du är det kommer du nog bli besviken.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av slender
"How to lose friends and alienate people" är en rätt ok film med simon pegg.

Mvh Marcus

Jag kollar upp den, tack!

Permalänk
Medlem

Mamma Mia! - 7/10

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0rk
Helst, då de sabbboterar allt annat med filmen....

Då står jag över serierna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jeeq
Milk, ville mest se den för att jämföra Sean Penn med Mickey Rourke, för att se vem som förtjänade Oscarn mest. Jag trodde Mickey Rourke skulle vara svårslagen, men Sean Penn är totalt jävla perfekt. Helt klockren, och han hade ju också en betydligt svårare roll än Rourke. Jag ger också filmen 9/10, en sjukt bra film.

Även mäkta imponerad av Emile Hirsch skådespeleri i Milk.

Såg den också, för typ 1 vecka sedan dock, och håller med dig på alla punkter

Visa signatur

mjau

Permalänk
Medlem

Wolverine på bio

6/10, För mycket hipe kring filmen som inte levde upp till rykterna när man väl såg den.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Ninja scroll - härlig Ninja Anime om Jubei Kibagami som med sina två följeslagare kämpar mot The demons of Kitai. Klart sevärd om man gillar Anime.

8/10

Akira - Första Animen jag nånsin såg och fortfarande en av de bästa. Grymt bra tecknad och med en ganska djup handling. Dock är den lite svår att förstå om man inte läst mangan, som innehåller massor av saker som inte är med i filmen.
Ändå en superbra Anime. 9/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Office Space

7/10

Visa signatur

| Antec p183 | Intel i7 920 |Asus P6T Deluxe v2 | Corsair 750w | PowerColor 4890 Plus | Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 6GB CL9 | Western Digital Caviar Black 640GB |

Permalänk
Medlem

Man on the Moon - 6.5/10

Helt okej film men det som sänkte betyget rätt så mycket för mig var att jag inte fattade vad alla skrattade åt, gjorde ni det? Alla skrattade åt Andy Kaufman, men jag förstod bara inte! Blev lite smått galen...

Strangers on a Train - 8/10

Grym film av Mr. Hitchcock. Som vanligt lyckas Hitchcock bygga upp spänning under filmen, tror inte nån är bättre än han att göra det. Rekommenderas!

Replicant - 5/10

Average rulle med Jean-Claude Van Damme (surprise surprise...). Hur många filmer har han egentligen varit med i där han har en tvilling eller nån sorts kopia av sig själv? Kan komma på tre andra, fyra med denna alltså. Helt sjukt...

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

Såg Star Trek ikväll, och tyckte att den var rätt bra. Det som störde mig var den förbannade comic reliefen som måste finnas varannan film idag, och i Star Trek var det helt klart ett överflöd av den.

Audiovisuellt var den dock helt underbar, och med detta i åtanke ger jag den 7/10.

Visa signatur
Permalänk

John Carpenter's They Live 7/10

Visa signatur

assrock!! hehe

Permalänk

Office Space

Helt underbar måste bara ge den en 10/10. finns nog inte många filmer som kan konkurrera med den i den klassen!

Såg även lite av Hulken.. men nah. gillar den inte så mcyket 3/10 går att glo på men inte mycket mer.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Office Space

Helt underbar måste bara ge den en 10/10. finns nog inte många filmer som kan konkurrera med den i den klassen!

Håller med.

Permalänk
Avstängd

Star Trek, meh!
Grym CGI, men rätt klyschiga dialoger och händelseförlopp.
6.5/10

Den förtjänar inte att ligga på topp 100 på imdb.

Permalänk

Den Gode, Den Onde och Den Fule.

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk
Inaktiv

What doesn't kill you

Ruskigt bra film, riktigt bra soundtrack med.

8/10

Permalänk
Medlem

Såg om Boondock Saints.
9/10.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk

The Machinist 8/10 - Den var riktigt bra, obehaglig, speciellt att se Bale efter man sett t.ex. Batman där han är rätt bitig.

Visa signatur

ASUS B450-f gaming||AMD Ryzen 3600||16Gb ram@3GHz||RTX 3080 10Gb||Dell S2721DGF||Logitech G305